Announcement

Collapse
No announcement yet.

Os gt33

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Os gt33

    Har en GT33 i en MX2 som skal i lufta om en uke. Er det noen som har samme motor, og som har eventuelle nyttige tips?
    http://www.osengines.com/engines/osmg1533. html Motoren ser bra ut, men man skal ikke skue hunden på hårene.
    Når den får noen timer i lufta, skal jeg måle hvor mye den trekker.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

  • #2
    Den får i alle fall kjørt seg her, test av Joe Smith.

    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #3
      Tror ikke det er mange som har denne motoren i Norge/skandinavia.
      Folk flest syns den er noe dyr og/eller holder seg til den trofaste DLE'n. Men jeg er spent på hva du syns da jeg tror dette er en veldig bra motor.

      Comment


      • #4
        Hvis det blir flyvær til helga og vi får ryddet flyplassen så skal den i lufta. goldwingrc
        Dette flyet trengs det ikke kassevogn eller tilhenger for å få med på stripa.
        Karl Hans Glommen.
        Mjøsa Modellflyklubb

        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

        Comment


        • #5
          Da jeg skulle klargjøre motoren for oppstart, viste det seg at akselkila mangelet. Men den er nå skaffet tilveie. I går var det oppstart for første gang. Jeg primet forgasseren, aktiviserte choke og etter 2 flipp startet den. Varmkjørte den noen ganger, men lot være å justere den av hensyn til naboene (søndag). Orginalpotta har forøvrig et behagelig støynivå, slik at jeg ikke ser nødvendigheten av å benytte cannister. Det blåser litt for mye i dag (sidevind) til at det blir jomfrutur, men motorjustering kan det hende det blir.
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment


          • #6
            Bare et lite tips. Jeg har og har hatt noen bensinmotorer med frontmontert forgasser JBA og NGH og på disse har det vært et problem at det oppstår noen slaks turbulens over forgasseren slik at de magres ut og stopper nåt flyet får fart. Og da snakker jeg ikke om det vanlige fenomenet med at de blir magrere fordi motoren får mer turtall men noe mye kraftigere. På NGH måtte jeg skru H nåla ut 3/4 omdreining fra der motoren hadde max turtall for at den ikke skulle stoppe når flyet kom i lufta. Fant imidlertid ut at dette fenomenet forsvant når jeg monterte en venturi på forgasseren noe som ikke var med orginalt til disse motorene. Nå er det vel med originalt til OS motoren så fall ikke for fristelsen til og ta den vekk om den koliderer med cowlingen. Lykke till !

            Comment


            • #7
              Originally posted by bardp View Post
              Bare et lite tips. Jeg har og har hatt noen bensinmotorer med frontmontert forgasser JBA og NGH og på disse har det vært et problem at det oppstår noen slaks turbulens over forgasseren slik at de magres ut og stopper nåt flyet får fart. Og da snakker jeg ikke om det vanlige fenomenet med at de blir magrere fordi motoren får mer turtall men noe mye kraftigere. På NGH måtte jeg skru H nåla ut 3/4 omdreining fra der motoren hadde max turtall for at den ikke skulle stoppe når flyet kom i lufta. Fant imidlertid ut at dette fenomenet forsvant når jeg monterte en venturi på forgasseren noe som ikke var med orginalt til disse motorene. Nå er det vel med originalt til OS motoren så fall ikke for fristelsen til og ta den vekk om den koliderer med cowlingen. Lykke till !
              Nå har vell os 33 gt ikke front montert gasser, Den er bakmontert samme som den nye os 60 som kommer snart
              BOOMA Intelliswitch

              Odd A Eriksen

              Comment


              • #8
                Originally posted by bardp View Post
                Bare et lite tips. Jeg har og har hatt noen bensinmotorer med frontmontert forgasser JBA og NGH og på disse har det vært et problem at det oppstår noen slaks turbulens over forgasseren slik at de magres ut og stopper nåt flyet får fart.
                OS 33 GT har bakmontert forgasser, så det er ikke noe problem. O.S. Engines GT-33 Gas Engine Derimot kan det være lurt å montere en slik Eureka-RC.no hvis det (spruter) bensin fra forgasseren.
                Karl Hans Glommen.
                Mjøsa Modellflyklubb

                Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                Comment


                • #9
                  Ja ser den har bakmontert forgasser jeg trodde den var lik 55 motoren som jeg går og funderer på og kjøpe.

                  Comment


                  • #10
                    Hva er efaringene dine med Os gt33 sålangt? vurderer en slik selv om dagen..
                    Ole Kr Follstad

                    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                    EF Extra 300 60"
                    EF Extra 300 104" Eme120
                    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                    ESM Bearcat, NGH 38cc
                    Phoenix p51D Mustang, Dle55
                    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                    Hangar 9 Piper cub 1\4
                    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ole.foll View Post
                      Hva er efaringene dine med Os gt33 sålangt? vurderer en slik selv om dagen..
                      Jeg har hatt flyet i lufta bare 4 ganger foreløpig. men jeg synes den virker utrolig potent. Vil kunne dra større fly enn MXèn på 185 cm. Jeg må gjøre noen justringer på flyet ( litt for mye luft inn i cowling ) før jeg flyr den mere. Vil bli gjordt i løpet av helga.
                      Karl Hans Glommen.
                      Mjøsa Modellflyklubb

                      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Karl H. View Post
                        Jeg har hatt flyet i lufta bare 4 ganger foreløpig. men jeg synes den virker utrolig potent. Vil kunne dra større fly enn MXèn på 185 cm. Jeg må gjøre noen justringer på flyet ( litt for mye luft inn i cowling ) før jeg flyr den mere. Vil bli gjordt i løpet av helga.
                        Ok, legg ut mer info når du har fått testet den litt mer. Hva slags propell bruker du, og hvordan fungerer orginalpotta?
                        Ole Kr Follstad

                        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                        EF Extra 300 60"
                        EF Extra 300 104" Eme120
                        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                        ESM Bearcat, NGH 38cc
                        Phoenix p51D Mustang, Dle55
                        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                        Hangar 9 Piper cub 1\4
                        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                        Comment


                        • #13
                          Jeg bruker 18" Mejslick. Orginalpotta er OK. Bedre enn andre " pittspotter".
                          Karl Hans Glommen.
                          Mjøsa Modellflyklubb

                          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                          Comment


                          • #14
                            Nå har jeg kjørt motoren noen timer og motoren virker å være veldig bra. Mye power i forhold til ccm. Eneste jeg har å sette fingeren på er at den ofte starter feil vei, men det går å leve med da den er lettstartet.
                            Jeg skal ha den nye 22Gt også, i en: 5500102 SEAGULL GLASAIR GS-2 SPORTSMAN (91) (SEA-15
                            Fin trainer og Tug for seilfly opp til 3-4m.
                            Karl Hans Glommen.
                            Mjøsa Modellflyklubb

                            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                            Comment

                            Working...
                            X