Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyperion elektromotor som stopper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    tror du har vært uheldig og fått en regulator som ikke er som den skal. har selv en titan 50 opto og den kjører jeg fint statisk på 30A 18V uten at den reagerer på det. den blir jo ikke lunken en gang hadde prøvd å bytte først.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #17
      Hyperion lager faktisk svært gode motorer til prisen. Egne erfaringer er gode, og tester jeg har lest av seriøse folk (ikke amerikanere!!!) stemmer bra med det jeg opplever selv. En skikkelig AXI-konkurrent, altså mye for pengene i middelklassen, men ikke "spitzenklasse".

      Derimot har jeg så langt handlet kun 4 av regulatorene fra Hyperion, og vil ikke ha flere Titan`er... Også min misnøye med Titan stemmer overens med de seriøse testerne jeg finner troverdige. En del Titan-regulatorer fungerer tilsynelatende bra, men man vil i de fleste tilfellene oppleve noen hundre flere RPM med Jeti. Og som nevnt kan det bli bugs om man reverserer dreieretningen software-messig. Aner ikke hvorfor, det får være Hyperion sitt problem...
      Og jeg har opplevd at multipolede motorer hakker i starten med Titan men ikke med Jeti. Kan bli noe bedre om man (imot anbefalingene) kjører lav timing selv med mange poler...
      Og jeg har opplevd at etter et par minutter flyging får jeg plutselig ikke mer enn halv effekt på motorene . Dette har skjedd selv i kaldt vær med godt kjølte regulatorer, og ved bytte til Jeti har oppsettene fungert prikkfritt. Belastning i de tilfellene var ca 46A på Titan50 Opto...

      Altså: Det virker på meg som sjansen er stor for å oppleve bugs med Titan ESC`er... Så da kjøper jeg ikke flere av dem, kort og godt. Så av de middels dyre ESC`ene er det bare Jeti som gjelder for meg, selv om jeg i blant handler nye, ukjente og rimelige saker for testing. Dessverre blir jeg ofte skuffet!
      Last edited by joo; 03-07-06, 10:51.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #18
        Litt enig med joo her.
        Men Jeti skuffet meg tidligere så derfor vandret tankene mot Schulze.
        Koster litt mer, men som alltid er vel prinsippet at man får hva man betaler for.
        Noen som har negative erfaringer med Schulze?

        Comment


        • #19
          eneste problem jeg har hatt med min titan er at motoren stoppet i en vertikal med magisteren min. men det var bare å dra stikka tilbake for så å gi på igjen. ikke noe dramatisk. årsak er ukjent, men vil tro at enten er den overbalastet (lite trolig) eller så var det kanskje bugs?
          men for mitt bruk fungerer den prikkfritt
          har forsåvidt også opplevd at motoren hakker i starten, og noen ganger går den feil vei i et halvt sekund for så å snu seg
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #20
            Liten oppdatering.
            Kjøpte en Schulze 32.55K regulator og da fungerer alt så meget mye bedre.
            Ikke noe hakking i starten heller.
            Prøvde å returnere Hyperion-regulatoren til forhandler men han ville ikke ta denne retur fordi jeg hadde tatt den i bruk dvs. loddet kontakter på den.
            Spurte så forhandler om hvordan man skulle få brukt/prøvet en regulator uten å lodde kontakter på og fikk det eminente svar at man f.eks skulle bruke krokodilleklemmer!!
            Skal man da før man tar en Hyperion-regulator i bruk være nødt til å lage et testoppsett og koble alt provisorisk med krokodilleklemmer og kjøre 80A gjennom dette?
            Det tør ikke jeg.

            Comment


            • #21
              Genic
              Har sendt deg et PM

              Comment


              • #22
                Jeg har også opplevd merkelige motor-kutt me Hyperion 30A og 50A. Vurderer ogå å teste en annen ESC.

                Hvor er det greit å handle Jeti og Schulze? I Norge eller i utlandet. Her er det pris og grei leveringstid som teller.
                Stryker F-27 (med E-Flite 2000KV, 40A ESC og 7x6 APC)
                Hyperion Yak 55 SP 25e-class
                Superzoom fra www.el-fly.dk
                T-Rex 450 SE V2

                Comment


                • #23
                  Griffin har Jeti.
                  Lurer på om T&K skaffer Schulse...? Ta e telefon, der får du mye gode råd uansett!
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #24
                    Jeg handlet fra www.hoellein.com
                    Synes de hadde en grei pris.
                    Og så har de en web-shop som viser hva de har på lager og ikke.

                    Comment


                    • #25
                      [QUOTE=Genic]Liten oppdatering.
                      Kjøpte en Schulze 32.55K regulator og da fungerer alt så meget mye bedre.
                      Ikke noe hakking i starten heller.
                      QUOTE]

                      .........pussige greier......... nå har min TITAN 80 fungert siden i vinter, men i dag var det full stopp etter take-off - ingen re-armering mulig.
                      Vel, vel, med nedkommet hel modell bakkekjørte jeg motoren på nytt og etter noen biip og et par snurr blåste elektronikkrøyken ut.
                      Så da var den ESC'n ferdig.

                      Kikket også litt på 32.55 men databladet sier 55 A så vidt jeg kan forstå.
                      Mitt oppsett (se mfn omtalen) trekker 63 A så hvis jeg har lest databladet riktig så er 32.55 for liten?
                      Det er heller ikke angitt noe lipoantall, men Ni.. antalle dekker 5 celler med god margin.

                      Hva la du vekt på ved valget av Schulze?
                      Fulgte det med en vettug manual til den?
                      Hører gjerne din kommentar.

                      Comment


                      • #26
                        Etter å ha lest denne tråden begynner jeg å lure på om jeg valgte riktig når jeg kjøpte hyperion motor og titan 80A regulator til magisteren min.. Står det virkelig så dårlig til med kvalitet på hyperion som en kan få inntrykk fra her??

                        har forøvrig bare erfaring med små hyperion motorer og regulatorer (Z2213 og titan 30A) dette har jeg bare gode erfaringer med.
                        Alf Surdal
                        Hovsherad

                        Comment


                        • #27
                          Min 4025 funker helt fint med Castle Creation 60A på 5S. Aldri hatt trøbbel med den og hyperion virker helt kurrant til den lave prisen.
                          Run, live to fly, fly to live, aces high!
                          Erlend Larssen

                          Comment


                          • #28
                            Jeg valgte Schulze rett og slett fordi de ser ut til å ha greie på det de driver med. Jeg er veldig fornøyd med annet Schulze-utstyr jeg har.
                            Valgte 35.55K fordi den har kjøleribber, noe jeg nå synes kan være fornuftig.
                            Den tåler 55A konstant, 73A Peak.
                            Valgte også denne fordi den i Tyskland ofte benyttes til 50 size heli med 10 LiPo. Og en slik heli er ikke så langt unna.

                            Til Per.
                            Vettug manual? Tja. Som mye fra tyskland - grundig og lett uforståelig.
                            Forstår ikke helt LiPo cut-off funksjonen men synes ikke dette er så viktig.
                            Satser på sikre flytider uten å tømme batteriet for mye.
                            Men send meg en PM til med adressen din så kan jeg selvfølgelig sende deg en kopi.

                            Comment

                            Working...
                            X