If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Har en GT33 i en MX2 som skal i lufta om en uke. Er det noen som har samme motor, og som har eventuelle nyttige tips? http://www.osengines.com/engines/osmg1533. html Motoren ser bra ut, men man skal ikke skue hunden på hårene.
Når den får noen timer i lufta, skal jeg måle hvor mye den trekker.
Tror ikke det er mange som har denne motoren i Norge/skandinavia.
Folk flest syns den er noe dyr og/eller holder seg til den trofaste DLE'n. Men jeg er spent på hva du syns da jeg tror dette er en veldig bra motor.
Hvis det blir flyvær til helga og vi får ryddet flyplassen så skal den i lufta. goldwingrc
Dette flyet trengs det ikke kassevogn eller tilhenger for å få med på stripa.
Da jeg skulle klargjøre motoren for oppstart, viste det seg at akselkila mangelet. Men den er nå skaffet tilveie. I går var det oppstart for første gang. Jeg primet forgasseren, aktiviserte choke og etter 2 flipp startet den. Varmkjørte den noen ganger, men lot være å justere den av hensyn til naboene (søndag). Orginalpotta har forøvrig et behagelig støynivå, slik at jeg ikke ser nødvendigheten av å benytte cannister. Det blåser litt for mye i dag (sidevind) til at det blir jomfrutur, men motorjustering kan det hende det blir.
Bare et lite tips. Jeg har og har hatt noen bensinmotorer med frontmontert forgasser JBA og NGH og på disse har det vært et problem at det oppstår noen slaks turbulens over forgasseren slik at de magres ut og stopper nåt flyet får fart. Og da snakker jeg ikke om det vanlige fenomenet med at de blir magrere fordi motoren får mer turtall men noe mye kraftigere. På NGH måtte jeg skru H nåla ut 3/4 omdreining fra der motoren hadde max turtall for at den ikke skulle stoppe når flyet kom i lufta. Fant imidlertid ut at dette fenomenet forsvant når jeg monterte en venturi på forgasseren noe som ikke var med orginalt til disse motorene. Nå er det vel med originalt til OS motoren så fall ikke for fristelsen til og ta den vekk om den koliderer med cowlingen. Lykke till !
Bare et lite tips. Jeg har og har hatt noen bensinmotorer med frontmontert forgasser JBA og NGH og på disse har det vært et problem at det oppstår noen slaks turbulens over forgasseren slik at de magres ut og stopper nåt flyet får fart. Og da snakker jeg ikke om det vanlige fenomenet med at de blir magrere fordi motoren får mer turtall men noe mye kraftigere. På NGH måtte jeg skru H nåla ut 3/4 omdreining fra der motoren hadde max turtall for at den ikke skulle stoppe når flyet kom i lufta. Fant imidlertid ut at dette fenomenet forsvant når jeg monterte en venturi på forgasseren noe som ikke var med orginalt til disse motorene. Nå er det vel med originalt til OS motoren så fall ikke for fristelsen til og ta den vekk om den koliderer med cowlingen. Lykke till !
Nå har vell os 33 gt ikke front montert gasser, Den er bakmontert samme som den nye os 60 som kommer snart
Bare et lite tips. Jeg har og har hatt noen bensinmotorer med frontmontert forgasser JBA og NGH og på disse har det vært et problem at det oppstår noen slaks turbulens over forgasseren slik at de magres ut og stopper nåt flyet får fart.
OS 33 GT har bakmontert forgasser, så det er ikke noe problem. O.S. Engines GT-33 Gas Engine Derimot kan det være lurt å montere en slik Eureka-RC.no hvis det (spruter) bensin fra forgasseren.
Hva er efaringene dine med Os gt33 sålangt? vurderer en slik selv om dagen..
Jeg har hatt flyet i lufta bare 4 ganger foreløpig. men jeg synes den virker utrolig potent. Vil kunne dra større fly enn MXèn på 185 cm. Jeg må gjøre noen justringer på flyet ( litt for mye luft inn i cowling ) før jeg flyr den mere. Vil bli gjordt i løpet av helga.
Jeg har hatt flyet i lufta bare 4 ganger foreløpig. men jeg synes den virker utrolig potent. Vil kunne dra større fly enn MXèn på 185 cm. Jeg må gjøre noen justringer på flyet ( litt for mye luft inn i cowling ) før jeg flyr den mere. Vil bli gjordt i løpet av helga.
Ok, legg ut mer info når du har fått testet den litt mer. Hva slags propell bruker du, og hvordan fungerer orginalpotta?
Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
Nå har jeg kjørt motoren noen timer og motoren virker å være veldig bra. Mye power i forhold til ccm. Eneste jeg har å sette fingeren på er at den ofte starter feil vei, men det går å leve med da den er lettstartet.
Jeg skal ha den nye 22Gt også, i en: 5500102 SEAGULL GLASAIR GS-2 SPORTSMAN (91) (SEA-15
Fin trainer og Tug for seilfly opp til 3-4m.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment