Unconfigured Ad

Collapse

OS 25 MAX FP Problemer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remy
    • Oct 2004
    • 64

    #1

    OS 25 MAX FP Problemer

    Jeg FATTER ikke hva som har skjedd. Etter en flytur, som motoren oppførte seg eksemplarisk på, landet jeg og tanket opp. Så skulle jeg starte opp igjen, i 2 dager har jeg prøvd nå. Motoren starter, men av 29 av 30 så går den feil vei. Was is los? Skjønner ikke bæret jeg... Noen som har en idé ??? Og når den starter går den ikke særlig lenge, noen vei..
    Nothins\'s like a great day fishing
  • Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

    #2
    Re: OS 25 MAX FP Problemer

    Originally posted by remy
    Jeg FATTER ikke hva som har skjedd. Etter en flytur, som motoren oppførte seg eksemplarisk på, landet jeg og tanket opp. Så skulle jeg starte opp igjen, i 2 dager har jeg prøvd nå. Motoren starter, men av 29 av 30 så går den feil vei. Was is los? Skjønner ikke bæret jeg... Noen som har en idé ??? Og når den starter går den ikke særlig lenge, noen vei..
    Jeg har samme motor som din..

    Før du gjør det som jeg skrev nederste, prøv å starte på feil vei, den vil gå riktig vei, hvis ikke så les nedenfor..

    Du har stilt den for mager blanding, så den tenner lettere og slår den baklengs pga mager blanding er mere eksplosiv enn fetere blanding. Still litt fetere dvs skru 1/2-1 tørn og noen dråper fuel i forgasseren, så vil den starte i riktig vei og juster tilbake til den sto der den gikk best med modellen på 45 grader opp (nesa opp).

    Den går ikke lengre fordi den suger ikke fuel, så spytter den ut fuel av veivhuset og kan skape magrere fuelblanding i veivhuset som skaper vansker å få den startet i rett vei igjen. Rotasjonsretning er bestemt av innsugporting som tillater den å gå en vei.

    Samme med 4 taktere slår baklengs pga for mager fuelblanding, så eneste utvei å starte i feil vei, da går den i riktig vei.

    Jens Eirik

    Comment

    • remy
      • Oct 2004
      • 64

      #3
      Re: OS 25 MAX FP Problemer

      Originally posted by Motorboy
      Originally posted by remy
      Jeg FATTER ikke hva som har skjedd. Etter en flytur, som motoren oppførte seg eksemplarisk på, landet jeg og tanket opp. Så skulle jeg starte opp igjen, i 2 dager har jeg prøvd nå. Motoren starter, men av 29 av 30 så går den feil vei. Was is los? Skjønner ikke bæret jeg... Noen som har en idé ??? Og når den starter går den ikke særlig lenge, noen vei..
      Jeg har samme motor som din..

      Før du gjør det som jeg skrev nederste, prøv å starte på feil vei, den vil gå riktig vei, hvis ikke så les nedenfor..

      Du har stilt den for mager blanding, så den tenner lettere og slår den baklengs pga mager blanding er mere eksplosiv enn fetere blanding. Still litt fetere dvs skru 1/2-1 tørn og noen dråper fuel i forgasseren, så vil den starte i riktig vei og juster tilbake til den sto der den gikk best med modellen på 45 grader opp (nesa opp).

      Den går ikke lengre fordi den suger ikke fuel, så spytter den ut fuel av veivhuset og kan skape magrere fuelblanding i veivhuset. Rotasjonsretning er bestemt av innsugporting som tillater den å gå en vei.

      Samme med 4 taktere slår baklengs pga for mager fuelblanding, så eneste utvei å starte i feil vei, da går den i riktig vei.

      Jens Eirik
      Ok!

      Takk for tips. Men den starter går feil vei selv om jeg starter feil vei. Skal skru av forgasseren i dag og sjekke om det er noe dritt inni. Hatt fuel ned i luftinntaket, samt 2 - 2,5 omdreinginger ut på dyenåla.... Takk for svar!
      Nothins\'s like a great day fishing

      Comment

      • Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

        #4
        Re: OS 25 MAX FP Problemer

        Originally posted by remy
        Ok!

        Takk for tips. Men den starter går feil vei selv om jeg starter feil vei. Skal skru av forgasseren i dag og sjekke om det er noe dritt inni. Hatt fuel ned i luftinntaket, samt 2 - 2,5 omdreinginger ut på dyenåla.... Takk for svar!

        Da er den sikkert delvis blokkert i hovedspreder som gjorde at du fikk ikke nok fuel med rett innstilling.
        Trenger ikke ta av hele forgasseren, kun ta av hovedspreder og hovedysenål demontert, så blås rent i sprederen med pressluft.

        Ikke rør lufteskrue, kun blås rent. Så skal den gå som før på tomgang.

        Lykke til med startforsøket etter problemløsning.

        Jens Eirik

        Comment

        • ThomasB
          • Aug 2004
          • 1305

          #5
          Jeg har en motor som gjør det samme. Hvis jeg bremser den på spinneren, så snur den å går riktig vei. Prøv det, det er verdt ett forsøk.
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

          Comment

          Working...