hei.
jeg har en godt brukt SC 52 4T motor i min cap.
har hatt motoren på 3 forsjellige fly. flydd mange liter med den. har fungert helt greit hele tiden.
men nå i det siste har den vert litt slapp og dau. ikke samme puffen som var før, var også en på stripa som kommenterte at an synes det ikke var nokk kompresjon i den som det burde være. det kan stemme.
må også stå å "kinne" lenger med starteren for at den skal starte. går heller ikke like stabilt og lavt på tomgang som vanlig.
så jeg tror det er på tide med en ventiljustering. slik at dem lukker og tetter skikklige til rette tider.
er det noen som har noe info på dette ? har ikke opnet topplokket på den ennda så vet ikke om det heletatt er justerbart. men trenger vell kansje noen tall og om stempel skal være på topp og bunn når dette justeres? eller skal det bare strammes litt inn på inntak og utblås?
noen har har noe tips ?
jeg har en godt brukt SC 52 4T motor i min cap.
har hatt motoren på 3 forsjellige fly. flydd mange liter med den. har fungert helt greit hele tiden.
men nå i det siste har den vert litt slapp og dau. ikke samme puffen som var før, var også en på stripa som kommenterte at an synes det ikke var nokk kompresjon i den som det burde være. det kan stemme.
må også stå å "kinne" lenger med starteren for at den skal starte. går heller ikke like stabilt og lavt på tomgang som vanlig.
så jeg tror det er på tide med en ventiljustering. slik at dem lukker og tetter skikklige til rette tider.
er det noen som har noe info på dette ? har ikke opnet topplokket på den ennda så vet ikke om det heletatt er justerbart. men trenger vell kansje noen tall og om stempel skal være på topp og bunn når dette justeres? eller skal det bare strammes litt inn på inntak og utblås?
noen har har noe tips ?
Comment