Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
har tenkt litt på røykanlegg lenge men trodde dette bare var for store bensinmototer. men så fant jeg denne på throttlestore: http://www.throttlestore.com/tme_røy...e.aspx?lang=NO
ser da ut som om dette kan gå(?) lurer da på hva jeg må gjøre med motoren/potta for og fikse dette.
Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
Tor A. Jakobsen
-------------------------------------------------
If your gonna Crash.... at least make it look Good!
Du må bruke eget batteri til begge pumpene.
Blir jo nokså mye extra vekt i flyet. Viktig å ha i tankene.
Sjekk denne tråden: http://www.modellflynytt.no/showthre...t=r%F8ykanlegg
Ligger link til en kjekk film som sier mye.
Tor A. Jakobsen
Hei
har egentlig ikke noen erfaring med røykanlegg. Men leser på dette og andre forum da jeg lurer på å montere røyk i en Extra 60size med ASP .91 2t.
Etter det som står skrevet leverer f.eks. en Skywriter mer enn nok olje til ditt bruk ved 4,8v. Så det er nok greit batteri det. Men grunnen til at du må ha eget batteri er at røykpumpa bruker mye strøm og ville tømt motakerbatteriet litt for fort.
Men det er da mange lesere av forumet som har erfaring og kan gi bedre svar ?
Tor A. Jakobsen
jeg kan jo kansje gjøre som rcdon? null pumpe, tar bare trykk fra bakplate og/eller potta? hvordan skal jeg så koble dette? jeg har en slange fra bakplata og til potta og fra potta til fueltanken. kan jeg bare legge inn to T rør fra begge de slangene og få de til og møtes i en ny T og in i røyktanken. så kan jeg ta noe og klype igjen slangen med når jeg ikke bruker den? er jo nesten sånn han rcdon gjør det og
hvor lang røyktid sånn ca får jeg med en 4 oz / 12 cc tank? det er like stor tank som jeg har til fuel på det flyet jeg skal ha det på først (katana v2 46) gir ca 10 min flytid. holder den nesten like lenge med røykolje og?
Joakim L. T. 94-Modell
Aeroworks - Extra 300
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
Last edited by sfinx; 13-02-08, 22:28.
Reason: Skriveleif
Tor A. Jakobsen
det er jo så dyrt jeg vil ha det som er billigst og ryker en god del og ikke ødelegger noe.
jeg bor på en "gård" og pappa har en god del diesel, så er det noen sov veit hvor godt det ryker med/uten redex?
Joakim L. T. 94-Modell
Aeroworks - Extra 300
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
OMP - Katana V2
Diesel lager flott røyk uten noen ekstra tilsettninger, men det lukter skikkelig ille.
Du vet den tykke grå/hvite røyken som kommer ut av eksosrøret på traktoren i 20 kuldegrader når du prøver å få start uten motorvarmer? Slik lukter det!
Anbefales ikke hvis du har hobbyrom inne i huset.
Diesel lager flott røyk uten noen ekstra tilsettninger, men det lukter skikkelig ille.
Du vet den tykke grå/hvite røyken som kommer ut av eksosrøret på traktoren i 20 kuldegrader når du prøver å få start uten motorvarmer? Slik lukter det!
Anbefales ikke hvis du har hobbyrom inne i huset.
blir det noe anerledes med redex?
Joakim L. T. 94-Modell
Aeroworks - Extra 300
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
OMP - Katana V2
har nå planer om og få røyk i den 4-takteren min igjen satser på den dubro metoden og ingen pumpe, men med den o.s. fl-70 motoren, hvor lang røyktid får jeg per dl ca?
og hvor skal jeg hente trykk fra? det er 2 nopler på potta, den ene går til fueltank, den andre går fra bakplata, hvor skal jeg hente trykk fra?
Joakim L. T. 94-Modell
Aeroworks - Extra 300
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
OMP - Katana V2
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment