Kutta ut fuelfilteret. fuelen min er rein uansett.blei så lei på den forrige motoren av all falsklufta at jeg fjerna alle potensielle feilkilder.
Unconfigured Ad
Collapse
vibrasjoner - alle er vel enige i at det er en U-ting?
Collapse
X
-
Jeg vil på det varmeste anbefale å sette på fuelfilteret igjen.
Har hatt samme problemet på redyen min. Har en OS 46FX. Den hadde en tendens til å fuske litt rett etter take-off og ved litt inverted flyvning. Styra fælt med å fikse dette. Er ikke sikker på om det er vibrasjoner eller hva det er som gjorde det, ting ordnet seg stort sett da jeg byttet ut tre slanger fra tanken (en til fylling) med quickfill systemet fra Dubro. Jeg bruker nå dette på både jupiter og ready. Hadde litt trykkproblmer i tanken da jeg ikke fikk tettet det siste hullet ordentlig, men det fikk jeg ordnet ved å ta ut tanken å fylle opp hullet med silikon fra tube.
Jeg kræsjet Redyen heftig rett før påske og dro ut alt som var for å lime og lappe. Da sjekket jeg også alle messingrør inn og ut av tanken. Disse kan det lønne seg å sjekke fordi de, som Ostnik sier, har en tendens til å gå i stykker. Det var også tilfellet med ett av rørene mine. Ødelagte rør skaper fort skum/bobler.
Nå har jeg altså to slanger ut av tanken. En til trykk fra potta og en til quickfill som går videre til fil filter og så til motoren.
Motoren har vært gjennom mye, under vann og skiftet topplokk med en SC 46 motor grunnet ødelagte plugg-gjenger. Nå starter den bare man så vidt er borti propellen og går og går og går uten tegn til bobler eller falskluft.Torgeir K. HaugstadComment
-
Tror ikke min skummer så mye når tanken er helt full, men det skal ikke så mye kjøring til før det kommer.
Ganske sikker på at fuelnivået er langt over rørene når boblene begynner å komme.
Veit dette med messingrørene kan sprekke. Gjorde det på den forrige tanken min.MVH Eskil MoenComment
-
Jeg er fortsatt i Ukraina fram til soendag
Ikke bare om propellen er balansert, sjekk at propellen er sentrert til veivakselen (propellakselen med andre ord). Noe ganger maa man sette senterring mellom akselen og propellen hvis hullet er for stort. Det foraarsaker vibrasjoner hvis propellen er utenfor senteret.
Jens EirikComment
-
Er avstanden mellom trykkrøre, det fra potta, og klunken så stor som mulig??
Har hendt meg at ved spesielle former på tanken så kan det snike seg luft direkte fra trykkrøret og rett i klunken. Er vel mest problem under flyving men...Runar Isaksen
risaksen@bluezone.noComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment