Unconfigured Ad

Collapse

Ys 140 Limeted

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Strutsen
    • Feb 2006
    • 129

    #1

    Ys 140 Limeted

    Håper noen kan hjelpe mei, har en ys 140 som ikke vil gå...
    Har sjekket/skiftet plugg...

    Den er satt i grunninnstilling.

    Den starter greit, men vil ikke gå på tomgang, går bare å ruser sei opp og ned, vil ikke gå på fullgass, da stopper den bare..
    Kan jo være noe med innstillingene, men ettersom det er satt til grunnstilling, så synes jeg det er rart at den ikke skal gå såpass bra at jeg får finjustert den...

    Denne motoren har nylig vært på service ettersom jeg har forstått...

    Tips tas imot med takk, eller noen i bærum/oslo omg som kan være behjelplige med å justere den for en billig penge?
    Mvh
    Hasse Andre.

    hasse1979@online.no

    Alle kræsj har en logisk forklaring........
  • Karl H.
    • Mar 2006
    • 1452

    #2
    Jeg går ut fra at du har koblet opp trykksystemet i henhold til manualen? Hvis den har vært til service, har vel membranen i regulatoren blitt skiftet?
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

    Comment

    • Strutsen
      • Feb 2006
      • 129

      #3
      ja etter tegningen om manualen, så skal trykksystemet være riktig koblet.

      Er ikke sikker på hva som er skiftet, da jeg har kjøpt denne brukt, men di papirene jeg har så er:
      Delenummer F1248 regulator/plunger
      delenummer F1247 diaphram
      Delenummer F1250 regulator gasket
      Mvh
      Hasse Andre.

      hasse1979@online.no

      Alle kræsj har en logisk forklaring........

      Comment

      • Strutsen
        • Feb 2006
        • 129

        #4
        Grunninnstillingen står på 2.5 på fullgassdysa og 1.5 på low speed--
        Mvh
        Hasse Andre.

        hasse1979@online.no

        Alle kræsj har en logisk forklaring........

        Comment

        • Karl H.
          • Mar 2006
          • 1452

          #5
          Sjekk om tilbakeslagsventilen virker. Etter at du har tørnret motoren 8-10 ganger, skal det være trykk på tanken. Hvis du tar av slangen etter ventilen, vil du merke om det er trykk.
          Hvordan primer du? Bruker du starter?
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment

          • Strutsen
            • Feb 2006
            • 129

            #6
            Originally posted by Karl H.
            Sjekk om tilbakeslagsventilen virker. Etter at du har tørnret motoren 8-10 ganger, skal det være trykk på tanken. Hvis du tar av slangen etter ventilen, vil du merke om det er trykk.
            Hvordan primer du? Bruker du starter?
            ja har sjekket den, og den virker... Bygger opp trykk i tanken

            jeg har prøvd å prime den ved å tørne motor 10 ganger ifølge manualen..
            har også brukt starter, starter som sagt med en gang.. men problemet er at den ikke går fint... varierer veldig på rmp og vill ikke gå på tomgang eller fullgass... har prøvd å justere fullgass nåla et og et knepp ut og inn, men uten noe særlig forskjell
            Dette er min første ys, og håper virkelig jeg får en ordning på dette, da jeg tror dette er en fin motor...
            Mvh
            Hasse Andre.

            hasse1979@online.no

            Alle kræsj har en logisk forklaring........

            Comment

            • Karl H.
              • Mar 2006
              • 1452

              #7
              Det kan jo være regulatoren som jukser, uten at det er sikkert. Vet du hvor den har vært til service? Det skal stå i manualen hvordan instillingen på regulatoren skal være. Det er kanskje en ide å få den undersøkt, hvis du ikke
              får den til å gå.
              Karl Hans Glommen.
              Mjøsa Modellflyklubb

              Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

              Comment

              • Strutsen
                • Feb 2006
                • 129

                #8
                Ja mulig det.. Er ikke sikker på hvor den har vært, da dette ble hjort like før jeg kjøpte den...
                Skal se om jeg får kontakt med han som har hatt den,... Mulig det går an å få litt hjelp der...

                Takk for gode forslag så langt ihvertfall..
                Mvh
                Hasse Andre.

                hasse1979@online.no

                Alle kræsj har en logisk forklaring........

                Comment

                • JarKri
                  • Jun 2002
                  • 158

                  #9
                  YS motorer

                  Hei. Det er synd at du faar daarlig erfaring med din forste YS. Jeg har en 110FZ og er veldig fornoyd med en. Det er noen som gir opp fordi de har problemer med justering og lignende, men jeg er storfornoyd med min....

                  Mvh
                  Jaran
                  Jaran

                  Comment

                  • Strutsen
                    • Feb 2006
                    • 129

                    #10
                    Originally posted by JarKri
                    Hei. Det er synd at du faar daarlig erfaring med din forste YS. Jeg har en 110FZ og er veldig fornoyd med en. Det er noen som gir opp fordi de har problemer med justering og lignende, men jeg er storfornoyd med min....

                    Mvh
                    Jaran
                    Hei.
                    Ja håper jeg kan få en ordning på denne, da jeg tror dette er en meget bra motor...
                    Skulle egentlig hatt en 110 selv jeg, men satt 140 der da jeg kjøpe, så håper det går...
                    Mvh
                    Hasse Andre.

                    hasse1979@online.no

                    Alle kræsj har en logisk forklaring........

                    Comment

                    • Strutsen
                      • Feb 2006
                      • 129

                      #11
                      Trenger mere hjelp

                      Har strevet med denne motoren i 3-4 dager nå, og begynner å gå lei...
                      Noen som vet hvor jeg kan finne en bedre manual en den jeg finner på ys engine sine sider, står ikke så mye annet en startprosedyre å grunnstilling på low og hi dysa der...

                      Har som sagt sjekket:
                      Trykksystemet
                      plugg
                      ventilklaring
                      satt den i grunnstilling
                      kjører på 15/15 fuel

                      Den starter lett, men går helt forferdelig, går bra på mellomgass, men så fort jeg rører stikka, så blir den helt vill.. Ruser sei, stopper eller blir stående bare å riste...
                      Har også lagt merke til at den slår veldig tilbake, etter at jeg har tatt av glødingen, hender det at den nesten starter av sei selv noe som kan sammenlignes med en bil med feiltenning(

                      Håper virkelig på hjelp her nå...trenger det
                      Mvh
                      Hasse Andre.

                      hasse1979@online.no

                      Alle kræsj har en logisk forklaring........

                      Comment

                      • Karl H.
                        • Mar 2006
                        • 1452

                        #12
                        Se om du finner noe her:http://www.rcsweden.com/faq/index.php?cid=1
                        Karl Hans Glommen.
                        Mjøsa Modellflyklubb

                        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                        Comment

                        • Karl H.
                          • Mar 2006
                          • 1452

                          #13
                          Flere tips:http://www.geistware.com/rcmodeling/...er/ys_main.htm
                          Karl Hans Glommen.
                          Mjøsa Modellflyklubb

                          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                          Comment

                          • Strutsen
                            • Feb 2006
                            • 129

                            #14
                            Tusen takk..

                            Da åpner jeg å ser på regulatoren
                            Håper å kunne finne noe feil der...

                            Takk for linkene...

                            Tar imot flere tips
                            Mvh
                            Hasse Andre.

                            hasse1979@online.no

                            Alle kræsj har en logisk forklaring........

                            Comment

                            • Strutsen
                              • Feb 2006
                              • 129

                              #15
                              kan det ha noe å si at det kun sitter et rør som eksospotte på denne? er ingen potte, men bare et rør rett ut...
                              Men skal vel egentlig ikke ha noe å si på en 4takter?
                              Mvh
                              Hasse Andre.

                              hasse1979@online.no

                              Alle kræsj har en logisk forklaring........

                              Comment

                              Working...