Unconfigured Ad

Collapse

2 sylindre - 50 til 100 kubikk ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Litespeed
    • Jun 2005
    • 1064

Det ække noe å lure på , smell inn en DL 100...Power...Driftsikkert...kvalitet...og for en pris....

Martinsen i Hønefoss har akkurat fått de inn..

DL100 ccm

Tekniske data:
    Detailed Product Description

1) Engine type: twin cylinder, 2-stroke, air-cooled

2) Bore x stroke: 43x35 mm

3) Piston displacement: 101.65cc

4) Max. power: 10.2HP

5) Prop Rev: 6300-6600rpm at 28x8 Prop

---Static Thrust: 31-34 kg

6) Compression ratio: 7.5:1

7) Electronic ignition

Spark plug: NGK CM-6/ Torch CMR5H

9) Carburetor: Walbro pump type/diaphragm

10) Start mode: Anticlockwise Push Prop Start

11) Dimensions: 260(300) x 250 x 230mm

12) N.W/G.W: 3.00/3.80kg

Vi har varen på lager!

Vare: Beskrivelse: Pris: Antall: Bestill:
    DL100 ccm kr 5995,-
    Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• obelix
      • Mar 2004
      • 471

og om du vil ha billige motorer gå på hobbycity.com der er det både sv og dl motorer til under 500$ inkludert potter og tenningsanlegg ikke har de fått noe pepper for å være dårlige heller tvert imot :P
      Oi en perfekt landing

Comment

• esmel
        • Dec 2004
        • 2830

Har sett på DL100 men er usikker på om jeg får dempet den tilstrekkelig til at jeg får den under støykravet på flystripa vår. Prisen er jo bare helt knall! Hadde vært fint med så mye motor så jeg bare kunne suse rundt med ørlitt gasspådrag... Men som sagt, det var dette med støy da.
        Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Jøllsrud
          • Oct 2007
          • 469

Kan du ikke få på noen cannistere?

Comment

• esmel
            • Dec 2004
            • 2830

Usikker på om det er plass. Får kanskje svar på det i morgen. I tillegg flyr det da 2 lapper i canistre... Prøver å holde utgiftene nede på dette prosjektet.

Har sett at jtec har noen slike wrap around potter som visstnok skal gi samme lydbilde som canistre...
            Noen som tilfeldigvis vet om noen som selger jtec potter her til lands?
            Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• -GAS-
              • Jun 2007
              • 1323

Skikkelig nyskjerrig jeg nå.... hva slags fly skal du ha detta inn i?
              Christen
              http://jetsofnorway.com/

Comment

• esmel
                • Dec 2004
                • 2830

World Models - Super Cub 1/3 vs.358cm
                Påskesol, en god stol å sitte i, varm kakao i termosen, varme pølser og en Cub stående i depoet hehe
                Espen Melby

Comment

• -GAS-
                  • Jun 2007
                  • 1323

Det høres skikkelig koselig ut Espen Men DL 100 blir vel litt mye i den tror jeg. Den flyr jo helt fint med en 50ccm. Jeg hadde gått for en DL 50 jeg.
                  Christen
                  http://jetsofnorway.com/

Comment

• RCpro
                    Forhandler
                    • Dec 2005
                    • 293

Originally posted by esmel
                    World Models - Super Cub 1/3 vs.358cm
                    Påskesol, en god stol å sitte i, varm kakao i termosen, varme pølser og en Cub stående i depoet hehe
                    Nå gleder jeg meg plutselig til påske
                    Emil Nilsen
                    www.rcpro.no

Comment

• william123
                      • May 2005
                      • 2330

Er en kar i klubben som hadde en slik Cub med en 100cc motor. Husker ikke helt hvilken det var. Men du vil trenge vekten framme i nesa uansett tror jeg. Uti fra det jeg husker så vil jeg tro at det er plass til canistere...Tøft fly uansett! tar av på nøyaktig fem meter, og lander nesten på det samme
                      William Jul Ringkjøb
                      Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• esmel
                        • Dec 2004
                        • 2830

Har du mulighet til å sjekke opp dette med vekt i snuta og CG?
                        Ser for meg at det må bli et kompromi her grunnet støy, ikke behov for å kunne hovre, CG, pris og plass.

Vel vel.. takk til alle for motortips
                        Espen Melby

Comment

• Litespeed
                          • Jun 2005
                          • 1064

Hadde selv TBM wrap around potte på min Da 85 med såkalt lydbilde nærmere cannister men det støynivået var altfor høyt så jeg satt i KS cannister og det gjorde susen med et lovlig/behagelig støynivå....
                          Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• esmel
                            • Dec 2004
                            • 2830

Originally posted by Litespeed
                            Hadde selv TBM wrap around potte på min Da 85 med såkalt lydbilde nærmere cannister men det støynivået var altfor høyt så jeg satt i KS cannister og det gjorde susen med et lovlig/behagelig støynivå....
                            Jtec har visstnok gjort en del utvikling og testing fant jeg ut på flyinggiants, og deres wraparound skulle visst gi samme dB nivå som disse canistrene på DA85. Ikke vet jeg... De har også noen slike "snufflere" som skal bidra til å dempe lyden enda mer.

Jeg har en plan i forhold til støy og vibrasjonsdemping...
                            Espen Melby

Comment

• william123
                              • May 2005
                              • 2330

Tja...flyet eksisterer ikke lengre dessverre. Han hadde tenningsanlegg og tenningsbatteri montert langt framme, og mottakerpakkene montert ca på CG. Spurte aldri om CG hans, men flyet fløy bra og så verken bak eller fortungt ut. Skal du ha noe mindre motor en 100cc, så må du nok flytte ting framover ja, og kanskje legge i litt bly hvis motoren er veldig lett...
                              William Jul Ringkjøb
                              Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• esmel
                                • Dec 2004
                                • 2830

Ok.
                                Får bruke motorsykkelbatteri som mottakerpakke da hehe

Ser Martinsen-Hobby har en anna 100kubikker på lager til tusenlappen mindre. 5 lapper for en hundrekubikker er jo bare grisebillig!
                                Espen Melby

Comment

Working...