Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering av nippel for røyk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ja ble litt gris bak på stabben, men ikke så mye...Jeg mistenkte at det var two-stroke oljen siden jeg kjørte siste tank i forbinnelse med innkjøringa. rik mineralsk totaktsolje..
    Min canister har en ganske lang "stuss" som leder ganske langt ned under flykroppen, så sikkert derfor jeg er forrhondslig skånet for griset.
    Det høres nesten ut som om du får for mye røykolje, så du kan sikkert prøve med y-ledd med retur...Høres ikke dumt ut, så hvorfor ikke prøve??.

    Comment


    • #62
      Vel satt og tenkte litt hær!!!
      Spørs om det går men y-ledd og retur til tanken..Det er jo mot-trykk i røykolje-røret siden det er overtrykk i eksoskanalen, så spørs om ikke oljen bare returnerer til tanken da...
      Hvilken pumpe har du?? Jag har sullivan og mener jeg kan "geine" den helt ned til null.

      Comment


      • #63
        Originally posted by Deltadeville View Post
        Vel satt og tenkte litt hær!!!
        Spørs om det går men y-ledd og retur til tanken..Det er jo mot-trykk i røykolje-røret siden det er overtrykk i eksoskanalen, så spørs om ikke oljen bare returnerer til tanken da...
        Hvilken pumpe har du?? Jag har sullivan og mener jeg kan "geine" den helt ned til null.
        Returen fra y koblingen kan jo justeres/strupes for å redusere mengde til tank.. Da kan du jo skape det trykket du måtte ønske inn til munnstykket selv med "for stor" pumpe..

        Sendt from my Galaxy SII..
        Ola G Bråten -77
        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
        3DHS Slick 89" Q80-8m
        Jeti DS-16

        Comment


        • #64
          Hei alle sammen. Har noen spørsmål ang røyk, så tenkte å "låne" tråden litt.
          Fungerer det med røyk på 4taktere også? Jeg har en Citabria med 91 4takt som jeg vil ha røyk på Ser at elefun selger skywriter.
          Er det samme prosess her? Borre hull i manifold, stikke litt av enden inn og deretter sølvlodde? Er helt ny på dette her med røyk som dere skjønner Manifolden på 4taktere blir jo glovarm så skulle vel fungere?

          Comment


          • #65
            Selve prinsippet med forvarming fungerer helt sikkert på 4t også, men du kommer til å få et problem med å få surret kobbertråden rundt manifolden fordi den er ganske liten i diameter i forhold til en manifold for f.eks 50ccm.
            Men du må jo for all del gi det et forsøk
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • #66
              Originally posted by Deltadeville View Post
              Vel satt og tenkte litt hær!!!
              Spørs om det går men y-ledd og retur til tanken..Det er jo mot-trykk i røykolje-røret siden det er overtrykk i eksoskanalen, så spørs om ikke oljen bare returnerer til tanken da...
              Hvilken pumpe har du?? Jag har sullivan og mener jeg kan "geine" den helt ned til null.
              Har nå Powerbox sin pumpe,har og hatt Sullivan.Samme problemet på begge,gir mere olje enn header/cannister klarer og forbrenne..
              Har og testet med nimh,life og 2s lipo,fortsatt det samme..
              Last edited by ronnynorge; 11-02-12, 15:39.
              Ronny Andreassen
              Sunndal/Vinnu
              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
              3DHs 33" EPP
              JR 9303 2,4

              Comment


              • #67
                Originally posted by surpass View Post
                Hei alle sammen. Har noen spørsmål ang røyk, så tenkte å "låne" tråden litt.
                Fungerer det med røyk på 4taktere også? Jeg har en Citabria med 91 4takt som jeg vil ha røyk på Ser at elefun selger skywriter.
                Er det samme prosess her? Borre hull i manifold, stikke litt av enden inn og deretter sølvlodde? Er helt ny på dette her med røyk som dere skjønner Manifolden på 4taktere blir jo glovarm så skulle vel fungere?
                Jeg surra kobberøret rundt blokka på glowmotoren min,stygt men funket som fjell
                Ronny Andreassen
                Sunndal/Vinnu
                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                3DHs 33" EPP
                JR 9303 2,4

                Comment


                • #68
                  Da skal jeg gi det ett forsøk Fant denne videoen, så jo meget bra ut det

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by ronnynorge View Post
                    Jeg surra kobberøret rundt blokka på glowmotoren min,stygt men funket som fjell
                    Hehe, genial idè da!

                    Comment

                    Working...
                    X