Announcement

Collapse
No announcement yet.

Realflight Programvare - KUN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvor får man kjøpt G2 usb oppgraderingen billigst?
    ser at den koster 79 dollar på Tower, men er litt usikker på hv totalen blir ved ankomst Norge.
    Noen som har erfaring?

    askare

    Comment


    • #17
      Re: Realflight Programvare - KUN

      Originally posted by jesper-s
      Har forstått at det har noe for seg å investere i simulator. Vil kjøpe RealFlight G2, men prisen er vel stiv. Jeg har funnet billige Interfacer på nett, som skal fungere godt. I RealFlight-pakken følger det med en spake, som også kan benyttes fom Interface.

      Jeg ser ingen vits i å betale for en spake jeg ikke kommer til å bruke, siden jeg allerede har sender med trainerkontakt. Lurer derfor på om det finnes mulighet til å KUN kjøpe programvare til Realflight (evt. andre som er like gode), eller om noen er interresert i å selge brukt.

      Jesper
      Når jeg installerte min RF G2 ble jeg spurt om både serienummer på CD-coveret og serienummeret bak på senderen, DVS du kan ikke kjøre RF uten medfølgende sender, i alle fall ikke såvidt jeg vet. Dessuten tror jeg "senderen" er selve interface'n så derosm du ønsker å bruke egen radio må den uansett gå via denne.

      RF er dyrt men bra. Men det er slett ikke verdt 3000,-. Men må man ha sim, så må man. Jeg måtte
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #18
        Du trenger ikke slå inn serienummer for interface. Det er noe du gjør KUN hvis du har orginal interface og får da et ekstra valg i simulatoren når du skal kalibrere din interface.

        Velger du å instalere den med en annne type interface, enten du kjøper en av meg eller andre steder, så får du også eget vagl der du kan kalibrere din egen radio, og har du computerradio så kan du også bruke mixefunksjoner på din egen radio istedet for å bruke de innebygde i programmet

        Fritt valg med andre ord

        Syntes det er rart at ikke flere prøver REFLEX sin simulator
        mvh Kjetil Sandal
        www.modellfly.no
        -----------------------------------------------------------------------
        Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

        Comment


        • #19
          Hvor får man ta i denne REFLEX simulatoren da?

          Comment


          • #20
            ERROR 404: PAGE NOT FOUND | MilitaryAircraft.de - Aviation Photography
            her er noen

            Men her er min klare favoritt 404 Not Found

            og her Seite wurde nicht gefunden. - wsn-aero

            Reflex er blant proffene regnet for å være den desidert mest realistiske simulatoren, og den har egen funksjon der du f.eks lar pc styre gass og sideror , mens du begynner med kun høyderor og balanseror. eller kansje du kun vil styre sideror ? fritt valg
            den beste simulatoren som finnes.
            mvh Kjetil Sandal
            www.modellfly.no
            -----------------------------------------------------------------------
            Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

            Comment


            • #21
              Hallo!
              Hvor får man tak i interface kabel til "real flight" simulator ?
              Leif S. Nilsen


              Jupiter m/irvine 53-chipmunk m/sc 65

              Comment


              • #22
                Reflex sim

                jeg tror smallsize har reflex simulatoren

                Comment


                • #23
                  Min interface kan også brukes på Realflight alle versjner også G2 ( untagen den aller siste interlink)

                  mvh Kjetil Sandal
                  www.modellfly.no
                  -----------------------------------------------------------------------
                  Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by ksandal
                    På den annne side så er jo FMS gratis og er fult på høyde med de andre når det gjelder for en nybegynner å lære stikketrening. Joda det finnes fly i FMS som er helt ubrukelige , men det finnes også mange som er svært bra.
                    Kan du si hvor de svært bra flyene er?
                    Funker de på den nye versjonen?(den har jeg)
                    Per Johannes
                    - Twister bell 47(i deler)
                    - T-hawk
                    Der kom det ned igjen ja, bare litt for fort...

                    Comment


                    • #25
                      Jeg skal se om ikke jeg kan finne frem noen bra og ligge dem p åmodellfly.no siden min under fms siden.

