Announcement

Collapse
No announcement yet.

2t bensin fra Felleskjøpet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2t bensin fra Felleskjøpet

    Hei
    Er det noen som har forsøkt den ferdigblanna 2t bensinen som Felleskjøpet selger? Kjøpte en 5 l kanne i går men har ennu ikke fåt testet den. Det står jo utrolig lite innformasjon på kanna om hva den egentlig inneholder. Det eneste en kan lese seg til er at den er miljøvenlig og inneholder syntetisk 2t olje. Informasjon om oktantall og oljeprosent burde jo stått på kanna.

  • #2
    Ville vel prøvd å finne ut % FØR man testet den?!

    Visste ikke de bak kassa?
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #3
      Hunn bak disken var nokk bedre på hestebørster en bensin.

      Comment


      • #4
        Hehehe..
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #5
          Er vel 2 prosent som annen miljøbensin. mener det er samme som aspen de har på felleskjøpet. jeg bruker miljøbensin for 4t fra felleskjøpet og blander i olje selv.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Ja drivstoff har vel vært diskutert i evigheter. Da jeg gikk fra glow til bensin sa alle at jeg måtte bruke Aspen. Deretter Aspen 100 okt. uten at jeg merket noe annet at den nesten var dobbel så dyr som std. Aspen. Før Aspen prøvet jeg så ymse typer fra forskjellige selskaper. Plutselig ble pumpebensin vanlig. Det jeg bruker nå med Mobil Racing oil for 2 takter. Plutselig var det en som sa jeg måtte heller bruke pumpebensin 98 oktan. Derfor er det vel bare hva hver enkelt bruker og er fornøyd med som teller. Da jeg gikk over fra Aspen std. til pumpebensin merker jeg at modellen ikke ble så fet under og en og annen sotflekk forsvant. Pumpebensin 95 okt. er det som gjelder for meg nå. Hva er det neste ? En skvett diesel i for smøringen eller noen promille nitromethane i ? Tror egentlig vi er kommet i mål med Aspen for de som vil ha den ferdigblandet og pumpebensin for den andre halvdel. Ytelsesmessig tror jeg pumpebensin ligger hakket foran?
            Last edited by Raptor; 13-10-11, 08:39.
            Mvh.
            Rolv Leirro

            Comment


            • #7
              Originally posted by bardp View Post
              Hei
              Er det noen som har forsøkt den ferdigblanna 2t bensinen som Felleskjøpet selger? Kjøpte en 5 l kanne i går men har ennu ikke fåt testet den. Det står jo utrolig lite innformasjon på kanna om hva den egentlig inneholder. Det eneste en kan lese seg til er at den er miljøvenlig og inneholder syntetisk 2t olje. Informasjon om oktantall og oljeprosent burde jo stått på kanna.
              Klart de bak disken SKAL ha et datablad på allt flytende mm. de selger. Du sier ingenting om prisen på kanna?
              Mvh.
              Rolv Leirro

              Comment


              • #8
                Svindyr kr 141,- for 5 l.

                Comment


                • #9
                  Jeg har brukt denne bensinen på mange mindre maskiner. Men ikke til modellfly. Det vi erfarte var at den sotet mindre, og slapp ut mindre røyk. Behaglig å bruke over tid. Forhandler er pålagt å HMS datablad stoffkartotek i butikken. Her er databladet for 2t bensinen de selger: .Alkylatbensin 2T
                  Aspen 2t har et annet datablad: Page not found - EcoOnline
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #10
                    Alt funker. Diskusjonen kommer aldri til å ta slutt. Bruk det du liker. Har kjørt Aspen lenge, og holder på med å kjøre opp en 25 litersdunk med pumpebensin nå. Begge deler like bra, men pumpebensinen lukter som et h...... i bilen. Når modellflyhengeren er en realitet så er det problemet eliminert.
                    Geir


                    3D plane - 1D brain

                    Comment

                    Working...
                    X