Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
har en YS110 som nesten ikke har kompresjon, så lite at jeg drar den lett rundt på spinneren. Ventiler lekker ikke, løftere har riktig klaring. Ingen lekkasje rundt plugg. Stempelring er byttet (ingen forskjell før/etter)..
Noen andre tips?
Mvh Tommy Fosland
Tromsø MFK
Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100
Denne motoren har topp og sylinder i ett. Ligger en O-ring mellom topp/sylinder og bunnen av motoren, denne virker ok. Tenkte å bytte denne når jeg får tak bare for å være sikker.
Mvh Tommy Fosland
Tromsø MFK
Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100
Er det en 4-takt må det vel være 1:2, dårlig kompresjon tyder vel på at noe lekker. Men får du start på motoren?. Starter den og går dårlig?. En ting er jo å snurre rundt for hånd, den reelle kompresjonen får du vel når motoren går. Og får gasstrykk på stempelfjæra. Er det 0 kompresjon har jeg villa sjekka ventilene en gang til.
De gangene jeg har opplevd dette har det vært en av ventilene som har hengt seg opp i åpen stilling, men når du skriver at ingen av ventilen lekker har du vel kontroll på det..?
It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.
Nice try!! Kammene sitter på veivakslingen, overføring via stenger til løfterne. Umulig å gjøre feil her!
Hvis motoren har vært demontert, er det fullt mulig å sette den sammen slik at timingen på ventilene blir feil. Jeg har selv gjort dette på en YS .90 Resultatet var lite kompresjon som her. Den startet naturligvis heller ikke!
Men du sier jo ingen ting om at motoren har vært demontert, så da er det ikke en mulighet.
Hehe, jeg satt nok i en annen galakse et øyeblikk... Litt pinlig iom at jeg hadde den oppe for et halvt års tid siden.
Demonterte og sjekka timinga tidligere i dag. Står ingenting om timinga i manualen, men står i manualen til FZ110S, regner med det er samme. I alle fall, prikk på veiva skal være i bunn av motoren, prikk på kamgiret skal være opp.
Fortsatt dårlig med kompresjon, bygger seg noe opp ved hurtig turning av propell, men får på langt nær like mye på den som på FZ63S'en...
Mvh Tommy Fosland
Tromsø MFK
Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment