Godt å høre at du har fått motoren til å fungere oddjp. Håper selv at jeg finner den riktige "formelen" slik at jeg kan fly uten problemer med motoren.
Unconfigured Ad
Collapse
Motorstopp OS 50 SX
Collapse
X
-
Ser ut til at jeg nå har funnet ut av de problemene jeg har hatt med motorstopp på OS 50 SX som jeg har i readyen min.Satte inn original slange i tanken med indre diameter på ca 4 mm istedet for den jeg hadde i på 2 mm. Erstattet også slange mellom tank og hovednål med slange på ca 4 mm (hadde også her slange med indre diameter på 2 mm). Nå kan jeg kjøre motoren på full gass uten at det byr på problemer. Kan også nå la hovednåla være ca 1,5 omdreing fra nullpunktet og motoren går bra. Dette er i tråd med manualen. (Tidligere kunne jeg skru utover i massevis uten at det ga noen merkbar effekt).
Det er med andre ord tydelig at jeg har hatt slange med for liten indre diameter både i tank samt mlm tank og hovednål. Om dette kan være typisk for motorer med bakmontert hovednål vet ikke jeg, men det slår ihvertfall postitivt ut for min motor å bruke slanger med stor indre diameter.Mvh
JørnComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment