Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waypoint børsteløs...noen som har prøvd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    På spørsmålet om noen har prøvd ny motor fra WayPoint så har jeg skaffet meg en W-E2205 – 36. I følge spec.’n til denne motoren kan den ikke kjøres på flere enn 2s lipo med 8” propell. På gårsdagens indoor brukte jeg 2s Poly Quest XP 400 maH og GWS 8040 HD/EP (GWS passer meg best til Shockflyer og lignende i 200 grams flyklarvektklassen).
    Motoren laget, med sine 35 gram, hyggelig power på nyladet batteri, men det ble nok litt for fort tomt for strøm.
    Å gå opp til 800 maH, eller 6 – 7” propell i denne klassen er ikke noe alternativ for min del.
    Inntrykket av motoren er meget godt når det gjelder det mekaniske, men den er kanskje litt tung. Lagre og magneter ser riktig så hensiktsmessige ut. Den har stator med 12 poler og 14 kurvede magneter.
    Dette er nok en motor for de som ønsker mest mulig power på bekostning av kort flytid mellom hver lading i lettvektsoppsett som til indoor.

    Fint at 2215/22 klarte brasene med en 700 grams modell. Med 3s2200 maH burde du også ha grei spenning og akseptabel flytid. Jeg tror 2215 serien har de samme mekaniske kvaliteter som 2205 serien.

    Comment


    • #17
      Disse kan vel neppe komme opp mot de dyrere motorene som f.eks Hyperion osv, men er en hyggelig inngang til børsteløst for de av oss med begrenset hobbybudsjett....ellerno. Funka som sagt fint for meg. Håper de kommer med noen større snart
      It`s not the fart that kills...it`s the smell!

      Comment

      Working...
      X