yepp er den jeg bruker nå, har vel flydd 4-5tanker med den. og det er det jeg synes er litt rart at den da fortsatt skulle brenne plugger og stoppe, selv om den er så rik at den er nesten helt kald på bakplata. men det er vel kanskje fordi den har fått seg en knekk før. Får se hvordan det går i morgen.
Unconfigured Ad
Collapse
hjelp til å løsne sylinderforing
Collapse
X
-
jaja var ut og prøvde igjen i dag. Justerte slik som du forklarte Christen og det fungerte greit. havnet da til slutt på ca 6 turn på lowspeed dysa og 3 turn på hoved dysa. brukte omtrent en tank under justeringa og ingen ødelagte plugger. den var da så rik på tomgang st jeg måtte ha nesten 1/4 trottle for at den skulle gå uten gløder. Og bruker litt tid på å få opp turtallet. men når den først fikk det opp så gikk den reint. Røyk omtrent som når man starter en gammel traktor i 20 minus hehe. Fylte så opp igjen tanken og tenkte jeg skulle fly litt mere. hovret en 1/4 tankt først rett over bakken for å se at den fungerte. tok den så opp og fløy litt rundt. men etter en stund så begynte den plutselig å gi seg. og jeg rakk ikke å få den dit det var brøytet så jeg måtte lande i løs snø og da tippet den over og knakk ett rotorblad og mixing leverSå at det røyk godt av den hele tiden og når jeg kjente på motoren umiddelbart etter landing var toppen varm slik at jeg klarte å holde fingeren der 4-5 sekunder og bakplata var passe varm til å varme fingrene på.
Noen som har noe tips videre ang justeringen? eller det bare å kaste skiten.
Virker nesten som den ble værre etter at jeg gikk over til coolpower fuelComment
-
Nei har ikke sett på den enda. skal se seinere i dag, da jeg skal se om det er noe mere som er ødelagt. slik at jeg får sendt en bestilling til elefun i morgen tidligComment
-
har sjekket heliet og det var heldigvis ikke noe mere som var ødelagt. pluggen så like fin ut og glødet perfekt med strøm, men er jo ikke sikkert den gløder perfekt i motoren for det.Comment
-
Har tenkt på det samme selv, at kompresjonen kanskje er litt dårligere en den skal være. Skal kjøpe noen enya3 plugger nå sammen med delene, og prøve det. hvjelper ikke det så får jeg bare sette helien til side til jeg får en ny motor. Ingen vits i å drive å krasje pga, motor som ikke vil gå. Det har jeg gjordt nok i min kariere med flyog her er det jo tross alt litt mere kritisk. Må trøste meg med at det ble en form for autrotasjons trening i dag. og det virket ikke så vanskelig som jeg hadde fryktet
Comment
-
Fikk den til å gå i gårSKrudde ut tomgangs dysa enda en halv runde. Må ha nesten halv gass når jeg starter den også må jeg spole opp en gang med gløderen på fordi den er så rik. så senke turtallet bare så jeg akuratt får stoppet rotoren og ta av gløderen. da må jeg gi på litt gass igjen ellers stopper den. men når jeg får opp turtallet går den greit. fly to hele tanker i går og ingen stopp eller brente plugger.
Comment
-
bra at det funket.. bestille meg det selv jeg..T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
Yak 54 m ASP65
Depron vrak ;)
masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)
"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"
-- Ronny --Comment
-
Har ikke kjøpt noen deler endaog det gidder jeg ikke heller . har brukt 4-5plugger. men de siste to gangene jeg har vært ut og flydd nå så har pluggen holdt også.
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment