Unconfigured Ad

Collapse

Tannreim til starter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • helistupid
    • Aug 2006
    • 164

Originally posted by bardp
    Ja det hadde jo vært fint om en kunne fåt tak i en ny reim
    Ok. Jeg skal gjøre et forsøk.
    Sjekk tråden din her inne i morgen 03.02.2012 så skal jeg gi beskjed om hvordan det gikk.

Arne E.

Comment

• helistupid
      • Aug 2006
      • 164

Får du målt reimhjulet hva max bredde på reima kan være ?

Arne E.

Comment

• bardp
        • Nov 2010
        • 2473

Det et ringte en trivelig kar fra Rekvisitt og han mente de nokk kunne skaffe reimen. Han skulle sjekke leveringstid og pris.
        Elers skal reimen være 8mm bred det er målet mellim styrekantene på reimjulene.

Comment

• helistupid
          • Aug 2006
          • 164

Det et ringte en trivelig kar fra Rekvisitt og han mente de nokk kunne skaffe reimen. Han skulle sjekke leveringstid og pris.
          Elers skal reimen være 8mm bred det er målet mellim styrekantene på reimjulene.
          Hvis det skulle skjære seg med levering fra denne trivelige karen fra Rekvisitt så får jeg 1 eller 2 reimer som vareprøve neste uke.
          Kan sende deg disse uten omkostninger hvis det er interressant.

Arne E.

Comment

• bardp
            • Nov 2010
            • 2473

Ja det hadde jo vært kjempeflott.

Comment

• helistupid
              • Aug 2006
              • 164

Ja det hadde jo vært kjempeflott.
              Den er grei.

Arne E.

Comment

• bardp
                • Nov 2010
                • 2473

Da komm Rekvisitt tilbake med svar. De skulle ta inn reimen og legge den på lager. Så da bestilte jeg et par reimer derfra også da jeg tror disse går fort om en bruker starteren til lit større 4t motorer. Reimen kommer på ca Kr 100,- pr stk.
                Her var det jammen mye bra servise fra både den ene og den andre kanten.
                Gleder meg til og få i drift starteren da den rent bruksmessig er den beste jeg har hatt. Utrolig snop med påmontert batteri og meget kraftig set i forhold til størelsen. Den eneste jeg har hatt som klarer og starte en ASP180 4t motor med topp kopresjon.

Comment

• helistupid
                  • Aug 2006
                  • 164

Hei igjen.

Har endelig fått noen vareprøver på reimer du kan prøve på starter'n din.
                  Send meg en PM med navn og adresse så kan jeg få sendt dem uten kostnader i morgen 16.02.2012

Arne E.

PM mottatt og PM sendt.

Arne E.
                  Last edited by helistupid; 15-02-12, 18:32.

Comment

• bardp
                    • Nov 2010
                    • 2473

Da kom det tre remmer i posten i dag den smaleste av dem passet så nå er starteren opprativ og klar til helgen om det blir flyvær.
                    En stor takk til Arne E.

Bård

Comment

• helistupid
                      • Aug 2006
                      • 164

Da kom det tre remmer i posten i dag den smaleste av dem passet så nå er starteren opprativ og klar til helgen om det blir flyvær.
                      En stor takk til Arne E.

Bård
                      Hei og hopp så bra. Bare hyggelig å kunne hjelpe til veit du.

Arne E.

Comment

• helistupid
                        • Aug 2006
                        • 164

Kom på en ting (hjernen jobber litt seinere med alderen) du kan gjøre med de reimene som var for breie slik at du få 2 til i reserve.

Du kan ta de som er for breie å spenne opp i ei skrustikke å skjære de til ønsket bredde. Skrustikka må ha helt rette kjefter på toppen.
                        Legg gjerne noe tynn papp eller tykt papir som beskyttelse mellom reima og kjeftene.

1. Ta et mål av det du må skjære bort.
                        2. Brett sammen reima og spenn den sånn passe fast
                        3. Mål med et skyvelær fra toppen av reima og ned til toppen av kjeften på stikka med dybdemåleren på skyvelæret
                        4. Juster reima (som ennå ikke sitter helt fast i stikka) i lengderetningen til du er på det målet som skal fjærnes
                        5. Etter at du er i har justert spenner du fast akkurat passe slik at du er sikker på at den ikke beveger seg når du skal skjære
                        6. Finn en veldig skarp og flat kniv. Bred type hobbykniv med bryteblader slik at du kan justere lengden på bladet funker bra
                        7. Legg an knivbladet mot toppen av kjeftene på stikka, husk å ha anlegg mot kjeftene hele veien mens du skjærer.
                        8. Litt Zalo oppvaskmiddel kan med stor fordel brukes som smøring på knivbladet

Vips så har du laga deg reservereimer.

Arne E.

Comment

• bardp
                          • Nov 2010
                          • 2473

Ja det går fint og skjære ned bredden på de som er for brei. Brukte foresten starteren i dag og den fungerte perfekt.

Comment

• bardp
                            • Nov 2010
                            • 2473

I går kom det faktisk en ny tannrem fra HK. Det går alså ann og reklamere på ting men en må ha veldig god tid det tok 6 måneder fra jeg reklamerte til jeg fikk ny rem. I melomtiden hadde jeg jo fåt tak i ny rem fra andre steder for lenges siden.

Comment

• Røde Baron
                              • Nov 2010
                              • 100

Mailet dem i går, de har reimer på lager. Lå i postkassen i dag. Snakk om service Tommel opp til Ove og Rekvisitt AS
                              Hansi

Comment

• Wulf
                                • Jun 2007
                                • 2055

Jeg leste om problemet på HK. Så jeg bestilte to reimer ekstra. Hvis du søker på koden til reima får du den også på Ebay. Reima mi har fått en del juling,men har holdt.
                                Trodde reima røk i vinter, men det var z skruen som hadde løsna
                                Balsa

Comment

Working...