Announcement

Collapse
No announcement yet.

Magnum .52 ut? Hva skal eventuelt inn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Magnum .52 ut? Hva skal eventuelt inn?

    Etter 4-5 deadsticklandinger og VELDIG mye skruing på min Magnum .52 i dag, vil jeg gå til annskaffelse av en ny motor. Ser at det er mange som sliter med å få disse motorene til å gå, og at like mange liker dem for kraften de leverer når de er riktig innstilt. Min er lettstartet og går bra på full gass, men er ikke pålitelig nok i mellomregisteret.

    Er det noen som har prøvd Throttlestore's JBA .56? Under halve prisen av OS MAX 55, som jeg strengt VET jeg burde kjøpe. Det endte med at en OS reddet dagen i dag...

    Om noen mot formodning har fått Magnum til å oppføre seg tar jeg naturligvis imot alle tips. Nå står den med 1-1/4 tørn på hoveddysa og 3/4 tørn på tomgangen, OS nr. 7 og 12.25 x 3,75
    "Hvor høyt kan det fly?"
    "-Hvor langt kan bilen din kjøre?"

    Arne Storlimo

  • #2
    En OS 70fs 2 Firetakter er jo en vinner.....uten at jeg vet hvlket fly den skal inn i..
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #3
      OS 56 FS alpha, nydelig liten motor
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        jeg har hatt en jba56 motor fra TS, er ikke imponert over den, den er lat,ujevn gange, blir UTROLIG varm (skrudde ut dysa til den datt ut) å klarte ikke å få den rik nok til å gå skikkelig, kanskje jeg fikk en mandagsmotor, men jeg kommer aldri til å kjøpe en sånn motor igjen,
        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
        homemade quad med diverse elektronikk.
        noen depronkjerrer.
        futaba10c 2.4ghz.
        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

        Comment


        • #5
          Originally posted by lillejon78 View Post
          er ikke imponert over den, den er lat,ujevn gange, blir UTROLIG varm
          Takk for svar anngående JBA lillejon, du bekreftet det jeg trodde. Har begynt å innse at man får det man betaler for. Det blir nok en OS denne gangen, men er virkelig FS-56 Alpha så råsterk at den snurrer 12x6 - 13x7? Ville vært midt i blinken for min Harrier .46.
          OS FS .70 er som riktig påpekt en vinner, det var nettopp en slik en som reddet gårsdagen. Er det ikke godt å ha en Corsair med en 4-takter stående i tilfelle alt annet skulle feile..?
          "Hvor høyt kan det fly?"
          "-Hvor langt kan bilen din kjøre?"

          Arne Storlimo

          Comment


          • #6
            Sikker på at du har justert tomgangsnåla skikkelig på motoren du har? Det er alfa og omega for sikker gange.
            Ny plugg, og ikke bruk fuel som er gammel, det gir også trøbbel.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              JBA motorene tror jeg er veldig varierende, jeg har en 56 og en 39 begge har gått bra, men det er mye slarke i veivlager og krysslager så holbarheten er ikke den beste

              Comment


              • #8
                Originally posted by joo View Post
                Sikker på at du har justert tomgangsnåla skikkelig på motoren du har? Det er alfa og omega for sikker gange.
                Ny plugg, og ikke bruk fuel som er gammel, det gir også trøbbel.
                ja er helt sikker på det, har holdt på med dette en stund nå, å har testa ut litt plugger, fuelen var også helt ny
                trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                homemade quad med diverse elektronikk.
                noen depronkjerrer.
                futaba10c 2.4ghz.
                radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                Comment


                • #9
                  Originally posted by storl-a View Post
                  Etter 4-5 deadsticklandinger og VELDIG mye skruing på min Magnum .52 i dag, vil jeg gå til annskaffelse av en ny motor. Ser at det er mange som sliter med å få disse motorene til å gå, og at like mange liker dem for kraften de leverer når de er riktig innstilt. Min er lettstartet og går bra på full gass, men er ikke pålitelig nok i mellomregisteret.

                  Er det noen som har prøvd Throttlestore's JBA .56? Under halve prisen av OS MAX 55, som jeg strengt VET jeg burde kjøpe. Det endte med at en OS reddet dagen i dag...

                  Om noen mot formodning har fått Magnum til å oppføre seg tar jeg naturligvis imot alle tips. Nå står den med 1-1/4 tørn på hoveddysa og 3/4 tørn på tomgangen, OS nr. 7 og 12.25 x 3,75
                  os 55 ax uten og tenke 2 ganger
                  lettstartet, driftsikker, og utrolig sprek motor.
                  ellers har jeg også god erfaring med os 81 fs alpha.
                  masse krefter.
                  Lower, Lower, oops.
                  Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                  Comment


                  • #10
                    Når det gjelder Magnumen fikk jeg ett tips om att tomgangsnåla må justeres veldig magert. Skiftet O-ring, surret på gjengetape, kastet fuelfilteret og prøvde igjen i kveld. Virker mer stabil i mellomregisteret, tomgang og full gass er uendret. Skal prøve den i lufta igjen på onsdag, men det er dens siste sjanse! Litt dumt, hadde så lyst på en ny OS...
                    "Hvor høyt kan det fly?"
                    "-Hvor langt kan bilen din kjøre?"

                    Arne Storlimo

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har en SK motor som er vel det samme som JBA motoren og skiftet til Webra forgasser, den er utrolig lettstartet og går bra over hele registret med det oppsettet. Den forgasseren som fulgte med var jo ikke veldig mye å skryte av. Brodern har en JBA 140 hvor toppen har sprukket 3 ganger.

                      Gå for OS eller Webra hvis du skal ha problemfrie motorer i den størrelsen som du ønsker.
                      Espen Kvien
                      Gruppeleder F3A
                      Vingtor RC Club
                      f3a.norge@gmail.com

                      Mange fly og mye moro

                      Comment


                      • #12
                        Kun 2 alternativer hvis du skal bytte til en topp 4-takter i samme størrelse og vektklasse:
                        OS 56FS eller Saito FA-62. Disse er i særklasse mht. kvalitet, driftsikkerhet og brukervennlighet. I tillegg får du mye bedre ytelser. Du kan også kjøpe YS, men disse krever nok litt mer av maskinisten!
                        Uansett, kjøp skikkelig kvalitet med en gang, det lønner seg (taler av en viss erfaring...)
                        Richard B.
                        Last edited by Outlaw; 16-04-10, 22:29.

                        Comment

                        Working...
                        X