Hei!
Jeg har hatt meget god erfaring med å først prime motoren godt, og så sette varmeapparatet på full pupp i bilen, og konsentrere all luften til den dysa som treffer sideruta. Så er det bare å stå i bilens døråpning og holde motoren så nærme du kommer den dysa i ca 1 minutt. Funker som snus for meg! Toppen blir fin og lunken, og bensinen i forgasseren/sylinderen får seg litt lunk den og. Starter da fint også uten elektrisk starter. Bare prøv å hold rundt toppen med en hånd mens du bærer flyet ut til depotet ellers blir den fort kald igjen.
Det krever jo litt planlegging og kan virke tungvint, men når man først har lagt ting til rette der du skal starte opp etc, så går det greit med litt øvelse.
Jeg har hatt meget god erfaring med å først prime motoren godt, og så sette varmeapparatet på full pupp i bilen, og konsentrere all luften til den dysa som treffer sideruta. Så er det bare å stå i bilens døråpning og holde motoren så nærme du kommer den dysa i ca 1 minutt. Funker som snus for meg! Toppen blir fin og lunken, og bensinen i forgasseren/sylinderen får seg litt lunk den og. Starter da fint også uten elektrisk starter. Bare prøv å hold rundt toppen med en hånd mens du bærer flyet ut til depotet ellers blir den fort kald igjen.
Det krever jo litt planlegging og kan virke tungvint, men når man først har lagt ting til rette der du skal starte opp etc, så går det greit med litt øvelse.
Comment