Unconfigured Ad

Collapse

Motorstopp OS 50 SX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jørn
    • Mar 2004
    • 24

    #16
    Godt å høre at du har fått motoren til å fungere oddjp. Håper selv at jeg finner den riktige "formelen" slik at jeg kan fly uten problemer med motoren.
    Mvh

    Jørn

    Comment

    • Jørn
      • Mar 2004
      • 24

      #17
      Ser ut til at jeg nå har funnet ut av de problemene jeg har hatt med motorstopp på OS 50 SX som jeg har i readyen min. Satte inn original slange i tanken med indre diameter på ca 4 mm istedet for den jeg hadde i på 2 mm. Erstattet også slange mellom tank og hovednål med slange på ca 4 mm (hadde også her slange med indre diameter på 2 mm). Nå kan jeg kjøre motoren på full gass uten at det byr på problemer. Kan også nå la hovednåla være ca 1,5 omdreing fra nullpunktet og motoren går bra. Dette er i tråd med manualen. (Tidligere kunne jeg skru utover i massevis uten at det ga noen merkbar effekt).

      Det er med andre ord tydelig at jeg har hatt slange med for liten indre diameter både i tank samt mlm tank og hovednål. Om dette kan være typisk for motorer med bakmontert hovednål vet ikke jeg, men det slår ihvertfall postitivt ut for min motor å bruke slanger med stor indre diameter.
      Mvh

      Jørn

      Comment

      Working...