Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei
har tenkt til og kjøpe meg et skalafly og vil ha bensinmotor i de, enten en zenoha ZG 20 EI eller en CRRC Pro GF26i 26CC er de noen som har litt erfaring på hvor mange kg et skalafly kan veie med en slik motor i??
Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
På vei inn i Hangaren.
Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
Kan anbefale deg Zenoah ZG 20 Ei , dette er en utrolig bra motor som throttler bra og er lettstartet, en moderne high tec sak .
Men hva slags scala modell er det du tenker på ?
En i min klubb har denne motoren i en H9 Piper cub 25% str med disse datane
Wing Span: 106 in (269 cm)
Overall Length: 68 in (172.7 cm)
Wing Area: 1630 sq in (150.2 sq dm)
Flying Weight: 15.36 lb (6.97 kg)
Engine Size: Zenoah G20ei (ZENE20EI) 20cc electronic ignition gas engine (installed)
Radio: 4 to 6 channels
Servos: 6 JR Hi-Torque (JRPS821) digital servos (installed)
har ikke problemer med å dra denne rundt i lufta...
Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
På vei inn i Hangaren.
Tror en Zenoah ZG 20 Ei vil passe godt til den første høyvinga modellen, men den lavvinga hadde jeg nok putta inn en kraftigere sak pga av høyere vingebelasting.
Ok da vet jeg litt om hva jeg burde gå for, takk for hjelpen
mvh stin
På vei inn i Hangaren.
Mener å ha lest at en 26cc bensin tilsvarer en 1.20 4-takter. Vurderer det samme i min modell.
Det stemmer sånn omtrent, ytelsesmessig.
Drivstofforbruksmessig så ligger bensinmotoren langt bedre an enn en 1.20 4-takter.
Oljesølmessig, tilsvarende.
Hvordan er størrelsen på 26cc bensin i forhold til en 1.20 4-takt da?? tenker på fysiske mål har sett att de varierer veldig på måla og hvordan er de med vekten på bensin motor i forhold til fuel motor er di mye tyngere??
mvh stin
På vei inn i Hangaren.
Hvordan er størrelsen på 26cc bensin i forhold til en 1.20 4-takt da?? tenker på fysiske mål har sett att de varierer veldig på måla og hvordan er de med vekten på bensin motor i forhold til fuel motor er di mye tyngere??
mvh stin
Bensinmotorene blir en del tyngre ja... Og tenning i tillegg.
Her er et par bilder av en OS120FS sammen med en MVVS35. Syntes MVVSene er slanke og lekre jeg.
Se der ja den er jo endel større en os`en hvilken type fly er de du har mvvs en i??
mvh stin
På vei inn i Hangaren.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment