Unconfigured Ad

Collapse

Motor dauer i lufta, ikke på bakken

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • klumsen
    • Dec 2010
    • 18

    #16
    Da er plugg #8 bestilt og kjenner jeg TS rett kommer den før helga
    Da må jeg bare lime sammen etter krasjen å prøve justeringen etter ny plugg er installert.
    Bør jeg da begynne med grunn innstillinga på motoren?
    Den inne i tønna 1.5-2 turn ut, og hoved skruen 2-2.5turn ut?
    Cessna 182 Relativt knust
    Sukhoi-26 XP
    ARC Jupiter med en trøblete Rmx .48 nitro
    Hangar 9 Twist 60 med .91 nitro
    HK Piaget under konstruksjon.

    Comment

    • joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

      #17
      Grunninnstilling er OK. Ikke vær redd for å skru ei halv omdreining på hovednåla men vær mer restriktiv med svære endringer på den andre Full gass er oftest enkelt, så får du ta deg mer tid når du kommer til den andre. Og da må motoren være varm.

      PS; hvis du må choke under startene så husk å la den gå på full gass noen sekunder før du begynner å sjekke tomgangsblandinga. Fuel som kan bli liggende i potta kan lure deg, så få blåst den ut.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment

      Working...