Announcement

Collapse
No announcement yet.

justering av TT50pro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Skru sund hele skiten å kjøp os hyper

    Mvh Robert.
    ~Futaba 10C~


    ~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

    ~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~


    ~Trondheim Modellflyklubb~

    Comment


    • #32
      Originally posted by strutings
      Når jeg skal sjekke hvor langt ut tomgangsnåla står, skal jeg da gi "full gass" og så skru den helt inn, for deretter å skru den ut igjen?
      Jeg mener å tro at gassen skal være stengt når du justerer på tomgagsskruen.
      Torgeir K. Haugstad

      Comment


      • #33
        Sier meg enig i den påstanden jeg også. Tomgangsgass for justering av tomgangsnål å full gass for å justere fullgassnål. `mulig uskreven jungellov`
        Last edited by Isak; 09-04-07, 11:47.
        Runar Isaksen
        risaksen@bluezone.no

        Comment


        • #34
          Steng gassen helt og skru nåla helt inn. Så skrur du den 4-5runder ut. åpne hovednåla 3 runder. Så kan du starte opp og prøve å justere den. en anne måte og finne ca justering på tomgangsnåla på denne er at hvis du ser inn i forgasseren og du setter trottle til fullt så skal det bli en liten glippe mellom tomgangsnåla og røret den går inn i. Hvis det ikke blir noen glippe der på full gass så er den for mager på tomgangsnåla.

          Detter er da bare min egen erfaring med samme motor. så hvis noen andre har bedre forklaringer så kom med dem
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #35
            Nå har jeg justert den slik at jeg har en liten glippe mellom nåla og hullet. Håper dette blir bra nå, for det er utrolig kjedelig å komme ned på stripa og ikke få start :P
            -=-Trondheim Mfk-=-
            * Raptor 50 Titan (SE)
            * T-Rex 450SE
            * E-Sky CP2 (Solgt)
            * Vortex
            * E-Starter
            * Slow Stick
            * Spektrum DX7

            No helicopters were harmed in the creation of this post

            Comment


            • #36
              Kan du ikke prøvestarte den hjemme da ? Bare for å se at den går
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #37
                Fikk det travelt i dag skjønner du. Går på kurs oppe i Rørvik for tiden, og har ikke med heliet dit.

                Så jeg må nok vente til fredda
                -=-Trondheim Mfk-=-
                * Raptor 50 Titan (SE)
                * T-Rex 450SE
                * E-Sky CP2 (Solgt)
                * Vortex
                * E-Starter
                * Slow Stick
                * Spektrum DX7

                No helicopters were harmed in the creation of this post

                Comment


                • #38
                  Jeg sliter litt med å få min motor til å gå skikkelig på tomgang. Med tilnærmet lineær throttle kurve må jeg opp i nesten 40% gass for at den skal gå skikkelig på tomgang. Den fusker også litt når jeg tar av gløderen (har helt ny plugg - ingen forskjell fra den gamle)

                  Jeg bruker nå Jero aerosave fuel 15/15 som jeg har tilsatt ekstra castor olje. På høyere turtall går motoren fint og den throtler bra. Prøvde å magre tomgangen litt, og det ble bedre, men synes den ble litt for varm etter at jeg kjørte tanken tom på 1600 rpå (på rotoren) med 0 pitch. Regner med at det er tomgangsskruen som gjelder i det området på denne motoren. Er det riktig? Tomgangen er ikke så høy at clutchen aktiveres. Bladene står stille. Med så høy tomgangs gass får jo governoren et mye mindre spekter å jobbe på. Hva er normalt her, og er det håp?

                  Kan det være for mye olje i fuelen? Har to kanner med coolpower 15/18 helimix stående for tur når jeroen er oppbrukt.

                  Forøvrig satt jeg opp min nye GV-1 i dag. Flott liten sak altså - anbefales.

                  Mange og litt rotete spørsmål - beklager det.
                  Torgeir K. Haugstad

                  Comment


                  • #39
                    Jeg har registrert at temperaturen på bakplaten avhenger om jeg lar motoren stå på tomgang eller stopper den under nedspoling. Lar jeg den gå på tomgang er motoren god og kald. Stopper jeg den slik at den ikke får kjøling under nedspoling er motoren er en hel del varmere. Så varm at jeg kun kan holde fingeren på bakplaten i 6-8 sekunder. Skal det være slik? Om ikke - hva er riktig prosedyre: tomgang under nedspoling eller ikke?
                    Torgeir K. Haugstad

                    Comment

                    Working...
                    X