Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forskjellig "komp" på lik motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forskjellig "komp" på lik motor

    Har to like eflight power 46 670kv som det er stor forskjell på "komp"
    den ene er altså mye tyngere og dra rundt enn den andre..noen ide hvorfor dette? Og hva det har og si sånn skjennerelt?

  • #2
    Må vel si jeg hadde blit noe overasket om jeg fikk kompresjon i en elektromotor.

    Comment


    • #3
      Jeg har overhodet ikke noe problem med å skjønne hva rabardio mener. Og ja, jeg syns det også er rart at dem oppfører seg ulikt så sant ikke den ene er ny og den andre er ''oppbrukt''

      Comment


      • #4
        Regner med at du drar rundt motoren uten å ha noe hengende på kablene.

        Hvis begge motorene er tilsvarende "brukstid" og det ikke er noe forskjell på motstand i lager eller annen mekanisk tilpassing så kan årsaken ligge i f.eks:
        • Kina ting toleranse avvik...
        • Motoren er kjørt for varm slik at neodym magnetene har mistet noe av magnetismen (temperaturen dette skjer på varierer alt etter type materiale som er bruk men på "billige" utgaver er denne temmelig lav)


        Det vil i alle tilfeller lønne seg å åpne opp for å sjekke at alt er som det skal være inne i motoren, sjekk samtidig at ikke akslingen er bøyd etc.

        Comment


        • #5
          Ja,fant ut at "komp" var en grei utalelse for dem som skjønner hva jeg prater om
          Har vel hatt 25 turer kanskje med den som det er minst komp i.ikke vert varm i det hele tatt..
          Den andre er kjørt mest med trur jeg som det er mest komp i

          Men vil den med mest i gå bedere enn den andre? Har merket stor forskjel i komp tidligere og og syns kanskje at jo mere komp jo sterkere? at den kan dra støre propell..?

          Comment


          • #6
            Originally posted by rabardio View Post
            Men vil den med mest i gå bedere enn den andre? Har merket stor forskjel i komp tidligere og og syns kanskje at jo mere komp jo sterkere? at den kan dra støre propell..?
            Det er normalt, styrken på magnetene vil være en av faktorene som bestemmer hvor kraftig motoren er.
            Er magnetene slappe så er det ikke mye futt.

            Comment


            • #7
              Så iogmed at dette er samme type motor så betyr det at den med minst komp i går dårligere da? Rart siden den er så lite brukt og ikke vert varm i det hele tatt...
              Men,men

              Comment


              • #8
                Originally posted by rabardio View Post
                Så iogmed at dette er samme type motor så betyr det at den med minst komp i går dårligere da? Rart siden den er så lite brukt og ikke vert varm i det hele tatt...
                Men,men
                Den trenger ikke det - hvis årsaken til at en av motorene ikke går like lett rundt ligger i andre mekaniske ting som lagerfriksjon, bøyd aksel, noe som sleper / ligger inn til noe inne i motoren, etc. så vil det være motsatt - den som er tyngst å dra rundt vil yte mindre.

                Comment


                • #9
                  Om vi kunne enes om at det ikke er snakk om kompresjon kunne vi begyne og diskutere forhold rundt restmagnetisme i statorfeltene som kan være temelig tilfeldig etter siste kjøring og føre til slike fenomener.

                  Comment

                  Working...
                  X