Kommer en kul sak fra Elefun til test...OS-GT55cc bensinmotor OS MAX GT 55 Bensinmotor - elefun.no - Radiostyrt hobby
Passer jo knallbra da monster-extran min står uten motor nå, så da kommer OS'n til å monteres i denne sammen med proflowen og flys en stund i denne. Dette er jo en forholdsvis ny motor og det virker ikke som det er så mange av den enda. Prisen er bra......om det er en bra motor
Har lest litt og stort sett får den bra kritikk, men noen sliter litt med burbling på mellomregisteret med canister/pipe. Noe jeg er ganske sikker på kommer av feil justering, feil headerlengde eller at den vil ha proflow
Men det finner vi ut av da motoren er på vei til Hadeland. Kanskje rekker jeg å ta en testtur i helgen??
Den er jo utrolig pen å se på da
Tenkte jeg skulle måle litt rpm, prøve propeller , se om den er lett/vanskelig å justere samt effekt, men det sier seg litt selv. Extran er ikke veldig lett, men den flyr veldig bra så jeg er spendt nå
Litt info:
5.42 hp.
1500-8000 rpm
1700g ink tenning. Ca 1550 uten tenning.
Prop 22x8-24x10.
PS: Header til DA-50/DLE-55 passer og den har samme boltdiameter til propell som DA/DLE.
Introducing the first O.S. gas engine—designed especially for
R/C!
It's similar in appearance to other O.S. 2-cycle engines, with a large number
of extra-deep and -thin cooling fins on the crankcase and head. A unique 1-piece
crankcase design eliminates gaskets and enhances strength and precision.
A unique front-mounted carb, however, provides several performance benefits.
The GT55 produces 20-30% more power than any other engine in its class!
Another major performance benefit is the IG-01 Capacitive Discharge Ignition.
Developed from proprietary O.S. technology, it uses a microcomputer programmed
for optimum spark advance. Magnetic sensors on the crankcase and prop drive
detect ignition timing. The IG-01 also detects and compensates for wet plugs,
ensuring quick starts. Designed to accept a wide range of input voltages, the
IG-01 requires minimal current in standby mode and features a low-voltage
warning (intermittent engine operation). Note: the ignition module (IG-01)
supplied with the engine is not set up to work below 100 rpm. Owners need to get
the prop up to 100 rpm or more before the electronic ignition will work.
Other benefits include:
Passer jo knallbra da monster-extran min står uten motor nå, så da kommer OS'n til å monteres i denne sammen med proflowen og flys en stund i denne. Dette er jo en forholdsvis ny motor og det virker ikke som det er så mange av den enda. Prisen er bra......om det er en bra motor
Har lest litt og stort sett får den bra kritikk, men noen sliter litt med burbling på mellomregisteret med canister/pipe. Noe jeg er ganske sikker på kommer av feil justering, feil headerlengde eller at den vil ha proflow
Men det finner vi ut av da motoren er på vei til Hadeland. Kanskje rekker jeg å ta en testtur i helgen??
Den er jo utrolig pen å se på da
Tenkte jeg skulle måle litt rpm, prøve propeller , se om den er lett/vanskelig å justere samt effekt, men det sier seg litt selv. Extran er ikke veldig lett, men den flyr veldig bra så jeg er spendt nå
Litt info:
5.42 hp.
1500-8000 rpm
1700g ink tenning. Ca 1550 uten tenning.
Prop 22x8-24x10.
PS: Header til DA-50/DLE-55 passer og den har samme boltdiameter til propell som DA/DLE.
Introducing the first O.S. gas engine—designed especially for
R/C!
It's similar in appearance to other O.S. 2-cycle engines, with a large number
of extra-deep and -thin cooling fins on the crankcase and head. A unique 1-piece
crankcase design eliminates gaskets and enhances strength and precision.
A unique front-mounted carb, however, provides several performance benefits.
- Better carburetor cooling, for more consistent engine runs and high
performance. - Requires shorter standoffs, which results in more secure installation
(mounting) and less vibration overall. - Very simple, direct installation of the throttle and choke linkages.
The GT55 produces 20-30% more power than any other engine in its class!
Another major performance benefit is the IG-01 Capacitive Discharge Ignition.
Developed from proprietary O.S. technology, it uses a microcomputer programmed
for optimum spark advance. Magnetic sensors on the crankcase and prop drive
detect ignition timing. The IG-01 also detects and compensates for wet plugs,
ensuring quick starts. Designed to accept a wide range of input voltages, the
IG-01 requires minimal current in standby mode and features a low-voltage
warning (intermittent engine operation). Note: the ignition module (IG-01)
supplied with the engine is not set up to work below 100 rpm. Owners need to get
the prop up to 100 rpm or more before the electronic ignition will work.
Other benefits include:
- No oil seal is required, eliminating rpm lost due to additional
friction.
Comment