Unconfigured Ad
Collapse
røyk uten pumpe på en Saito 100 4t
Collapse
X
-
Ny dag og ny test..
3mm kobberrør ble viklet tett rundt hele eksosmanifoilens lengde og loddet inn i røret. Så pakket jeg det inn i en runde aluminiumstape.
Utenpå tapen surret jeg en runde med vevd glassfiber og utenpå den igjen hadde jeg en ny runde med aluminiumstape.
På tomgang og med litt gass røyk det masse, men når jeg ga gass stoppet det opp.
Det viste seg at pumpen sluttet å pumpe når jeg gav gass.
forsøkte å justere opp og ned, men ingen ting hjalp.
Pumpen er koplet etter anvisningen og er av den typen som benytter trykket fra bunnpannen.
Mulig at det ikke er nok futt i pumpen til å motvirke trykket i potten. (enveisventil er montert)
Nå holder jeg på å bytte til den andre typen pumpe (som virker ved hjelp av vibrasjonene på motoren)
Det som i allefall er sikkert er at motoren produserer mer enn nok varme til å lage mye røyk.
Hvis ikke dette virker setter jeg inn en elektrisk røykpumpe.Last edited by nybegunda; 31-03-07, 19:34.Tor Helseth
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
-
Neida... Den andre pumpen virket heller ikke.
Vi kom frem til at kansje slangene har for stor innvendig diameter, men de er jo ikke større enn at de passer på nippelen på pumpen så det burde jo gå bra.
Jeg gir opp prosjektet med perrypumpene og går for en elektrisk pumpe.
Noen som har en å anbefale?Tor Helseth
-
Hei, dette er intresant. Brukte du diesel eller hva? Hvor mye veske går det pr min? Eller event hvor lenge varer den tanken du bruker og hvor stor er den?
mvh yngveComment
-
Når jeg drev å justerte pumpen ble tanken rimelig fort tom.
Jeg la merke til at røyken ble tynnere når pumpen gikk på fullt turtall så jeg hadde nok overforbruk av diesel en stund.
Jeg har ikke målt noe forbruk og bruker bare en gammel 40 size tank jeg hadde liggende som jeg satte dieselkonverteringssett på.
Skal teste mer i morgen og da kan jeg sjekke forbruk og tankstørrelse.
Jeg brukte bare vanlig diesel. I morgen skal jeg forsøke å blande automatgearolje i dieselen som anbefalt for å se om det kan bli enda bedre.Last edited by nybegunda; 04-04-07, 22:20.Tor Helseth
-
-
Her er en video jeg tok av flyet i dag.... det ble for sent på kvelden til at jeg tok opp flyet, men jeg testet ut en ny type vegetabilsk olje som skal være så "snill" at den skal kunne drikkes. Den lukter ikke stygt, og jeg tviler sterkt på at den er stygg med betrekningen.
Ryker godt gjør den også!
i forhold til diesel og automatgearolje er forbruket mye mindre
Jeg er strålende fornøyd!!
(bortsett fra med kvaliteten på videoen da...får vel skaffe meg en firewirekabel snart..)
Her er linken til videoen:
Last edited by nybegunda; 21-04-07, 22:29.Tor Helseth
-
Hei, her er en link som jeg anbefaler angående røyk!
Secret "Smoke Success" Tips
Comment
-
hva heter den olja du testet denne gangen da nybegunda?
yngveComment
-
Jeg aner ikke hva den heter...enda.
Det er en ny type formolje/slippmiddel for betong som består av vegetabilsk olje
og den lukter som en blanding av såpe og matolje
Jeg fikk en halv liter fra en 25liters kanne for å teste.
Jeg trodde ikke det kom til å bli så vellykket men jeg skal ha mer!
koster ca 600kr for 25LTor Helseth
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment