Announcement

Collapse
No announcement yet.

Realflight Programvare - KUN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    En ting jeg ikke skjønner: Hvorfor koster disse simulatorene så utrolig mye? Du får kjøpt hele operativsystemer (og fly...) billigere. Vet at det henger sammen med etterspørsel/antall potensielle kjøpere og produksjonskostnader osv, men...

    1000,- kunne jeg gitt for en simulator som Realflight g2 eller tilsvarende, men å gi bortimot 2000,- og kanskje enda mer...hvorfor?

    2000,- + tilsvarer ganske mange deler... Ihverfall dersom en ikke har de aller dyreste delene.

    Men du verden... jeg skjønner jo at folk vil ha noe å bruke fritida på.

    Noen her på forumet har oppfordret til å la være a kjøpe produkter produsert av useriøse produsenter... Hvorfor ikke reagere på de sinnsykt høye prisene på disse simulatorene...

    Når det er sagt vil jeg legge til to ting: 1- Når jeg får råd til det vil jeg antagelig kjøpe meg en dyr simulator selv 2- De som lager dem må tjene utrolig godt på det. Det er jo bare 3-4 store simulatorer på markedet og det er sikkert en del tusen rc-piloter rundt om i verden...
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #32
      Prisene her til lands på simulatorer har vært kommentert her på forumet før. G3 koster, sålangt jeg har sett, mellom 2500,- og 2800,- avhengig av hvor du handler. Mange synes, meg inkludert, at det er stivt.

      Når man ser på hva prisen er i utlandet så kan det nesten med sikkerhet sies at innprisen her til lands i verste fall er den samme (mest sannsynlig bedre). Da blir kalkylene litt i stiveste laget for meg.
      I romjula fikk jeg min G3 i hus. Det var en julegave og ble bestilt fra Tower Hobbies. Vi var litt heldige, ser det ut til, og ble ikke belasta noe mva denne gangen og simulatoren kom på ca 1300,- med frakt. Det er overkommelig. Med dagens dollarkurs så vil normalt sett G3 koste ca 17-1800,- ferdig tilsendt med frakt, mva og gebyrer. Det ca 35% under hva den koster her hjemme. Er det rart vi bestiller fra utlandet?

      Men sett fra en annen side; Hvorfor skal forhandlerne senke prisen når det virker som folk kjøper uansett?
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #33
        hei

        Men sett fra en annen side; Hvorfor skal forhandlerne senke prisen når det virker som folk kjøper uansett?
        Tja si det........hvorfor kjøpte du den fra utlandet ?
        I klubben jeg er medlem av er det bare et fåtall som har kjøpt ny Real Flight el. de fleste har en kopi.

        dvs. hadde prisen vært vesentlig billigere en dagens nivå hadde butikkene solgt mange flere, som igjen gjør at de får bedre innkjøpsbetingelser fra sin levrandør, som til slutt gjør varene enda billigere

        G3 koste ca 17-1800,- ferdig tilsendt med frakt, mva og gebyrer
        spør du meg er det rart norske forhandlere selger noe i det hele tatt.

        Mvh
        Morten
        - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
        - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
        - Krill Avanti S m/ATJ220SV
        - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


        Comment


        • #34
          Jeg er så enig i det du sier som det går an å få blitt. Det er nesten litt rart at simulatorer selger bra i Norge i det hele tatt med de prisene som råder. Og det er jo nettopp på grunn av dette at den jeg fikk ble kjøpt i utlandet.
          Hva Realflight angår så hjelper det ikke lenger å ha en kopi. G3 krever at du kobler til en hardwaredongle i form av den Realflight senderen. G2 kan man bruke hvis man har en slik interface.
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #35
            Ikke for å direkte forsvare blodpriser...........

            Men......

            Som sw utvikler selv, så ser jeg noen plausible argumenter for noe høye proser på simulatorer.

            1) Utviklingskostnadene er høye og må dekkes inn,
            2) Mange "sikkerhetskopierer" sw, og på den måten minsker inntjeningen, klar over at argumentet med billigere pris øker slag, men det er litt høna egget eller ond sirkel om man vil.
            3) Sw kræsjer ikke (hehe klarte ikke dy meg for ordspillet) slik at hele inntjeningen må skje på det ene salget, det blir ikke noe ekstra inntjening på salg av reservedeler, optionparts o.s.v.

            + sikkert noen fler, men de over holder, syns jeg, for å gjøre debatten mindre ensartet.

            dessuten
            Tok opp mitt første helikopter rett før jul...... Og jeg skal love, at dersom jeg ikke hadde hatt N timer på Aerofly PRO så hadde jeg ikke lenger hatt min søte raptor..

            og... Fikk areofly deluxe igår....

            Comment


            • #36
              Heisann Kåre,

              Hyggelig at du involverer deg og du har en fin Raptor , men jeg må nok si meg litt uenig i akkurat dette tilfelle (ikke sånn generelt).

              Her så diskuterer vi de høye prisene på simulatorer i Norge. Dette er SW som selges over disk av forhandler som på ingen måte må dekke opp for utviklingskostnader, ulovlig kopiering eller kostnader i forbindelse med oppdateringer i form av å sette en høy pris. Her snakker vi bare om fortjeneste i forhold til kostpris.

              Og dette er jo ikke et isolert tilfelle av overkalkulering.
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

              Comment


              • #37
                Heisann...

                Joa ser hva du sier, og jeg må si at jeg er enig i at et stykke programm som koster ca 1300 kr i utlandet, absolutt ikke bør koste over 1000 kr mer her.
                Men at ca en 1000 lapp for god sim er dyrt, syns jeg rett og slett ikke.

                Husk at hvis man ikke tar med seg programvare spesiellt rettet mot masseforbrukermarkedet, så er 1000 kr småpenger iforhold til hva mye mindre avansert software koster dersom målgruppen er smal nok. (evt kjøpekraften stor nok )

                og ser man på banner her på forumet ser man jo også at elfun f.eks selger et interface for 600 kr.. da sitter vi igjen med 6-700 kr i ren sw pris..
                Og da prater vi rett og slett billig


                hehe kopteret mitt er fint det nå som det har slutta å spytte haler

                Comment


                • #38
                  hei

                  Men at ca en 1000 lapp for god sim er dyrt, syns jeg rett og slett ikke.
                  ikke jeg heller...... men den koster jo 2 til 3 ganger så mye her til lands

                  Hadde Norske forhandlere solg G3 for 1000.- ink. interface kabel, tror jeg de hadde solgt minst 5 ganger så mye som i dag, tror nå jeg da


                  Mvh
                  Morten
                  - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                  - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                  - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                  - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by morten
                    Hadde Norske forhandlere solg G3 for 1000.- ink. interface kabel, tror jeg de hadde solgt minst 5 ganger så mye som i dag, tror nå jeg da
                    Det har du nok helt rett i, men det er nok urealistisk med tanke på hva kostprisen ligger på. Men de kunne nok med fordel ha barbert litt på kalkylene og tatt det igjen i økt salg.

                    Det har vært flere diskusjoner her på forumet om stive kalkyler hos norske forhandlere. Det er klart det er viktig å støtte opp rundt den lokale sjappa, men når man får levert varer billigere, raskere og med bedre service fra andre siden av kloden burde, i mine øyne, den gjengse norske forhandleren tenke seg om litt snart.
                    Odd Sundet
                    http://www.imacnorge.no

                    Comment


                    • #40
                      Her er noe jeg mener gjenspeiler hvordan denne bransjen tenker:

                      Hentet fra Modellers.com ang. RealFlight G2:

                      Den enkleste utgaven av RealFlight er en flott simulator for nybegynneren. Flyegenskapene og grafikken er som på fullversjonen, men forskjellen går på at mulighetene for selv å definere avanserte parametere er fjernet. En annen forskjell er at det er færre modeller å velge i.

                      Dette mener jeg viser ganske klart at det er PENGER som er fokus.
                      - "Vi stripper produktet for noen finesser slik at de som ikke har så mye penger kan kjøpe en som ikke er så bra, når de blir bedre kommer de uansett til å kjøpe den nyeste versjonen, altså tjener vi nesten dobbelt så mye pr. kunde"

                      Jeg mener at dersom de plukker ut ting fra en vare jeg kjøper, f.eks batteriet på en bærbar pc, så er det ikke lenger en bærbar pc jeg kjøper... Når de fjerner masse funksjoner i stede for å levere de med som standard yter de dårlig service, lurer kunden til å kjøpe noe han uansett vil bytte ut med noe bedre senere.

                      Denne "Lite" versjonen for RealFlight mener jeg ikke er verdt mer enn gratis simulatorer som FMS, når du har trukket fra bedre grafikk. (Men hva vet vel jeg?)

