Tidligere i våres brant jeg opp en Kontronik Koby 55LV ESC under testing i nybygget fly. Testet så med en litt mindre esc 50A og da virket moror Hacker A30-12XL v2 (14x7") helt ok.
Fikk i dag tak i en kina 60A ESC fra en som kjørte flyet sitt i bakken i vinter, og vi antok at ESC var ok. Men ved tilkobling av batteri 4S var det ikke noen "pipe toner" som normalt fra motor. Men radio RX synket opp ok. Ga så forsiktig litt gass og motoren startet med "hylende" lyder. samtidig holdt jeg ESC med fingrene og den ble så varm på en av komponenten nærmest motor kabel A at jeg brant meg. Stoppet umiddelbart og koblet fra batteri.
Tilbake testet jeg 50A kina escen og da virket motoren normalt igjen.
* Alt av konnektorer på 60A esc ble lodde på i kveld, og skulle i teroien være ok. men hvordan opplever man normalt om eks lyder/syntomer om 1 av 3 faser til motor har vakkel i lodding osv.. ?
Har vært inne på tanken at "motor skruene" som fester Hackeren til flyet, muligens kunne ha skapt problemer på noen viklinger. Men det kan vel ikke være aktuellt ettersom alt virker så 100% ok med denne 50A esc'n ?
Fikk i dag tak i en kina 60A ESC fra en som kjørte flyet sitt i bakken i vinter, og vi antok at ESC var ok. Men ved tilkobling av batteri 4S var det ikke noen "pipe toner" som normalt fra motor. Men radio RX synket opp ok. Ga så forsiktig litt gass og motoren startet med "hylende" lyder. samtidig holdt jeg ESC med fingrene og den ble så varm på en av komponenten nærmest motor kabel A at jeg brant meg. Stoppet umiddelbart og koblet fra batteri.
Tilbake testet jeg 50A kina escen og da virket motoren normalt igjen.
* Alt av konnektorer på 60A esc ble lodde på i kveld, og skulle i teroien være ok. men hvordan opplever man normalt om eks lyder/syntomer om 1 av 3 faser til motor har vakkel i lodding osv.. ?
Har vært inne på tanken at "motor skruene" som fester Hackeren til flyet, muligens kunne ha skapt problemer på noen viklinger. Men det kan vel ikke være aktuellt ettersom alt virker så 100% ok med denne 50A esc'n ?
Comment