Er det noen som kjenner til noen bensinklunk alla den YS har til sine fuel motorer. Har en som bedriver så håpløs flyging at det stadig kommer luft i bensinslangen og derav motorkutt.
Unconfigured Ad
Collapse
Bensinklunk til hodeløs idiotflyging.
Collapse
X
-
Skjekk hos XXL RC,XXLRC.no, Velkommen til vår nettbutikk han har tanker som funker
Evt.3W tank med filtklunk.Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71" -
-
Filtklunk er nyttig, men den har en ulempe som er lett å glemme. Bensin er ekstremt flyktig væske som lett går over i gassform. Ved ørlite motstand i klunken eller bensinsytemet på sugesiden så kaviterer (koker) bensinen og danner gass uten at det lekker noe sted.
Dette skjer ved kraftig pådrag, og om man ønsker å teste så er det bare å koble på en lang tygonslange og starte opp. Hvis man klemmer på slangen mens motoren drar mye bensin vil du se at det kommer masse luft i bensinen fra det punktet du klemmer.
Det samme skjer når filten i klunken begynner å gro igjen, og du kan lete etter lekkasjer til krampa tar deg uten å finne noe. Snakker av egne sure erfaringer.Comment
-
Vil vel tro at denne "ultimate air trap " må stå mellom pumpen og motoren for og virke. Det blir jo ikke helt enkelt på en vanlig bensinmotor med pumpen innebygd i forgasseren.
Har tengt på og trykksette bensintanken for og ungå undertrykk og koking i tilførselen både i filtklunken og i flitret det er antagelig ikke mye som skal till eksostrykket er sikert nokk.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment