Unconfigured Ad
Collapse
OS-GT55cc bensinmotor fra Elefun.
Collapse
X
-
#48 UnapprovedLenge siden jeg har skrevet noe her.
Men jeg liker fortsatt denne motoren godt. Den går like fint og fikk ingen skader etter fullgass krasjen på Aurskog
Nå sitter den i min nye pilot-rc extra 330 og har totalt snart passert 100 turer. Solid er den hvertfall ettersom den tålte det møtet med jorden. Ingen skjevheter.
Etter at jeg satte den i den nye 330'n kom det på en mejzlik 24x8 fra xxl-rc. Går meget stille. Jeg har også kortet inn header 2-3 cm til uten at det ødela mellomregisteret. Fikk noe mere turtall da. Skal prøve å kappe den enda litt til for å prøve å få enda litt mere rpm. Fikk tett oppunder 6800 rpm nå sist. Men, den spooler opp raskest med 23x8/23a-3d og har best turtall med disse.
En liten erfaring fra meg:
Beste 24'' proppen hittil er xoar 24a-3d. Rask fra tomgang til fullt turtall. Best vertikal effekt, men låter litt mere enn mejzlik.
Nr 2 er mejzlik 24x8 evo. Den går utrolig stille og har veldig bra effekt, men vertikalen er en tanke tregere. Er ikke like kjapp fra tomgang til fullt. Men dette tror jeg kommer av at jeg er i grenseland på effekt.
Nr 3 er vess 24'', men husker ikke om det var a eller b prop. Fordi jeg ikke har prøvd flere og denne hadde helt klart dårligst effekt.........noe jeg absolutt ikke hadde trodd. Gadd ikke måle rpm en gang.
Har en 23x8 mejzlik på tur nå, og det fordi jeg mener 23x8/23a-3d er den propellen motoren yter best på. (testet en lånt en)
OS-55 og DLE-55 har så og si lik effekt, men jeg mener OS'n har mere i bunn da den drar 24'' bedre enn DLE. Men DLE er også veldig bra, men mange har jo slitt dem ut etter 200-250 turer. Vet om 3 på forumet/som jeg flyr sammen med av og til som har tatt livet av lagrene. Men for all del så gjelder ikke det alle. Jeg tror og håper at OS'n har lengere levetid selv om jeg kjører den veldig hardt, også i varmen. Mye full gass opp, ned, bortover, jassing på gass osv.......hark...host.....har visst varmskjært den også under et forsøk på max effekt den korte tiden vi hadde 28-29 grader her. Men det var bare å vente noen minutter og 3 min ut på nåla og den gikk like fint. Ikke skryting, men et bevis på at den tålte min feilbedømmingDette er en god stund siden.
Legger ut en film når jeg får 23x8 proppen. En med 23'' prop og en med 24'' prop + rpm.
Når OS kommer med 60cc har jeg veldig lyst på enLast edited by Guest; 15-07-12, 21:33.Comment
-
#49 UnapprovedTrenger en ny turteller av pocket(håndholdt/lomme) typen
Skal legge ut litt info om motoren med et par forskjellige propeller. Men jeg finner ingen hos Elefun, og Rcpro er tomme.... Fant ikke hos AP heller. Kan noen tipse om en bra en til grei pris? Eller si fra om jeg har oversett noe i de butikkene jeg nevnte.Last edited by Guest; 20-07-12, 21:40.Comment
-
Trenger en ny turteller av pocket(håndholdt/lomme) typen
Skal legge ut litt info om motoren med et par forskjellige propeller. Men jeg finner ingen hos Elefun, og Rcpro er tomme.... Fant ikke hos AP heller. Kan noen tipse om en bra en til grei pris? Eller si fra om jeg har oversett noe i de butikkene jeg nevnte.
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Multi-Blade Micro Tachometer
stersunds Modellhobby - Radiostyrt p Riktigt!
Turteller (tachometer) - ThrottleStore.Com
Digital TachometerTerje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
#57 UnapprovedDa har jeg fått meg turteller
Hadde mange turer på Holmen i finværet i dag.
Tok med 23x8 mejzlik og 24x8 mejzlik for litt testing.
23x8=7150 o/min på bakken.
24x8=6900 o/min på bakken.
Den trekker faktisk bedre vertikalt med 24x8 og jeg likte ellers den best også.
Så for meg blir det å fly med 24x8 på denne motoren som funker veldig bra og er veldig stabil. Klarer liksom ikke å skjønne hvorfor et par andre ikke får denne til å virke??
PS: Har flydd mye med denne motoren i sommer og syns den har fungert bra fra begynnelsen. Men den klarte bare 6650 o/min første gangen. Men jeg merker nå at den har blitt sprekere, så den trenger nok noen liter igjennom før den yter maksRegner med at min er på maks nå
Last edited by Guest; 10-08-12, 18:08.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment