Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fartsregulator svikter i 600E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by troasb View Post
    Takk for det. Hvilken Kontronik bruker du? Og vet du hvilke CC og Scorpion regulatorer det er verdt å se nærmere på?
    Jeg kjører div. varianter av Jive (LV/HV) - (Logo 400 har Jive LV100, mens Logo 600 har Jive HV80/120). Disse tåler veldig mye og er lette å sette opp. Alt gjøres via radioen (stikken). Unntaket er dersom du skal gjøre spesielle tilpasninger. Da krever det programmeringskortene. Eneste jeg har gjort på noen modeller er å sette ned oppstartstiden og Output Volt fra BEC.

    Når det gjelder de andre regulatorene kjenner jeg ikke dem i detalj. Snakk med Emil hos RCPro. Han selger CC og bruker dem selv både i fly og heli, og hjelper deg å finne riktig.

    Scorpion sin regulator er helt ny og kommer på markedet i disse dager (!!). Mr. Mel har testet en større versjon og jeg synes det ser lovende ut.



    SmackTalk gutta (Bobby Wats og Bert Kammerer) har en egen video hvor de omtaler alle regulatorene jeg har nevnt (SmackTalk RC Episode #21 – Large Electrics Part II « SmackTalk RC). Her vil du få et lite innblikk i de forskjellige.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #17
      Etter å ha sjekket endel i forhold til evt å skaffe seg en ny regulator ser det ut til at det er følgende som kommer på topp:

      1. Kontronik Jive
      2. Scorpion Commander V 50V 130A ESC (SBEC)
      3. CASTLE CREATIONS PHOENIX ICE2 HV 120A 50V

      Men dette er jo ikke helt gratis, særlig ikke Kontronik!
      Futaba T8FG-S
      Noen planker og noen visper

      Comment


      • #18
        Har du 6s Eller 12s? 600e har vel standard 6s og 600epro 12s.

        Ser du lister hv kontrollere opp i 120a+ kategorien og det er å kaste penga ut av vindu, slikt bruker du på en 700

        Hvis du har lv oppsett er nok den lista med escer litt anderledes og da er nok amp styrken litt mere riktig men for hv trenger du neppe mere enn 80a for en 600.
        Klaus Myrseth
        Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

        Team Manager - Team Compass Scandinavia

        Comment


        • #19
          Jeg brukte en cc Hv110 i et par år da jeg hadde T-Rex 600E. Den fungerte fint, og jeg kunne beholde den da jeg oppgraderte til 12S-oppsett.

          Problemet med Kontronik er at den er så dyr at du må kjøpe et bedre helikopter til den. Du vil vel ikke risikere å ødelegge enn fin regulator ved å pakke et billig helikopter rundt den..?


          Sent from my mobile phone -- I apologize for any spelling errors
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #20
            Jeg har 6S oppsett i 600, så jeg er klar over at jeg ikke trenger et HV setup, men hvis jeg først skal bruke endel kroner på en kvalitetsregulator så tenker jeg også litt på at den kan brukes til større oppsett siden. Og så er det disse regulatorene jeg har funnet mest bra omtale om. Men om noen har gode rimelige og sikre alternativer, så er det velkomment.

            Kontronik er jo hinsides dyrt ja, særlig HV, men en LV kan være overkommelig. Men som du sier Jotto, jeg burde jo fått meg et nytt helikopter som står mer i stil til slike regulatorer ja! Vil jo være nesten flaut om noen skulle se at det sitter en Kontronik regulator i en gammel 600E! Er forøvrig den nye Trex 600EFL tilstrekkelig på høyden i dag?
            Futaba T8FG-S
            Noen planker og noen visper

            Comment


            • #21
              Originally posted by troasb View Post
              Er forøvrig den nye Trex 600EFL tilstrekkelig på høyden i dag?
              Den nye 600EFL er bra. Den har alt det som jeg mener er et must for et moderne helikopter; 12S drift, direkte kobling fra servoer til swash, skråskjært hoveddrev og torque tube. Hvis jeg skulle ha kjøpt et nytt E-heli i den størrelsen nå, så hadde det sannsynligvis blitt den.
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #22
                Originally posted by jotto View Post
                Den nye 600EFL er bra. Den har alt det som jeg mener er et must for et moderne helikopter; 12S drift, direkte kobling fra servoer til swash, skråskjært hoveddrev og torque tube. Hvis jeg skulle ha kjøpt et nytt E-heli i den størrelsen nå, så hadde det sannsynligvis blitt den.
                Men nå som jeg sitter med endel 6S 5000mAh pakker, så virker det nesten mer fornuftig å gå for en 700 av noe slag hvis jeg skulle vurdere å oppgradere. Da er vel Align sin utdatert i dag?
                Futaba T8FG-S
                Noen planker og noen visper

                Comment


                • #23
                  Originally posted by troasb View Post
                  Men nå som jeg sitter med endel 6S 5000mAh pakker, så virker det nesten mer fornuftig å gå for en 700 av noe slag hvis jeg skulle vurdere å oppgradere. Da er vel Align sin utdatert i dag?
                  Jeg vil ikke si det. Jeg har en 700E, og det eneste jeg savner er direkte servo-til-swash.
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment

                  Working...
                  X