Begyn alltid på det som står i manualen. Da er du på den sikre siden (les : alt for rik). Mål temperaturen og du vil finne ut at du mest sannsynlig kjører motoren for kaldt, mao. alt for rikt. Du må få opp temperaturen for at du skal få en optimal innkjøring.
Jeg begynner alltid med å få den til å gå fint på tomgang. Da synes jeg at jeg har et fint utgangspunkt. Deretter begynner jeg relativt raskt å fly den, men jeg tar det pent. Justerer litt allerede fra 2-3 tanken, men da bare for å få den riktige temperaturen.
Bruk ørene mens du flyr. Du vil høre dersom du begynner å komme på den magre siden, ikke minst for du en indikasjon dersom motoren begynner å gå for varmt. Så lenge du flyr pent rundt så er du innenfor det som er midt nåla. Det er kun når du begynner å nærme deg maks pitch at du er på topp nåla.
En stund siden jeg hadde OS, men på YS sier man at det er bare de øverste 10 % som er toppnåla. Mao, i øvelser hvor du kjører maks pitch (climbout, tic-toc, osv).
Jeg begynner alltid med å få den til å gå fint på tomgang. Da synes jeg at jeg har et fint utgangspunkt. Deretter begynner jeg relativt raskt å fly den, men jeg tar det pent. Justerer litt allerede fra 2-3 tanken, men da bare for å få den riktige temperaturen.
Bruk ørene mens du flyr. Du vil høre dersom du begynner å komme på den magre siden, ikke minst for du en indikasjon dersom motoren begynner å gå for varmt. Så lenge du flyr pent rundt så er du innenfor det som er midt nåla. Det er kun når du begynner å nærme deg maks pitch at du er på topp nåla.
En stund siden jeg hadde OS, men på YS sier man at det er bare de øverste 10 % som er toppnåla. Mao, i øvelser hvor du kjører maks pitch (climbout, tic-toc, osv).
Comment