                      Der ligger bla noen som kan hovre der nå( for stikketrening for å kunne hovre) og så har jeg noen som flyr bra( men da ikke kan hovre)

                      Den nye utgaven har jeg ikke egen modeller til enda. men det kommer.
                      mvh Kjetil Sandal
                      www.modellfly.no
                      -----------------------------------------------------------------------
                      Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by ksandal
                        Joda er enig i det

                        Men det viktigste er likevel det å lære selve stikke treningen, for alt det andre kan du "teste" i høyden etterhvert.
                        En nybegynner trenger særlig å lære to ting.
                        Selve stikketrenign med å rette opp RIKTIG VEI når du flyr i åttetall og mot deg. gjerne inverted også, både med fly og helikopter.
                        og rett og slett forståelsen av det å gi full gass og kun trekke litt i stikka for å ta av, og deretter slippe gassen helt og la flyet synke ned til landing. ( noen tror de må styre flyet ned med høyderor)

                        Når disse enkle elementære egenskapene sitter bra hos en nybegynner , så har han lært alt han trenger forå gå ut å fly, og da kan han begynne på nytt " i den virkelige verden" å gjøre det samme forsiktig til det sitter.

                        Til dette stadiet mener jeg FMS og andre gamle flysimulatorer er like gode å lære på , men helt klart er det et sprang opp til G2 og Reflex som er det 2 beste på markedet. Men de har ikke en nybegynner bruk for.
                        Ingen diverse simulatorer kan gi virkelig opplevelse som ute i feltet som f.eks radiosvikt, motortrøbbel, plutselig vind kommer etc etc.. for det meste grunnleggende opplæring i flyging og bli kjent med styrestikker og hvordan diverse flyene oppleves.

                        Enig at den gir god trening på stikker og reaksjonsevne til å takle vanskeligheter, men dessvere ikke som ute i feltet, ikke heller 2 av samme type fly/helikopter flyr likt ute på feltet pga vekt, motorstørrelse, rorutslag etc..

                        Jeg har FMS simulator og kan ikke sammenligne med virkeligheten når jeg flyr Thunder-Tiger Eagle 15H ute på feltet og i simulatoren. Det er helt forskjellig flyegenskaper når jeg tenker på vekt, motorstørrelse og rorutslaget som er helt forskjellige fra den som er i FMS og manglende realværet. I FMS mangler oppdaterte vær som kunne lastes inn fra Metar meteorologstasjoner i internettet. (i Flightsim2002 og Flightsim2004 kan du nedlaste realværet fra Metar)

                        Nybegynnere oppdager selv at det er ikke slik det oppleves ute i feltet, men han har allerede trent å bruke stikker og flyr mye bedre enn nybegynner uten trening.

                        Jens Eirik

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Motorboy

                          Jeg har FMS simulator og kan ikke sammenligne med virkeligheten når jeg flyr Thunder-Tiger Eagle 15H ute på feltet og i simulatoren. Det er helt forskjellig flyegenskaper når jeg tenker på vekt, motorstørrelse og rorutslaget som er helt forskjellige fra den som er i FMS og manglende realværet. I FMS mangler oppdaterte vær som kunne lastes inn fra Metar meteorologstasjoner i internettet. (i Flightsim2002 og Flightsim2004 kan du nedlaste realværet fra Metar)

                          Nybegynnere oppdager selv at det er ikke slik det oppleves ute i feltet, men han har allerede trent å bruke stikker og flyr mye bedre enn nybegynner uten trening.

                          Jens Eirik

                          Nå må du ikke gå i den fella å sammenligne FMS med simulatorer som Reflex xtr og Aerofly pro. Det blir som å sammenligne lommetennis med Wimbledon. (Realflight G2 nevner jeg ikke her, da det er utbredt enighet om at den er godt og grundig parkert i forhold til konkurrentene.) FMS er en gratis simulator, og som sådan er den faktisk forbausende god, men som overalt ellers så får man som oftest det man betaler for . Jeg har selv flydd modellfly siden 1986, og jeg har nå kjøpt Reflex xtr. Simulatoren er så god at den har satt meg i stand til å trene inn nye øvelser som jeg aldri var i nærheten av å mestre tidligere, samt gitt meg plenty stikketrening på grå regnværsdager. Etter ei økt på simulatoren sitter jeg faktisk igjen med følelsen av å ha flydd! Så realistisk er den!
                          Uansett så tror jeg vi kan være enige om at simulatorer er kommet for å bli, og de vil bare bli bedre i fremtiden. Å dømme en simulator nord og ned fordi man støter på et fly som ikke oppfører seg helt riktig er tull. Vi snakker tross alt om dataprogrammer, og alt avhenger av om den som har programmert har gjort jobben sin. Det være seg han som har laget flyfila eller han som har satt opp parameterne i simulatoren. ( Ja, det finnes faktisk urealistiske "møkkafly" til Reflex også! )
                          Jeg tror vi alle kan være enige om at enkelte simulatorer kan man faktisk lære seg å fly ganske avansert på ( Reflex, Aerofly pro, CSM ), mens andre stort sett bidrar med verdifull stikketrening ( Realflight G2, FMS m.fl ).


                          Sverre
                          Real airplanes have two wings and round engines

                          Comment


                          • #28
                            Alle simulatorer lærer deg det GRUNNliggende med stikketrening.
                            Skal du videre med avanserte øvelser og virkleig finterpe på triks så kan du fortsatt lære alle stikkebevegelser på en simulator.

                            Jeg lærte selv å fly p åden gamle DAwebrown versjon 4( strektegning av fly) og etterpå gikk jeg ut og tok en kamerat sitt fly og flydde det oppned i 8 tall 5 meter over bakken på min FØRSTE flytur.
                            jeg sier ikke at alle kan lære det på simulator, for noen lærer lettere og fortere enn andre osv...

                            MEN Simulator er utrolig bra å øve på uansett hvilekn du har.
                            Ser at noen foretrekker Reflex fremfor Realflight , men der er jeg ikke enig, da jeg har prøvd begge side om side. OG Reflex XTR var "rar" på mange av modellene og der syntes jeg G2 til Realflight er hakket bedre, men det er mså forskjeller.
                            Grafikken er bedre i XTR ,Men nå kommer jo Realflight G3 om en uke og der er det EKTE 3D grafikk osm overgår alt annet vi har sett innen simulatorer( så du får jo noe for 4000,- da ( med uppdates)

                            Skal jeg rangere simulatorer etter egne favoritter så blir det slik:
                            1.Realfligt G3
                            2. Realflight G2
                            3. Reflex XTR ( så og si helt lik realisme som G2 kanje de er like bra på hver sin måte)
                            4 Aerofly Pro.
                            5 Alle de andre inklusive FMS mm.....

                            De 4 første skiller seg klart ut med helt spesiell kvalitet på flyfølelse.

                            OG disse simulatorene kan du ligge inn plutselige overraskelser som motorstopp, radioe feil, jammed servo osv....
                            ? vindkast, skiftende vindretning( realflight)

                            Jeg flyr G2 på 200cm x 200cm skjerm med 5 x 80 watt pioneer suround + 200watt sub annlegg Skal love deg at det føles ganske realistisk å fly her ja
                            mvh Kjetil Sandal
                            www.modellfly.no
                            -----------------------------------------------------------------------
                            Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by ksandal
                              Jeg skal se om ikke jeg kan finne frem noen bra og ligge dem p åmodellfly.no siden min under fms siden.

                              Der ligger bla noen som kan hovre der nå( for stikketrening for å kunne hovre) og så har jeg noen som flyr bra( men da ikke kan hovre)

                              Den nye utgaven har jeg ikke egen modeller til enda. men det kommer.
                              Fint!
                              Per Johannes
                              - Twister bell 47(i deler)
                              - T-hawk
                              Der kom det ned igjen ja, bare litt for fort...

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by ksandal
                                Skal jeg rangere simulatorer etter egne favoritter så blir det slik:
                                1.Realfligt G3
                                2. Realflight G2
                                3. Reflex XTR ( så og si helt lik realisme som G2 kanje de er like bra på hver sin måte)
                                4 Aerofly Pro.
                                5 Alle de andre inklusive FMS mm.....

                                De 4 første skiller seg klart ut med helt spesiell kvalitet på flyfølelse.
                                Har du prøvd G3? Jeg har lett etter screenshots i dagevis men finner ikke noen.

                                Jeg har også 100" lerret med NEC HT1000 projektor og B&W CDM / Rotel lydanlegg. Har en 3200+ og Radeon X800 XT HTPC i hjemmekinoet så det sparker fra!

                                Comment

                                Working...
                                X