På alle de andre 4t motorene jeg har ASP, SC, OS, YS er veivhusavluftingen ført i en slange inn i insugsmanifoilen. Men på Saitoen skal den kun føres under flyet i en 4" slange. Det kommer imidlertid ganske så mye olje ut av denne slangen og det blir en del griseri under flyet av dette. Har derfor lurt på og borre inn en nippel i insugsrøret på Saitoen og føre det inn der som på de andre motorene. Noen som hvet hvorfor saito ikke gjør dette og eventuelt har synspunkter på og gjøre dette.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Saito FA 115
Collapse
X
-
-
Ikke mange synspunkter på dette. Tror rett og slett jeg forsøker og føre oljen inn i innsuget på samme måten som på OS, ASP og SC. Fungerer det ikke er det jo bare og blinde nippelen i innsuget. Jeg kan jo i tilegg gå ned noe på oljeinnholdet i fuelen. Om jeg blander inn 1/4 E85 i 15/18 fuelen jeg bruker får jeg 11,5% nitro og 13,5% olje det burde vel bli bra 4t fuel.
Comment
-
Nå har jeg flyd 4 tanker etter at jeg la veivhusavluftingen inn i insuget. Merker ingen forskjell på efekten men måtte justere inn tomgangsnåla 1/4 t dette trolig på grunn av mindre olje i drivstoffet. Griseriet på flyet er nå nesten helt borte så dette ble helt som forventet. Kjempefornøyd?
Comment
Comment