Unconfigured Ad

Collapse

Bensinklunk til hodeløs idiotflyging.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

    #1

    Bensinklunk til hodeløs idiotflyging.

    Er det noen som kjenner til noen bensinklunk alla den YS har til sine fuel motorer. Har en som bedriver så håpløs flyging at det stadig kommer luft i bensinslangen og derav motorkutt.
  • Tertitten
    • Dec 2007
    • 3014

    #2
    Skjekk hos XXL RC,XXLRC.no, Velkommen til vår nettbutikk han har tanker som funker
    Evt.3W tank med filtklunk.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment

    • oistein
      Moderator
      • Apr 2006
      • 681

      #3
      Hva med å installere en slik uat?

      Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

      Comment

      • bardp
        • Nov 2010
        • 2473

        #4
        Tja hva er en uat?

        Comment

        • oistein
          Moderator
          • Apr 2006
          • 681

          #5

          Comment

          • oistein
            Moderator
            • Apr 2006
            • 681

            #6
            ultimate air trap

            Comment

            • E.R.
              • Sep 2010
              • 37

              #7
              Filtklunk er nyttig, men den har en ulempe som er lett å glemme. Bensin er ekstremt flyktig væske som lett går over i gassform. Ved ørlite motstand i klunken eller bensinsytemet på sugesiden så kaviterer (koker) bensinen og danner gass uten at det lekker noe sted.

              Dette skjer ved kraftig pådrag, og om man ønsker å teste så er det bare å koble på en lang tygonslange og starte opp. Hvis man klemmer på slangen mens motoren drar mye bensin vil du se at det kommer masse luft i bensinen fra det punktet du klemmer.

              Det samme skjer når filten i klunken begynner å gro igjen, og du kan lete etter lekkasjer til krampa tar deg uten å finne noe. Snakker av egne sure erfaringer.

              Comment

              • bardp
                • Nov 2010
                • 2473

                #8
                Vil vel tro at denne "ultimate air trap " må stå mellom pumpen og motoren for og virke. Det blir jo ikke helt enkelt på en vanlig bensinmotor med pumpen innebygd i forgasseren.
                Har tengt på og trykksette bensintanken for og ungå undertrykk og koking i tilførselen både i filtklunken og i flitret det er antagelig ikke mye som skal till eksostrykket er sikert nokk.

                Comment

                Working...