Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ingen kompresjon YS110

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ingen kompresjon YS110

    Hei,

    har en YS110 som nesten ikke har kompresjon, så lite at jeg drar den lett rundt på spinneren. Ventiler lekker ikke, løftere har riktig klaring. Ingen lekkasje rundt plugg. Stempelring er byttet (ingen forskjell før/etter)..

    Noen andre tips?
    Mvh Tommy Fosland
    Tromsø MFK

    Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

  • #2
    Og det er ingen hull i stempelet? Dårlig toppakning?
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Ikke hull i stempel nei.

      Denne motoren har topp og sylinder i ett. Ligger en O-ring mellom topp/sylinder og bunnen av motoren, denne virker ok. Tenkte å bytte denne når jeg får tak bare for å være sikker.
      Mvh Tommy Fosland
      Tromsø MFK

      Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

      Comment


      • #4
        Timing av registeret?

        Lars.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Larsern View Post
          Timing av registeret?

          Lars.
          Nice try!! Kammene sitter på veivakslingen, overføring via stenger til løfterne. Umulig å gjøre feil her!
          Mvh Tommy Fosland
          Tromsø MFK

          Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

          Comment


          • #6
            Originally posted by Decathlon View Post
            Nice try!! Kammene sitter på veivakslingen, overføring via stenger til løfterne. Umulig å gjøre feil her!
            Hva? Kammen er utvekslet 1/2 gang hastighet på veiva.
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment


            • #7
              Er det en 4-takt må det vel være 1:2, dårlig kompresjon tyder vel på at noe lekker. Men får du start på motoren?. Starter den og går dårlig?. En ting er jo å snurre rundt for hånd, den reelle kompresjonen får du vel når motoren går. Og får gasstrykk på stempelfjæra. Er det 0 kompresjon har jeg villa sjekka ventilene en gang til.

              Comment


              • #8
                De gangene jeg har opplevd dette har det vært en av ventilene som har hengt seg opp i åpen stilling, men når du skriver at ingen av ventilen lekker har du vel kontroll på det..?
                It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Decathlon View Post
                  Nice try!! Kammene sitter på veivakslingen, overføring via stenger til løfterne. Umulig å gjøre feil her!
                  Hvis motoren har vært demontert, er det fullt mulig å sette den sammen slik at timingen på ventilene blir feil. Jeg har selv gjort dette på en YS .90 Resultatet var lite kompresjon som her. Den startet naturligvis heller ikke!

                  Men du sier jo ingen ting om at motoren har vært demontert, så da er det ikke en mulighet.
                  Lars Henrik Kjølberg

                  http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                  Klubber:
                  Jets of Norway
                  Nittedal modellflyklubb

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Decathlon View Post
                    Nice try!! Kammene sitter på veivakslingen, overføring via stenger til løfterne. Umulig å gjøre feil her!
                    ???












                    10tegn............

                    Comment


                    • #11
                      Her er det mulig å gjøre allt feil!

                      Manual: http://yspartsandservice.com/

                      Bildet viser at kammen i motoren din blir drevet av veiva med et drev som da har utveksling 1:2

                      Spørsmålet blir da om du har hatt dette ifrahverandre?
                      Attached Files
                      Last edited by -GAS-; 03-03-09, 22:00.
                      Christen
                      http://jetsofnorway.com/

                      Comment


                      • #12
                        Hehe, jeg satt nok i en annen galakse et øyeblikk... Litt pinlig iom at jeg hadde den oppe for et halvt års tid siden.

                        Demonterte og sjekka timinga tidligere i dag. Står ingenting om timinga i manualen, men står i manualen til FZ110S, regner med det er samme. I alle fall, prikk på veiva skal være i bunn av motoren, prikk på kamgiret skal være opp.

                        Fortsatt dårlig med kompresjon, bygger seg noe opp ved hurtig turning av propell, men får på langt nær like mye på den som på FZ63S'en...
                        Mvh Tommy Fosland
                        Tromsø MFK

                        Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

                        Comment

                        Working...
                        X