Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan løse unbrako skrue som sitter BOM fast?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nei, ikke hele motoren oppi Cola!
    Husk at dårlige umbrakonøkler (og annet verktøy) fort ødelegger det man skrur på...
    Det er ikke noen fare for at der ramler en masse løse deler ut om du får åpnet motorer.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #17
      greit, 5-56 funket ikke, og jeg turte ikke varme skruen mer enn jeg gjorde det er nesten ikke mer igjen av unbrakonøkkelen etter at jeg har kappet den for hver gang jeg har ødelagt enden!

      Ken: motoren er kjøpt hos deg, kan jeg sende den ned til deg, slik at du kan se på den (ikke hvis du må sende den til fabrikken da)? eller bytte den til en vanlig?
      Last edited by jørgen123; 06-04-06, 17:33.
      Jørgen Wake Stensen
      Bodø MFK
      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

      Comment


      • #18
        bare ett lite tips. hvis du kjøper deg en unbrakonøkkel med litt god kvalitet så kanskje den løsner. hadde problemer med sånne små skruer før selv. typisk sånne nøkler som følger med hjulstoppere for eksempel. de er bløtere en smørr gikk så og kjøpte meg ett ordentlig unbrakosett, kostet vel et par hundre kr men da hr jeg ikke hatt dette problemet seiner. man få jo også kjøpt nøkler løst hvis man ikke vil koste på seg ett helt sett. ev ta med motoren til et verksted eller noen som kan ha passende nøkkel i god kvalitet.

        nå vet ikke jeg hvilket verktøy du har men bar ett tips

        evt gode bits er hsrdere en disse nøklene.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          ja får vel bare kjøpe orndtlig da. har nok ikke små nok bits
          Jørgen Wake Stensen
          Bodø MFK
          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

          Comment


          • #20
            Hvis unbrakoskruen er helt ødelagt og ubrukelig, ta mål av skruediameter (diameter på gjenger) f.eks 3 mm gjenge, ta bor 3 mm og bor direkte midt på skruehodet til du møter bolten, da er skruehodet løsnet av bolten, så får du demontert motorhuset. Så løsne skruen uten skruehode med vicegrip tang og bytt med en ny unbrakoskrue.

            Skygg unna billige unbrakonøkler som er kjøpt hos Europris eller dagligvarebutikker. De er for bløte mot deformasjoner. Skaff deg skikkelige unbrakonøkler hos verktøyforhandlere.

            Comment


            • #21
              godt verktøy er halve arbeidet
              Biltema har fint umbraco sett til ca en hundre lapp, men må være det som har 10års garanti. Ellers pleier jeg å kjøpe poser med slike settskruer på en jernvarehandel og bytter dem orginale men dem. Orginale skruer blir som regel runde alt for fort. Bytter som regel dem etter jeg har hatt dem opp en gang eller to også, har slitt med slike ting alt for mange ganger. Det ender som regel med F**** skjæra og delen med den ødelagte skruen havner langt inni skogen (er blitt flink til å kaste).
              Roy Harald Amundsen
              Alias skjefen

              u-can-do 3d Giant med FTL45
              Reactor 3d med 55AX
              hobbico twin star med 2X GMS40
              Extra funtiger med 46 AX
              Flip 25 med 25 FX
              katana v2 70 med 70T
              telemaster med 61.

              edge 540 depron
              no liemit depron

              Esky lama v4
              Kyosho consept 30

              flere crawlere og masse 1:18 biler.

              Comment

              Working...
              X