Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saito FA 115

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saito FA 115

    På alle de andre 4t motorene jeg har ASP, SC, OS, YS er veivhusavluftingen ført i en slange inn i insugsmanifoilen. Men på Saitoen skal den kun føres under flyet i en 4" slange. Det kommer imidlertid ganske så mye olje ut av denne slangen og det blir en del griseri under flyet av dette. Har derfor lurt på og borre inn en nippel i insugsrøret på Saitoen og føre det inn der som på de andre motorene. Noen som hvet hvorfor saito ikke gjør dette og eventuelt har synspunkter på og gjøre dette.

  • #2
    Jeg vil tro att hvis du skal ha all den oljen inn i innsuget igjen så blir det plass til mindre fuel og du får ikke samme effekt.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Ikke mange synspunkter på dette. Tror rett og slett jeg forsøker og føre oljen inn i innsuget på samme måten som på OS, ASP og SC. Fungerer det ikke er det jo bare og blinde nippelen i innsuget. Jeg kan jo i tilegg gå ned noe på oljeinnholdet i fuelen. Om jeg blander inn 1/4 E85 i 15/18 fuelen jeg bruker får jeg 11,5% nitro og 13,5% olje det burde vel bli bra 4t fuel.

      Comment


      • #4
        Nå har jeg flyd 4 tanker etter at jeg la veivhusavluftingen inn i insuget. Merker ingen forskjell på efekten men måtte justere inn tomgangsnåla 1/4 t dette trolig på grunn av mindre olje i drivstoffet. Griseriet på flyet er nå nesten helt borte så dette ble helt som forventet. Kjempefornøyd?

        Comment

        Working...
        X