Unconfigured Ad

Collapse

Turnigy HP-50 lagerbytte?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • opa
    • Jan 2007
    • 717

    #1

    Turnigy HP-50 lagerbytte?

    Hei filkens! Har kjøpt meg en Turnigy HP-50 motor nå, og har fått tips om og bytte lager i denne

    Er det noen som har gjort det, som kan si meg størrelse på lagrene, og om dere bytter bare kulelagrene og lar nålelagrene sitte, eller bytter dere alt?
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
  • xxl
    • Feb 2008
    • 1624

    #2
    Er vell greit og bytte allt hvis du først skal skru opp motoren

    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Replacement Gasket Set for Turnigy HP-50cc
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Replacement Piston Pin & Clamping Spring Set for Turnigy HP-50cc
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Replacement Ball Bearing Set for Turnigy HP-50cc
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Replacement Needle Roller Bearing Set for Turnigy HP-50cc
    BOOMA Intelliswitch

    Odd A Eriksen

    Comment

    • opa
      • Jan 2007
      • 717

      #3
      Kjøper ikke lager fra HK.. Motoren har bare gått 2L bensin så er ikke slitt, men det sies at lagrene i motoren blir slarkete etter 10-15 liter bensin (?) så tenkte jeg skulle kjøpe nye av bedre kvalitet
      Joakim L. T. 94-Modell
      ---------------------------------------------------
      Aeroworks - Extra 300
      Extreme Flight - Yak 54E Profile
      Crrc-Pro GF26I
      EG - Yak 54 26cc
      Kyosho - Edge 540 .50
      C Goldberg - Cub med flottører
      OMP - Katana V2

      those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

      Comment

      • kapia
        • May 2005
        • 1435

        #4
        er bare en måte, og det er å opne motoren din, så måle opp lagerene som skal byttes også handle nye, husk att her nytter det ikke med noe meterstokk (gudforby)

        Comment

        • opa
          • Jan 2007
          • 717

          #5
          Jaja, men tenkte det var noen som hadde gjort dette før Men ser dårlig ut Åpner motoren i kveld og får bestilt med en gang
          Joakim L. T. 94-Modell
          ---------------------------------------------------
          Aeroworks - Extra 300
          Extreme Flight - Yak 54E Profile
          Crrc-Pro GF26I
          EG - Yak 54 26cc
          Kyosho - Edge 540 .50
          C Goldberg - Cub med flottører
          OMP - Katana V2

          those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

          Comment

          • alflovvold
            • Sep 2009
            • 5527

            #6
            Åssen erfaring har folk med den motoren? Den er jo veldig billig.. Yter den på høyde med DA/DLE?
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment

            • opa
              • Jan 2007
              • 717

              #7
              etter det jeg har hørt så er det en helt grei motor som yter greit, er vell snakk om rundt 6200 rpm med en 21x10 NX propell på motor som ikke er innkjørt, 7200 med 22x8 og 8200 på motor som er kjørt i 2 timer med tuned-pipe og 21x10 propell.

              Det eneste negative jeg har hørt er at lagrene er dårlige (blir slark etter 10-15 liter bensin) og tenningsanlegget tåler IKKE 6V (Står i bruksanvisningen at det blir ødelagt av 7+volt, og at det eksploderer vet 10V ) men på 4.8V så fungerer det bra
              Last edited by opa; 21-03-11, 21:04.
              Joakim L. T. 94-Modell
              ---------------------------------------------------
              Aeroworks - Extra 300
              Extreme Flight - Yak 54E Profile
              Crrc-Pro GF26I
              EG - Yak 54 26cc
              Kyosho - Edge 540 .50
              C Goldberg - Cub med flottører
              OMP - Katana V2

              those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

              Comment

              Working...