Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har to like eflight power 46 670kv som det er stor forskjell på "komp"
den ene er altså mye tyngere og dra rundt enn den andre..noen ide hvorfor dette? Og hva det har og si sånn skjennerelt?
Jeg har overhodet ikke noe problem med å skjønne hva rabardio mener. Og ja, jeg syns det også er rart at dem oppfører seg ulikt så sant ikke den ene er ny og den andre er ''oppbrukt''
Regner med at du drar rundt motoren uten å ha noe hengende på kablene.
Hvis begge motorene er tilsvarende "brukstid" og det ikke er noe forskjell på motstand i lager eller annen mekanisk tilpassing så kan årsaken ligge i f.eks:
Kina ting toleranse avvik...
Motoren er kjørt for varm slik at neodym magnetene har mistet noe av magnetismen (temperaturen dette skjer på varierer alt etter type materiale som er bruk men på "billige" utgaver er denne temmelig lav)
Det vil i alle tilfeller lønne seg å åpne opp for å sjekke at alt er som det skal være inne i motoren, sjekk samtidig at ikke akslingen er bøyd etc.
Ja,fant ut at "komp" var en grei utalelse for dem som skjønner hva jeg prater om
Har vel hatt 25 turer kanskje med den som det er minst komp i.ikke vert varm i det hele tatt..
Den andre er kjørt mest med trur jeg som det er mest komp i
Men vil den med mest i gå bedere enn den andre? Har merket stor forskjel i komp tidligere og og syns kanskje at jo mere komp jo sterkere? at den kan dra støre propell..?
Men vil den med mest i gå bedere enn den andre? Har merket stor forskjel i komp tidligere og og syns kanskje at jo mere komp jo sterkere? at den kan dra støre propell..?
Det er normalt, styrken på magnetene vil være en av faktorene som bestemmer hvor kraftig motoren er.
Er magnetene slappe så er det ikke mye futt.
Så iogmed at dette er samme type motor så betyr det at den med minst komp i går dårligere da? Rart siden den er så lite brukt og ikke vert varm i det hele tatt...
Men,men
Så iogmed at dette er samme type motor så betyr det at den med minst komp i går dårligere da? Rart siden den er så lite brukt og ikke vert varm i det hele tatt...
Men,men
Den trenger ikke det - hvis årsaken til at en av motorene ikke går like lett rundt ligger i andre mekaniske ting som lagerfriksjon, bøyd aksel, noe som sleper / ligger inn til noe inne i motoren, etc. så vil det være motsatt - den som er tyngst å dra rundt vil yte mindre.
Om vi kunne enes om at det ikke er snakk om kompresjon kunne vi begyne og diskutere forhold rundt restmagnetisme i statorfeltene som kan være temelig tilfeldig etter siste kjøring og føre til slike fenomener.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment