Unconfigured Ad

Collapse

hjelp til å løsne sylinderforing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

    #16
    yepp er den jeg bruker nå, har vel flydd 4-5tanker med den. og det er det jeg synes er litt rart at den da fortsatt skulle brenne plugger og stoppe, selv om den er så rik at den er nesten helt kald på bakplata. men det er vel kanskje fordi den har fått seg en knekk før. Får se hvordan det går i morgen.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment

    • tyor
      • Mar 2005
      • 9757

      #17
      jaja var ut og prøvde igjen i dag. Justerte slik som du forklarte Christen og det fungerte greit. havnet da til slutt på ca 6 turn på lowspeed dysa og 3 turn på hoved dysa. brukte omtrent en tank under justeringa og ingen ødelagte plugger. den var da så rik på tomgang st jeg måtte ha nesten 1/4 trottle for at den skulle gå uten gløder. Og bruker litt tid på å få opp turtallet. men når den først fikk det opp så gikk den reint. Røyk omtrent som når man starter en gammel traktor i 20 minus hehe. Fylte så opp igjen tanken og tenkte jeg skulle fly litt mere. hovret en 1/4 tankt først rett over bakken for å se at den fungerte. tok den så opp og fløy litt rundt. men etter en stund så begynte den plutselig å gi seg. og jeg rakk ikke å få den dit det var brøytet så jeg måtte lande i løs snø og da tippet den over og knakk ett rotorblad og mixing lever Så at det røyk godt av den hele tiden og når jeg kjente på motoren umiddelbart etter landing var toppen varm slik at jeg klarte å holde fingeren der 4-5 sekunder og bakplata var passe varm til å varme fingrene på.

      Noen som har noe tips videre ang justeringen? eller det bare å kaste skiten.

      Virker nesten som den ble værre etter at jeg gikk over til coolpower fuel
      Attached Files
      Last edited by tyor; 21-01-07, 12:43. Reason: la til noen bilder
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment

      • Christen

        #18 Unapproved
        Mulig det har kommet litt grums på pluggen, veldig lite som skal til for at den begynner å gløde dårligere eller slukker helt.
        Har du sett på pluggen?

        Comment

        • tyor
          • Mar 2005
          • 9757

          #19
          Nei har ikke sett på den enda. skal se seinere i dag, da jeg skal se om det er noe mere som er ødelagt. slik at jeg får sendt en bestilling til elefun i morgen tidlig
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment

          • tyor
            • Mar 2005
            • 9757

            #20
            har sjekket heliet og det var heldigvis ikke noe mere som var ødelagt. pluggen så like fin ut og glødet perfekt med strøm, men er jo ikke sikkert den gløder perfekt i motoren for det.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment

            • Christen

              #21 Unapproved
              Hvordan er kompresjonen i motoren etter den medfarten den har fått? I forhold til det, er det mulig at motoren din får litt vanskligheter hvis den går rikt med dårlig kompresjon.

              Comment

              • tyor
                • Mar 2005
                • 9757

                #22
                Har tenkt på det samme selv, at kompresjonen kanskje er litt dårligere en den skal være. Skal kjøpe noen enya3 plugger nå sammen med delene, og prøve det. hvjelper ikke det så får jeg bare sette helien til side til jeg får en ny motor. Ingen vits i å drive å krasje pga, motor som ikke vil gå. Det har jeg gjordt nok i min kariere med fly og her er det jo tross alt litt mere kritisk. Må trøste meg med at det ble en form for autrotasjons trening i dag. og det virket ikke så vanskelig som jeg hadde fryktet
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment

                • tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

                  #23
                  Fikk den til å gå i går SKrudde ut tomgangs dysa enda en halv runde. Må ha nesten halv gass når jeg starter den også må jeg spole opp en gang med gløderen på fordi den er så rik. så senke turtallet bare så jeg akuratt får stoppet rotoren og ta av gløderen. da må jeg gi på litt gass igjen ellers stopper den. men når jeg får opp turtallet går den greit. fly to hele tanker i går og ingen stopp eller brente plugger.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment

                  • muff
                    • Oct 2006
                    • 855

                    #24
                    bra at det funket.. bestille meg det selv jeg..
                    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                    Yak 54 m ASP65
                    Depron vrak ;)
                    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                    -- Ronny --

                    Comment

                    • Minibønna
                      *****istrator
                      • Oct 2005
                      • 390

                      #25
                      Du har vel snart brukt det en ny Hyper koster på deler og plugger pga den TT motoren din. Skulle vel bare kjøpt deg ny motor til og begynne med!?
                      Liten vits i å bruke penger på å spare penger!
                      Tor Henrik Hernes

                      Comment

                      • tyor
                        • Mar 2005
                        • 9757

                        #26
                        Har ikke kjøpt noen deler enda og det gidder jeg ikke heller . har brukt 4-5plugger. men de siste to gangene jeg har vært ut og flydd nå så har pluggen holdt også.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment

                        Working...