Unconfigured Ad

Collapse

Bensin motor til skalafly

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stin
    • Jan 2007
    • 629

    #1

    Bensin motor til skalafly

    Hei
    har tenkt til og kjøpe meg et skalafly og vil ha bensinmotor i de, enten en zenoha ZG 20 EI eller en CRRC Pro GF26i 26CC er de noen som har litt erfaring på hvor mange kg et skalafly kan veie med en slik motor i??
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
  • Litespeed
    • Jun 2005
    • 1064

    #2
    Kan anbefale deg Zenoah ZG 20 Ei , dette er en utrolig bra motor som throttler bra og er lettstartet, en moderne high tec sak .

    Men hva slags scala modell er det du tenker på ?

    En i min klubb har denne motoren i en H9 Piper cub 25% str med disse datane
    Wing Span: 106 in (269 cm)
    Overall Length: 68 in (172.7 cm)
    Wing Area: 1630 sq in (150.2 sq dm)
    Flying Weight: 15.36 lb (6.97 kg)
    Engine Size: Zenoah G20ei (ZENE20EI) 20cc electronic ignition gas engine (installed)
    Radio: 4 to 6 channels
    Servos: 6 JR Hi-Torque (JRPS821) digital servos (installed)

    har ikke problemer med å dra denne rundt i lufta...
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment

    • Stin
      • Jan 2007
      • 629

      #3
      har kikket endel på denne.

      har også sett litt på denne

      men heller mest mot de første flyet, vil en zenoha ZG 20 EI være brukelig i slike fly??
      mvh stin
      Last edited by Stin; 25-10-08, 01:08.
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

      Comment

      • Litespeed
        • Jun 2005
        • 1064

        #4
        Tror en Zenoah ZG 20 Ei vil passe godt til den første høyvinga modellen, men den lavvinga hadde jeg nok putta inn en kraftigere sak pga av høyere vingebelasting.
        Øyvind

        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

        Comment

        • Stin
          • Jan 2007
          • 629

          #5
          Ok da vet jeg litt om hva jeg burde gå for, takk for hjelpen
          mvh stin
          Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
          På vei inn i Hangaren.
          Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

          Comment

          • Tarpoon
            • Jan 2008
            • 335

            #6
            Mener å ha lest at en 26cc bensin tilsvarer en 1.20 4-takter. Vurderer det samme i min modell.
            Trond Nilsen

            Comment

            • Eureka
              Forhandler
              • Aug 2002
              • 764

              #7
              Originally posted by Tarpoon
              Mener å ha lest at en 26cc bensin tilsvarer en 1.20 4-takter. Vurderer det samme i min modell.
              Det stemmer sånn omtrent, ytelsesmessig.
              Drivstofforbruksmessig så ligger bensinmotoren langt bedre an enn en 1.20 4-takter.
              Oljesølmessig, tilsvarende.

              Kjell Aanvik
              Last edited by Eureka; 25-10-08, 23:25.

              Comment

              • Stin
                • Jan 2007
                • 629

                #8
                Hvordan er størrelsen på 26cc bensin i forhold til en 1.20 4-takt da?? tenker på fysiske mål har sett att de varierer veldig på måla og hvordan er de med vekten på bensin motor i forhold til fuel motor er di mye tyngere??
                mvh stin
                Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                På vei inn i Hangaren.
                Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                Comment

                • Eureka
                  Forhandler
                  • Aug 2002
                  • 764

                  #9
                  Originally posted by Stin
                  Hvordan er størrelsen på 26cc bensin i forhold til en 1.20 4-takt da?? tenker på fysiske mål har sett att de varierer veldig på måla og hvordan er de med vekten på bensin motor i forhold til fuel motor er di mye tyngere??
                  mvh stin
                  Dettre varierer vel ganske mye ettersom, men her kan du i hvertfall se målene på Zenoah ZG26 http://www.toni-clark.com/bilder/mot...6/zg26sc3v.gif

                  og ZG 20EI: http://www.toni-clark.com/bilder/mot...20_3_view_k650

                  Kjell Aanvik

                  Comment

                  • joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

                    #10
                    Bensinmotorene blir en del tyngre ja... Og tenning i tillegg.
                    Her er et par bilder av en OS120FS sammen med en MVVS35. Syntes MVVSene er slanke og lekre jeg.
                    Attached Files
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment

                    • Stin
                      • Jan 2007
                      • 629

                      #11
                      Se der ja den er jo endel større en os`en hvilken type fly er de du har mvvs en i??
                      mvh stin
                      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                      På vei inn i Hangaren.
                      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                      Comment

                      • joo
                        MFN Skribent
                        • Nov 2002
                        • 6936

                        #12
                        Nå er jo OS`en bare en 20ccm, mens MVVS`en er 35ccm
                        Flyet er en Taxi.
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment

                        • Eureka
                          Forhandler
                          • Aug 2002
                          • 764

                          #13
                          Originally posted by joo
                          Bensinmotorene blir en del tyngre ja... Og tenning i tillegg.
                          Ikke alle bensinmotorer har tenning i tillegg......


                          Kjell Aanvik

                          Comment

                          • Rein
                            • Feb 2006
                            • 172

                            #14
                            Er det denne du går for eller? Nydelig fly.

                            Rein Lepson
                            mine fly;
                            Noen kommer
                            noen går.

                            Comment

                            • Rein
                              • Feb 2006
                              • 172

                              #15
                              Sorry.....her kommer den!
                              http://www.rcuniverse.com/product_gu...cfm?kit_id=165

                              Rein
                              mine fly;
                              Noen kommer
                              noen går.

                              Comment

                              Working...