Hei har tenkt å kjøpe en DLE30.er det noen som har erfaring med denne mtoren?
Unconfigured Ad
Collapse
Dle30
Collapse
X
-
Motoren er råsprek, det kan jeg trygt si. Min trekker en 20x8 med meget godt turtall. De første hadde litt trøbbel på lav tomgang men det er en enkel modifikasjon av forgasseren som hindrer dette. Med litt høy tomgang er det helt uproblematisk og dette var kun de første utgavene.____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no -
Det kommer nok helt an på hvor du kjøper den og hvor mange de klarte å spy ut på markedet før de modifiserte.
Det er snakk om 2 ekstra pakninger og en oppboring som ikke er altfor store jobben.____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Man trenger strengt tatt ikke de modifikasjonene viser det seg. De aller fleste går som en kanonkule uten modifikasjonene.
Det er to ting jeg kommer på.
På grunn av innsuget som er vinklet har den en tendens til og stoppe hvis man tillter flyet slik at forgasseren peker oppver hvis motoren har gått en liten stund på lavt turtall. Dette er ikke ett problem i virkeligheten da det ikke er en naturlig ting og gjøre med flyet i lufta.
En annen ting er at siden de som monterer sammen motorene knapt vet at det er motorer de setter sammen, har noen få ett problem med at stempelet kniper litt mot ene siden av sylinderen. Løsningen er å løsne boltene på sylinderen og boltene som holder sammen veivhuset og "line" de opp skikkelig.Comment
-
Har en i klubben som har tatt i bruk en DLE 30 med sidemontert forgasser. Motoren stopper ved lav tomgang. Hva eksakt bør gjøres med pakninger og oppboring?Comment
-
Hobbyking blir ikke å få inn flere dle motorer, ....på lik linje med alle andre kinesiske butikker. DLE har gått over til det "dyre" markedet. Skal du ha en dle så må du bestille hos noen som har den hvis du ikke vil betale dobbel pris fra en norsk forhandler.
Sendt fra min iPhone med Tapatalk.Jon-Brage Hoel Andorsen
-------------------------------------------------------------------------
Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.
Alt flyr bare du har nok motor!Comment
-
Hmm.. Hvor har du lest det? Så at HK linker til en RCGF med omlag samme specs fra Dle30 produktsiden..ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
-
Jeg har dle30 v2 med forgasser montert bak. Den går som ei kule. Ikke noe problemer. Dette er veldig bra motorer. Jeg ville gått for v2 hvis jeg var deg. Sikkert gjort flere forbedringer på den iforhold til forgjengern.Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittComment
Forum Bottome ADS
Collapse