Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Må ikkje den YS'n ha mye olje for smørring? har du tenkt ut hvordan du skal få nok "klisj" opp i vippearmene?
Svein Roe
----------------
Skymaster F-15 - Nexus Mk II Boomerang Sprint - Simjet 2250
Starfire II P-60
C-arf Extra 2,3 - DA 50
EF Extra 91" - DA 60
EF Edge 48"
Ventus 4m
Mini Nyx
Den skal vell ikke ha mer smøring en andte 4 taktere det er vel nitro YS motorene må ha mye av. Egentlig derfor jeg ønsker og bygge den omm. Har lest om mange som har bygd on O.S og ASP 4 taktere med bra resultat. Men en kan jo altida borre inn en nippel i dekslet over vippetøyet og gi den en dråpe totakstolje ved hvær oppstart.
Tenkte på om det e plass til en svamp eller noe som klarer å holde olja på plass... bare en tanke.
Noen må være prøvekanin.... du får fortelle korsn det gikk.
Hadde vært artig om du fikk d til.
Svein Roe
----------------
Skymaster F-15 - Nexus Mk II Boomerang Sprint - Simjet 2250
Starfire II P-60
C-arf Extra 2,3 - DA 50
EF Extra 91" - DA 60
EF Edge 48"
Ventus 4m
Mini Nyx
YS'n bør ha ca 20% olje når den går som metanol motor + ca 20-30 % nitro for å trives , dette er en meget høyeffekts motor som på ingen måte må sammenlignes med en vanlig 4 takter. hvordan den vil gjøre seg somen bensin motor vet jeg ikke ...blir vel slappe greier..
Har man såpass lite kunnskaper på området at man må spørre her på forumet hvordan man i det hele tatt skal begynne på noe slikt, ville jeg kanskje ikke tatt en forholdsvis komplisert og hightech 4t motor med fuelpumpe og kompressormating som førstegangs prosjekt?
Og ikke bli fornærmet, jeg ser endel her inne veldig fort blir det. Dette er bare min personlige mening.
Jeg ville begynt med en halvstor 2t glow først og lært av den erfaringen først.
De fleste andre typer glowmotorer finner jeg beskrivelser på ommbygging til bensin på. Foreksempel her Just Engines Online Ltd Ignition Systems Så hadde det vært en O.S, ASP, Saito osv hadde jeg ikke spurt her. Men siden jeg ikke har funnet noen omtale av ombygging av YS kunne det jo være intresant og høre om det er noen som har prøvd. Et spørsmål er jo om menbraner og pakkninger i drivstofpumpe og kompresor tåler bensin.
Fikk motoren for noen dager siden og i dag tok jeg og testet den for å se at den var iorden. Hadde kun Rapicon 15/18 brennstoff og tengte at jeg i det minste ville få start med det. Og ja den startet og gikk noe vederstyggelig har aldrig vært borti noe så råt som denne motoren. Jeg sjønner ikke hvorfor det sies at den må ha minst 20% nitro. Som jeg ser det går den jo som et skudd på samme suppa som jeg bruker på alle mine andre motorer. Og da faller jo noe av begrunnelsen for og bygge om til bensin bort.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment