Er det noen som har noen meninger eller anbefalinger om dette temaet. Det er snakk om 2s liPo til tenningen på en DLA 56 motor. Tenningsanlegget er vel oppgit til og trekke max 200mA. Så rent teoretisk skulle en jo kunne fly i 4t på et 800 mAt batteri. Men må si et slikt batteri ser veldig lite ut og selv om en ikke tar sikte på og fly mer en en time før en lader ser det fremdeles fryktelig lite ut. Men er det faktisk stort nokk?
Unconfigured Ad
Collapse
Størelse på LiPo tenningsbatteri
Collapse
X
-
Jeg hadde valgt LiFe i stedet for LiPo, og regn ca. 50mAh pr. tur på en 50-kubikk
Så da er det i grunn bare opp til hvor mange turer du vil ha.
Jeg er ikke så grusomt opptatt av vekt, så jeg kjører 2500 eller 3000 pakker.
På siste flyet jeg satt opp bruker jeg disse pakkene:
2600 MA Selvbalanserende MAXPACK Series 2
Genialt med selvbalanserendeTom I. Arntsen -
Ja forsåvit enig med deg foretrekker også LoFe batterier og forsøker og ungå LiPo batterier der jeg kan det. I det aktuelle flyet sitter det 2 stk 2600 mAt LoFe batterier til radio og servoer. Men motoren er levert med et såkalt LiPo tenningsanlegg som skal ha 6.8-8V og da blir spenningen noe lav med LiFe. Så derfor LiPo og om jeg skal ha LiPo i flyert vil jeg helst ha så lite som mulig. Derfor bestilte jeg et par 800mAt batterier men da jeg skulle montere inn et av den i går syntes jeg de så så puslete ut, men holder vel kansje fint til 10 turer.Comment
-
Jeg har kjørt 2s850mah selv jeg det siste året på 50cc modeller, funket fint-fint, dvs. helt til bec tok kvelden..
Kjappe og lade samt lav vekt!ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment