Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti ESC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeti ESC

    Jeg er i ferd med å konvertere fra Futaba til Jeti. I samme slengen bytter jeg ut ESCene til Jeti Mezon. Jeg har ikke fått radioen enda, men regulatorene er i hus:

    Click image for larger version

Name:	2013-01-15 20.35.46.jpg
Views:	1
Size:	134.2 KB
ID:	633487

    Jeti Mezon har telemetristøtte sånn at jeg får strømtrekk, spenning, temperatur etc på radioen. Enn så lenge har jeg det på en ekstern JetiBox. Nå kan jeg kaste loggerne på helikopterne

    Den har også en innebygget 15A BEC.

    Den kanskje feteste funksjonen er at man kan programmere ESCen fra radioen
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Det der ser bare genialt ut, Mange andre som har endel å lære av Jeti!

    Comment


    • #3
      Ja, ser igrunn irriterende bra ut det opplegget der.


      Men jeg har tenkt å lese en grundig gjennomgang av ds-16 fra Jotto før jeg i det hele tatt vurderer å bytte
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        Ikke kvitt deg med Futaban! Jeg fant frem min gamle Futaba 14MZ etter tre månder med Jeti DC16. Stikkene til Jeti suger lut som de sier i Vestby. Har aldri vært mer fan av Futaba før etter en høst med Jeti.

        Det blir Futaba til F3A og Jeti til "leketøy"

        Comment


        • #5
          ...Det bør kanskje nevnes at Balsahøvels Futabastikker er utstyrt med spesialfjærer som gjør dem så harde at man skulle tro de var limt fast.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6


            Den som lever får se! Jeg har klådd litt på en DC-16, og jeg likte de supersmoothe stikkene. Jeg har stikkene på Futabaen min så løse at skruene som strammer fjærene nesten løsner.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              Originally posted by bjeff View Post
              ...Det bør kanskje nevnes at Balsahøvels Futabastikker er utstyrt med spesialfjærer som gjør dem så harde at man skulle tro de var limt fast.
              Merker om jeg trekker i feil ror.

              Comment


              • #8
                Hei! Siden denne tråd startet med jeti esc, vil jeg spørre om dette. Er det noen som har erfaring med denne: Jeti Spin Pro 160 SHED Brushless ESC....hvordan er denne i forhold til "vanlig" spinn regulator. Dette skal brukes i en maskin med enten A60-5xs med 6S, eller A60-6xs/A60-7S på 8S.

                Comment


                • #9
                  Jeg har fått gitt ESCen som sitter i en T-Rex 500 litt hardkjør de siste dagene. Det var litt interessant å se på BEC-loggen:

                  Click image for larger version

Name:	bec.jpg
Views:	1
Size:	70.5 KB
ID:	598278

                  Den øverste lysegrønne loggen er BEC-spenning. Denne viser jo ikke antydning til spenningsfall. BECen som er innebygget i Phoenix Ice-regulatoren som jeg brukte før varierte mellom 5 og 6V...
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jeti ESC

                    Jeg tror den grafen lyver. Kan du teste å ta av bec pluggen og koble på et multimeter å jokke som f med throttlestikka?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Trulsen View Post
                      Jeg tror den grafen lyver. Kan du teste å ta av bec pluggen og koble på et multimeter å jokke som f med throttlestikka?
                      Jeg kan måle med V-Baren.
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jotto View Post
                        Jeg har fått gitt ESCen som sitter i en T-Rex 500 litt hardkjør de siste dagene. Det var litt interessant å se på BEC-loggen .....
                        Den øverste lysegrønne loggen er BEC-spenning. Denne viser jo ikke antydning til spenningsfall. BECen som er innebygget i Phoenix Ice-regulatoren som jeg brukte før varierte mellom 5 og 6V...
                        Du belaster jo knapt BEC'en - hvis den mørkegrønne(røde) kurven er strømtrekk så peaker den knapt opp i 1Amp - dette er "tomgangs-strømtrekk" for digitale servoer...
                        Last edited by Quadrocopter; 18-02-13, 18:44.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Quadrocopter View Post
                          Du belaster jo knapt BEC'en - hvis den mørkegrønne(røde) kurven er strømtrekk så peaker den knapt opp i 1Amp - dette er tomgangs-strømtrekk for digitale servoer...
                          Loggen viser max 1.9A. Jeg vet ikke hva som er normalt på denne typer servoer (dette er Align 520-servoer, ikke full-size).

                          Anyway, jeg målte spenningen med V-Baren nå. Når jeg jukker max på alle stikkene på T-Rex 700 med 610-servoer, dropper spenningen ca 0.05V (dette er målt på bakken uten belastning).

                          Edit: jeg googlet litt om servo-strømtrekk på T-Rex 500. Det nærmeste jeg fant var en som logget peak på 2.7A på en Raptor E550. Den er jo en del større, så det kan jo stemme bra.
                          Last edited by jotto; 18-02-13, 18:22.
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jotto View Post
                            Loggen viser max 1.9A. Jeg vet ikke hva som er normalt på denne typer servoer (dette er Align 520-servoer, ikke full-size)...
                            Strømtrekk kurven er ikke i nærheten av 2A...
                            Hvor ofte "sampler" den?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Quadrocopter View Post
                              Strømtrekk kurven er ikke i nærheten av 2A...
                              Hvor ofte "sampler" den?
                              Det har du rett i. Hvis du ser på x-aksen på grafen, så ser du at den går fra 03:30 til 04:50 - mao bare litt av flighten. Det var dårlig screenshotjobb av meg...

                              Jeg er ikke sikker på hvor ofte den sampler.
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment

                              Working...
                              X