Jeg har kjøpt et brukt fly som det sitter en SC FS52 i.
Har ikke helt kontroll på hvordan jeg justerer motoren riktig.
Har startet med dysen 2,5 omdreininger ut.
Er nå nede på ca 1 og 3/4 omdreininger ut.
Har sjekket tomgangskruen, den er ca 3,5 ut.
Jeg har hvit eksos.
Den spytter litt olje.
Den er ikke så varm etter en tur i lufta at spytt koker.
Den går litt ujevnt i lufta, men stopper ikke.
Har trimmet tomgang slik at jeg har nesten kraft til å taxe.
Hvor mye har dere andre justert ut?
Jeg har prøvd å knipe over fuel slangen ved full gass, den dør med en gang? Er dette riktig?
Trodde den skulle dø sakte ut når den hadde riktig blanding.
Prøver jeg å gi den fetere blanding virker det som at den ikke får skikkelig turtall.
Fint om dere med erfaring kan gi meg tips til justering.
Mvh Øyvind
Har ikke helt kontroll på hvordan jeg justerer motoren riktig.
Har startet med dysen 2,5 omdreininger ut.
Er nå nede på ca 1 og 3/4 omdreininger ut.
Har sjekket tomgangskruen, den er ca 3,5 ut.
Jeg har hvit eksos.
Den spytter litt olje.
Den er ikke så varm etter en tur i lufta at spytt koker.
Den går litt ujevnt i lufta, men stopper ikke.
Har trimmet tomgang slik at jeg har nesten kraft til å taxe.
Hvor mye har dere andre justert ut?
Jeg har prøvd å knipe over fuel slangen ved full gass, den dør med en gang? Er dette riktig?
Trodde den skulle dø sakte ut når den hadde riktig blanding.
Prøver jeg å gi den fetere blanding virker det som at den ikke får skikkelig turtall.
Fint om dere med erfaring kan gi meg tips til justering.
Mvh Øyvind
Comment