                      I tillegg skal de ha over 2000,- for denne simulatoren... Seriøst! Nå har det i tillegg kommet en ny versjon av dette programmet... skal ikke prisen gå ned på varer som ikke lenger er "Flaggskipet" hos et firma...?

                      Jeg snakker både på produsenten og selgeren i dette tilfellet.

                      Min oppfordring: Kjøp alltid hos den som selger det billigst, de tjener penger på det uansett.

                      Gleder meg til den dagen det kommer en bra simulator på markedet som koster ca. 1000,- og hvor en ikke MÅ bruke ett eller annet i PC'n for at det skal fungere. Det er null service og igjen kun en sak som omhandler penger. Det at en må ha interfacen som kommer med G3 i pc'n for at det skal fungere er vel slike ting som blir pachet i andre datakretser.
                      Espen Melby

                      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                      Comment


                      • #41
                        PayPal Shopping Cart Contents

                        1.
                        Item Name: Item No. 3021001 Aerofly Professsional Deluxe Interface Version - International - Price Includes Shipping
                        Item Number: aeroflyprodeluxeinternational

                        Quantity: 1

                        Total: $194.90 USD


                        fra min kvittering fra ohio modelplanes.

                        norsk pris da : 1185.17 NOK

                        (vel og merke har ikke fått noen regning fra tollen enda da)


                        Så ja det er mulig å få en meget bra sim for ca 1000 lappen, og der er alt du trenger i eska..

                        Comment


                        • #42
                          heisan

                          Så ja det er mulig å få en meget bra sim for ca 1000 lappen, og der er alt du trenger i eska..
                          Jo vi er enig, men du får ikke disse simulatorene i Norge for den prisen, derfor handler vi i utlandet.

                          den gjengse norske forhandleren tenke seg om litt snart.
                          De er på vei, prisene har vel aldri vært så lav så nå.
                          Jeg tror den økte konkurranse etter internett kom for fullt bare er bra.

                          Og det kommer oss forbrukere tilgode

                          Morten
                          - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                          - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                          - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                          - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                          Comment


                          • #43
                            Hmmm....

                            Hvor mye skal egentlig staten ha når en tar inn slike ting, bortsett fra mva. selvfølgelig. Hvor ofte hender det egentlig at en må betale dette?

                            Internett er bra på mange måter ja. For det første må leverandører og selgere konkurrere om å ha best pris i hele verden! (ihvertfall nesten) Og så kan vi som forbrukere tipse hverandre om hvor det er lavest priser
                            Espen Melby

                            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                            Comment


                            • #44
                              Jeg vurderer å skaffe meg en ny simulator og er ikke helt sikker på hva jeg skal velge. Har brukt FMS en stund, og for å lære stikke treining så er den helt grei.

                              Det jeg lurer på er interface til de forskjellige simulatorer. Jeg bruker min MPX 3030 mot FMS med USB interface og de fungerer utmerket.
                              Kan jeg bruke samme interface mot Realflight/Reflex?
                              Det er ikke godt dokumentert hva som passer til hva. USB interfacet jeg bruker simulerer en Joystik, så hvis simulatorene bruker dette som innputt så skulle det gå bra.

                              FMS bruker bare 4 kanaler, slik at den simulere collective/pitch kobling, slik at jeg må velge fly oppsett på MPX for å fly heli. Hvordan er dette på Realflight/Reflex ++ simulatorer?

                              Jeg ønsker at oppsett til mitt heli skal passe oversens med simulatoren.

                              Har simulatorene gyro? som kan slåes av/på fra fjernkontrollen?
                              Kan du bruke mere en 4(fly) 5(heli) kanaler til andre funksjoner?

                              Jo

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by esmel
                                Hvor mye skal egentlig staten ha når en tar inn slike ting, bortsett fra mva. selvfølgelig.
                                I tillegg til mva (25%) så betaler du et gebyr på tollbehandlingen; 60,- hvis tollverdien er under 1000,- og 100,- hvis tollverdien er over 1000,-

                                Ved noen fraktmetoder er dette gebyret inkludert i prisen.

                                Originally posted by esmel
                                Hvor ofte hender det egentlig at en må betale dette?
                                Tja...litt opp og ned, men omkring halvparten av pakkene kanskje?

                                mvh.
                                Ole André

                                Comment

                                Working...
                                X