Unconfigured Ad

Collapse

Hmm, noen som kan oppklare denne nøtt? OS problem...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

    #1 Unapproved

    Hmm, noen som kan oppklare denne nøtt? OS problem...

    Har et problem med en 25 OS som går helt fint på fullt turtall i alle vinkler bortsett ifra rett opp noe som da gjør den rimelig ubruklig til å være flymotor

    Har sjekket over tank og slanger, finner ikke noe feil der.

    PS. den gikk 100% fint før en liten krasj...

    Noen med noen tips om hvor jeg bør begynne å lete? Har hatt den i biter og finner ikke noe suspekt...
  • Biggles
    • Mar 2006
    • 238

    #2
    Kanskje....

    ...dysenåla/forlengeren har fått seg et rapp under crash? Slik at o-ringen slipper inn falsk luft?

    Comment

    • Guest

      #3 Unapproved
      Men skulle den da ikke slippe inn falsk luft uansett hvilken vei jeg holder motoren??

      Comment

      • Haldor
        • Nov 2004
        • 499

        #4
        Når motoren er vinklet rett opp må forgasseren jobbe mest for å få opp fuel. Dvs at hvis det er lekkasje i forgasseren vil det være da den trekker mest falsk luft.
        ----------------
        Haldor
        ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

        Comment

        • Biggles
          • Mar 2006
          • 238

          #5
          Dysenål

          Er nok riktig det Haldor sier - i tillegg kan det være nok at en vinkel på dysenåla kan være værre enn en annen, mao at du får litt "heng" på den i enkelte stillinger. For å teste så kan du starte motoren, og forsøke å bikke/rikke litt på gasser og dysenål sideveis. Da kan du kanskje klare å fremprovosere stopp/fusk.
          Forsøk å sette inn en ny o-ring, evt sett inn en som er hakket tykkere for å tette evt lekkasje.

          Comment

          • Guest

            #6 Unapproved
            Da forsøker vi det. Takk for tipsene så langt

            Comment

            Working...