Unconfigured Ad

Collapse

Delepriser.....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

Originally posted by Vingemutteren
    Hei Satanoperca
    Om du oppga D og d1 + bredde på lagrene så hadde je kunnet legge ut dele nummeret i andre lager merker her.
    Du kan skaffe tabellboka over lagernumre hos SKF kulelagerforhandler.
    Jeg har en slik tabellboka og den er over 15 år og numrene gjelder fortsatt som før, altså ingen forandring på standardnummer.

Originally posted by Vingemutteren
    ..vanlige carbonlager..
    Oi, der sa du om carbonstål, nei det er høylegert stål i kulelagrene.

Gammeldags å tenke om karbonstål

Enig, bare glem rustfrie kulelagre, de hører hjemme i fiskeindustri, matindustri eller andre krevende innen fuktige miljø. I modellmotoren er det mange ganger så stor krefter + varierende belastinger som dreper rustfrie lagrene.

Jens Eirik

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Jeg og mange flere modellflygere med meg har "alltid" handlet nye motorlagre fra lager-forhandlere, prisen er oftest langt under halvparten av det lagrene koster fra hobbyforhandlere. Enkelt og greit.

En del av internett-butikkene her på berget drives av folk som også har en annen jobb ved siden av, så man må forvente at ikke alt skjer samme dag man sender ei bestilling. Det ligger i sakens natur. Problemet for "oss" er at vi helst skal ha alt samme dag vi handler...
      Når jeg handler fra f.eks Tromsø vet jeg at innehaveren kan være på jobb i Nordsjøen og min tålmodighet må tilpasse seg det selvsagt. Men noen av gadgetsene han selger er så unike at det er vel verdt å vente på
      Når jeg bestiller fra Griffin vet jeg at innehaveren er sterkt handicapped og ikke uten videre kan rushe ned på posten med ei lita pakke sånn uten videre! Da er det naturlig at han har rutiner for å få hjelp med fraktingen, og at det ikke kan skje hver dag, eller?
      Handler du derimot fra f.eks Øgrey som har mange ansatte og profesjonelt drevet logistikk blir det annerledes selvsagt, og det samme med sjapper som Tower. Vi kan ikke forlange det samme fra små forhandlere som fra digre bedrifter.
      Men: reklamasjoner skal selvsagt behandles ordentlig...
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Vingemutteren
        • Jul 2002
        • 2421

Tilbake til topick:

Hvilke butikker i norge og utlandet som er rimlige/å anbefale når det gjelder kjøp av deler (forgassere, sylinder setup etc). Har merket meg Just engines i england som en kandidat blant annet.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Supra25
          • Sep 2003
          • 1825

Heisann folkens....

Temaet i denne tråden er DELEPRISER, og ikke motoroljer...jeg har derfor skilt ut de fleste postene som kom etter dette til en egen tråd hvor dere kan diskutere lagerlegeringer og after run oljer til dere bli såre i fingra...
          Den nye tråden er her: http://www.modellflynytt.no/viewtopic.php?t=2609

La oss prøve å holde oss sånn noenlunde til trådenes tema.
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

Comment

Working...