Unconfigured Ad

Collapse

GP-88cc bensin motor.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

    #1 Unapproved

    GP-88cc bensin motor.

    Hei hupp
    Snart ankommer en GP-88cc (Great power) fra Taiwan. Tzu Chun Lin alias Fergus har utviklet denne sammen med et firma som lager motordeler til yamaha, suzuki, honda osv. Fergus er eier av GP. Fergus er en dyktig pilot som blant annet vant en fly low pris på et stort stevne i Usa. Han er test-pilot for både pilot-rc og goldwing.
    Han har utviklet 2 stk motorer og begge har fått veldig bra respons, selv om det ikke er solgt super mange enda Forholdsvis nytt dette her.
    Fine priser også, og 2 ÅRS GARANTI.

    Det er GP-88cc som er på tur hit. Den skal testes i AW-edgen fra RCPRO. Den skal i følge Fergus klare å dra det flyet rundt lett.
    Han flyr selv en 107'' med den motoren, og den yter meget bra..................
    Disse motorene sier han ikke trenger spesielt med innkjøring grunnet matrialene som er brukt. Cheramic/cheramic coating sylinders.
    Så med denne komboen bør jo flyet få en grei vekt.
    GP-88cc:
    9 hp.
    2000g
    1600-7800 rpm..................den ble vel målt til 6650 på bakken mener jeg i følge det ene bildet på GP-siden. Propell = 27x10.
    Pris 650 dollar. Det står at registrerte kunder får rabatt.

    Den andre motoren er:
    GP-176cc
    19 hp
    3750g
    Pris 1200 dollar. Det står at registrerte kunder får rabatt.
    Denne vet jeg ikke så mye om, men har lest og ser at den er sterk

    PS: DA-headere passer på disse motorene.

    Litt info: GP 88_GP-88_gp-engine - Powered by EMA-Shop

    Det er det jeg har nå, men mere info og bilder kommer
    Attached Files
    Last edited by Guest; 01-02-12, 21:43.
  • Guest

    #2 Unapproved
    Her tror jeg han flyr med org eksos på 35%'n. Mener det var denne videoen han siktet til. Høres sånn ut også .............jepp, det er org. pittspotta som følger med.

    Attached Files
    Last edited by Guest; 01-02-12, 21:45.

    Comment

    • alflovvold
      • Sep 2009
      • 5527

      #3
      Alltid artig å følge med på testing av nye saker. Du har jo hatt DA85, så du kan jo kanskje sammenligne dem når du har fått testet litt?

      Effektmessig så minner den snutten meg om hvordan RCGF32cc funker på EF sin 78" - ikke overflod av krefter, men det funker. Til gjengjeld lett! Blir uansett artig å se!
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment

      • Guest

        #4 Unapproved
        Det er bra at du følger med. Det blir helt sikkert ikke den råeste vertikalen jeg har hatt, men som du sier: Det kommer nok til å funke tenker jeg. Er jo fine priser også da. Han annonserer med 550 dollar ink frakt på FG ser jeg nå.

        Comment

        • Guest

          #5 Unapproved
          Det tok under en uke fra Taiwan til meg
          Kvaliteten ser veldig bra ut. Ikke så mye blingfaktor bortsett fra hubben som er noe av det fineste jeg har sett.
          Den føles lett i hånda.........og den er testkjørt på fabrikken
          Som sagt før kan DA-85 headers brukes på denne.

          Den kommer med fin pittspotte og røknippel som du selv kan montere. GP-motorene bruker ngk cm-6 plugg som også følger med i tillegg til eksospaktninger. Men det skulle vel bare mangle.

          Noen bilder:
          Attached Files

          Comment

          • Guest

            #6 Unapproved
            Btw........det er chokerelease på denne. Gi gass og choke'n går av.
            Bilde av det kommer, men nå skal jeg ut og fly.

            Comment

            • Guest

              #7 Unapproved
              Chokesystemet.

              Comment

              • bardp
                • Nov 2010
                • 2473

                #8
                Har dette sjoksystemet på en Turnigy 26HP-S og det er helt suverent. Burde vært slik på alle motorer.

                Comment

                • Kenolang
                  • Jul 2010
                  • 2530

                  #9
                  Ser fin ut den.
                  Hvor stor propell drar den og på hvilket turtall?
                  EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                  EF Yak-54. 110"
                  EF MXS 83"
                  GB Yak-55 2,2m

                  Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                  Takk til:
                  Autopartner.se
                  http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                  Comment

                  • Guest

                    #10 Unapproved
                    Originally posted by Kenolang
                    Ser fin ut den.
                    Hvor stor propell drar den og på hvilket turtall?
                    27x10 på 6700rpm.

                    Comment

                    • Guest

                      #11 Unapproved
                      Originally posted by bardp
                      Har dette sjoksystemet på en Turnigy 26HP-S og det er helt suverent. Burde vært slik på alle motorer.
                      Er enig med deg der.

                      Comment

                      • trowin
                        • Nov 2009
                        • 1100

                        #12
                        Ja dette ser bra ut. Ser frem til testing
                        Trond Winger, søndagsflyger

                        EG MX2 106"
                        Ultimate 71"/DLE55
                        GB Yak55 2.2M/DLE55

                        Comment

                        • xxl
                          • Feb 2008
                          • 1624

                          #13
                          det er vell samme Choken på Mintoren og det funker der, men det skal bli morro og se hva denne klarer i AW Edgen
                          Last edited by xxl; 08-02-12, 12:06.
                          BOOMA Intelliswitch

                          Odd A Eriksen

                          Comment

                          • Husquarna
                            • Mar 2008
                            • 69

                            #14
                            Hei Anders! Hva tror du om den GP 88 motoren i en H9 Extra 260 35% ??? Blir det nok krutt?
                            Kay Arne Olsen

                            Comment

                            • Guest

                              #15 Unapproved
                              Ja det tror jeg om du ikke laster på mye unødig utstyr.
                              Jeg har montert den i en 35% 106'' edge. Blir selvsagt ikke det samme som DA-120, men ja jeg er ganske sikker på at det blir ok med krutt

                              Har du sett videoen i de første innleggene? Det er en 35%.

                              Jeg regner med å fly min neste uke.

                              Comment

                              Working...