Jeg FATTER ikke hva som har skjedd. Etter en flytur, som motoren oppførte seg eksemplarisk på, landet jeg og tanket opp. Så skulle jeg starte opp igjen, i 2 dager har jeg prøvd nå. Motoren starter, men av 29 av 30 så går den feil vei. Was is los? Skjønner ikke bæret jeg... Noen som har en idé ??? Og når den starter går den ikke særlig lenge, noen vei..
Unconfigured Ad
Collapse
OS 25 MAX FP Problemer
Collapse
X
-
Re: OS 25 MAX FP Problemer
Originally posted by remyJeg FATTER ikke hva som har skjedd. Etter en flytur, som motoren oppførte seg eksemplarisk på, landet jeg og tanket opp. Så skulle jeg starte opp igjen, i 2 dager har jeg prøvd nå. Motoren starter, men av 29 av 30 så går den feil vei. Was is los? Skjønner ikke bæret jeg... Noen som har en idé ??? Og når den starter går den ikke særlig lenge, noen vei..
Før du gjør det som jeg skrev nederste, prøv å starte på feil vei, den vil gå riktig vei, hvis ikke så les nedenfor..
Du har stilt den for mager blanding, så den tenner lettere og slår den baklengs pga mager blanding er mere eksplosiv enn fetere blanding. Still litt fetere dvs skru 1/2-1 tørn og noen dråper fuel i forgasseren, så vil den starte i riktig vei og juster tilbake til den sto der den gikk best med modellen på 45 grader opp (nesa opp).
Den går ikke lengre fordi den suger ikke fuel, så spytter den ut fuel av veivhuset og kan skape magrere fuelblanding i veivhuset som skaper vansker å få den startet i rett vei igjen. Rotasjonsretning er bestemt av innsugporting som tillater den å gå en vei.
Samme med 4 taktere slår baklengs pga for mager fuelblanding, så eneste utvei å starte i feil vei, da går den i riktig vei.
Jens Eirik -
Originally posted by MotorboyOriginally posted by remyJeg FATTER ikke hva som har skjedd. Etter en flytur, som motoren oppførte seg eksemplarisk på, landet jeg og tanket opp. Så skulle jeg starte opp igjen, i 2 dager har jeg prøvd nå. Motoren starter, men av 29 av 30 så går den feil vei. Was is los? Skjønner ikke bæret jeg... Noen som har en idé ??? Og når den starter går den ikke særlig lenge, noen vei..
Før du gjør det som jeg skrev nederste, prøv å starte på feil vei, den vil gå riktig vei, hvis ikke så les nedenfor..
Du har stilt den for mager blanding, så den tenner lettere og slår den baklengs pga mager blanding er mere eksplosiv enn fetere blanding. Still litt fetere dvs skru 1/2-1 tørn og noen dråper fuel i forgasseren, så vil den starte i riktig vei og juster tilbake til den sto der den gikk best med modellen på 45 grader opp (nesa opp).
Den går ikke lengre fordi den suger ikke fuel, så spytter den ut fuel av veivhuset og kan skape magrere fuelblanding i veivhuset. Rotasjonsretning er bestemt av innsugporting som tillater den å gå en vei.
Samme med 4 taktere slår baklengs pga for mager fuelblanding, så eneste utvei å starte i feil vei, da går den i riktig vei.
Jens Eirik
Takk for tips. Men den starter går feil vei selv om jeg starter feil vei. Skal skru av forgasseren i dag og sjekke om det er noe dritt inni. Hatt fuel ned i luftinntaket, samt 2 - 2,5 omdreinginger ut på dyenåla.... Takk for svar!Nothins\'s like a great day fishingComment
-
Originally posted by remyOk!
Takk for tips. Men den starter går feil vei selv om jeg starter feil vei. Skal skru av forgasseren i dag og sjekke om det er noe dritt inni. Hatt fuel ned i luftinntaket, samt 2 - 2,5 omdreinginger ut på dyenåla.... Takk for svar!
Da er den sikkert delvis blokkert i hovedspreder som gjorde at du fikk ikke nok fuel med rett innstilling.
Trenger ikke ta av hele forgasseren, kun ta av hovedspreder og hovedysenål demontert, så blås rent i sprederen med pressluft.
Ikke rør lufteskrue, kun blås rent. Så skal den gå som før på tomgang.
Lykke til med startforsøket etter problemløsning.
Jens EirikComment
-
Jeg har en motor som gjør det samme. Hvis jeg bremser den på spinneren, så snur den å går riktig vei. Prøv det, det er verdt ett forsøk.Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
www.airheads.noComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment