Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakning mellom os50 og potte.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pakning mellom os50 og potte.

    Hei.

    lurer på om denne silikonen kan være noe som pakning mellom potte og motor?

    Tetningsmiddel

    eller er det noe annet som er bedre?

    gjerne vis link
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

  • #2
    På heliene mine har jeg alltid brukt 5min epoxy, et tynt lag som pakning og litt i gjengene. Da blir det tett og potta havner ikke inn i disken når du flyr oppned
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #3
      Jeg bruker også epoxy.
      Bruker du silikon vil små silikonbiter rives løs og ødelegge glødepluggen med medfølgende motorstopp.

      Comment


      • #4
        Biltema

        Jeg har brukt silikonen fra Biltema i mange år. Fungerer yppelig! Ikke røket noe plugger.
        -Futaba 14 MZ
        -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
        -Robbe Futura Nova
        -Robbe Futura Contest
        -Schlüter Champion
        -Schlüter Mini Boy
        -Schlüter DS22
        -Century Ninja ProMaster
        -TSK Mystar 46
        -X-Cell 40
        -Ikarus Piccolo
        -ZN Line Synergy
        -BVM Aggressor
        -Cheveron 60 på flotører
        -Yoshioka Model Factory Viking 40
        -Donut models Nexus
        -noen biler og båter

        Comment


        • #5
          Som allerede nevnt...epoxy fungerer glimrende.

          Comment


          • #6
            grunnen til at jeg lurte på silikon var at bobby watts anbefalte det i en av sine videor på smacktalkrc.com.

            funker de fleste epoksiene fra biltema, eller er den noen som har linker til noen?
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              Jeg bruker flytende pakning fra Torshov Bilrekvisita.. Har bare flydd en 5-6 tanker, så litt tidlig å si om det funker..
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

              Comment


              • #8
                hva er flytende pakning fra torshov bilrekvisita da?

                gi meg gjerne linker hvis noen har
                dx7

                Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                Løten MFK
                Stay Frosty

                Comment


                • #9
                  Jeg bruker flytende pakning fra Classern. Det har fungert bra så langt. Pass på at du smører et TYNT lag så du ikke får pakning inni motoren.
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    denna dingsen her? er vel ganske det samme som silikonen fra biltema det da

                    får se om det blir epoksy eller silikon( silikon skal jo bare brukes en plass....hoho)

                    Clas Ohlson


                    tar gjerne imot tips om SPESIFIKK epoxy, med link. takk takk
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #11
                      Du får hint og vage antydninger gratis av oss. Spesifikke råd og linker koster ekstra

                      Jeg bruker den du linker til ja.
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • #12
                        Dette er det beste til glow og bensin..

                        Har du problem så anbefaler jeg det som egentlig er beregnet for dette nemlig Holt's Firegum..Fåes på bensinstasjoner. Det er som krem og blir hardt når motoren blir varm.

                        Det beste er uansett og planpusse potta slik at den tilslutter helt. Om den er tett merker du med å lukke stemplet på motoren og blåse i pottestuss. Da skal det ikke "fise" noe særlig men litt/ubetydelig er ok. og det tetter/kokser seg vanligvis selv også etterhvert.

                        Om du får plass så bruk tallerkenskiver på skruer isteden for stoppskiver. Tallerkenskiver er en stoppskive som ser ut som en tallerken i fjærstål. Det sitter..
                        Mvh.
                        Rolv Leirro

                        Comment

                        Working...
                        X