Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Trenger fortsatt hjelp men har kommet et stykke på vei
Har funnet ut at jeg trenger en "jumper" for å bruke 2s lipo (takk til Leikvold).
Hvor skal denne sitte? Veldig fint om noen kunne legge ut et bilde eller noe da det er litt trangt der tenninga sitter, hadde vært fint å sluppet å demontere masse bare for å sette i en plugg
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
Jeg har to stk MVVS 35 IFS med ICU-L tenning versjon 2. Bruker 2S LiPo, problemfritt hver gang
Har du ikke bruksanvisningen?
Der er programmering for kort eller lang demper, default er kort mens den bør programmeres om for å bruke tunedpipe (som jeg gjør).
Regner med det er "Battery test enable" du jakter på... (Den brukes også av/på for programmering av dempertype)
Hvis du titter på kortsida av tenningsuniten der kabelen til batteriet går inn til høyre sitter kontaktene til jumperen du skal ha inn umiddelbart til venstre for den. Enda litt lenger til venstre og anelsen høyere er tilkoblingen for dioden.
Er det samme ignition bør dette hjelpe deg. Har du en annen generasjon tenning kan det være avvik.
Kan ta et bilde om nødvendig, men tidligst i morra. Nå stuper jeg snart i bingen. Er sliiiten
Mange takk
Nei har ikke hatt manualen men nå fant jeg den endelig på nettet... har vekslett litt mellom noen timer feilsøking og tråling av nettet så det har nok ikke blitt veldig effektiv noen av delene. Ganske sikker på at det går i orden ila. kvelden. Er den jumperen samme type som sitter i pcer mon tro...?
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
Ja tror nok jumper til PC passer. Prøvde å trykke inn det digitale skyvelæret satt til 2,54mm og det skal stemme ganske så bra med pinningen.
Trenger du ei original bruksanvisning så send en PM med adresse så går den i Posten.
Det visste jeg da egentlig... passe stresset og trøtt så langt utpå kvelden... jaja
Klarte derimot ikke å få liv i pluggen...
Har kommet til og fått sett litt på området der den jumperen skal inn, men det er jo ingen ting der!!
Kanskje du kunne tatt et bilde av din? Mistenker at det her må være en tidligere utgave av tenninga men jeg finner ingen bilder av den på nettet.
Det jeg har funnet ut er at den indikerer lav spenning med 5 nimh celler, etter å ha gitt en liten gnist. Når jeg kobler i 2s lipo er gnisten litt kraftigere og varer ørlitt lenger. Her slukker led-lampa etter +\- 1 sekund.
Espen Melby
Da fikk jeg knipsa et bilde.
Som sagt så går kabelen til høyre i bildet til batteriet, og den til venstre er til dioden. Nærmere midten ser du en rød lask, det er den som er battery test tilkoblingen.
Rett til venstre for den skimter du kanskje 3 loddepunkter. Der sitter ingen pinner utvendig men hvis det er trangt der tenninga di sitter kan du kanskje mistolke dem?
Håper dette hjelper
Når jeg slår på blinker dioden 4 korte og en "lang" tror jeg før den slukker. Hvis dioden fortsetter å lyse betyr det at spenningen er for lav.
Der er jo en 90sek shutdown-funksjon, men jeg vet ikke om den slår seg på igjen når du snurrer på propellen?
På min finner jeg ingen pinner for den jumperen, det må vel bety at dette er en annen versjon av tenninga?? Noen som evt. vet hvilke versjon. Skal kjøpe 6 nimh celler i kveld, så får vi se om det er løsingen.
Espen Melby
Da tar du en tur på RCUniverse og stiller spørsmålet på rett forum. (Gas engines) Be spesielt om svar fra "pe reivers", evt PM ham om at du stiller spørsmål om MVVS.. Han forhandler og kan mye om MVVS. Og han svarer villig vekk.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment