Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer me propellborring/tilpassing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vel, skulle gjøre som jeg ble anbefalt her og borre opp til 5,5mm gjennom bormalen. Men det gikk ikke da bormalen kun var 5mm. Og ved nærmere ettertanke så husker jeg jo at 5mm passet akkurat gjennom den. Hvis man borrer gjennom malen med mindre borr en den er beregnet til, så vil det jo ikke bli nøyaktig. Så jeg måtte borre opp til 5,5mm uten mal, dog med stativ, og da fikk jeg omsider på propellskiven/hub'en.
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

    Comment


    • #17
      er det jeg pleier å gjøre på min. borrer først ett hull med 5mm setter i en bolt og borrer de andre. alle fra baksiden av propellen. så borrer jeg opp til 5.5 uten jig etterpå. borrer da fra framsiden. funker alltid det. og som det skrives her så er det hvis det blir for trangt slik att boltene blir sittende i bend att de ryker. akslingen som går i senter hullet sørger jo for att propellen sitter rett så om hullene til boltene er litt større gjør ingenting. bare husk å trekk etter boltene når du har kjørt motoren en stund hvis du har tre propell.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #18
        Den er god, da har jeg lært endel nytt her. Trodde de boltene skulle passe akkurat, men det gikk jo ikke. Men det er jo naturligvis viktig å sjekke at boltene er stramme, særlig med trepropell.
        Futaba T8FG-S
        Noen planker og noen visper

        Comment


        • #19
          og passe på og borre fra baksiden først med jigg for det er der det er viktigst att det er mest nøyaktig. nå har ikke jeg jigg eller så jeg bruker den plata som skal sitte forran propellen som jigg. skrur den fast til propellen med en bolt som er like tykk som motorakslingen før jeg borrer de første hullene
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment

          Working...
          X